ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت گوجه فرنگی در گلخانه خانگی (زیرنویس فارسی)

گوجه فرنگی در گلخانه خانگی

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت گوجه‌فرنگی در گلخانه خانگی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت گوجه‌فرنگی در گلخانه خانگی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

امروزه تعدادی از نشاء های گوجه‌فرنگی را در گلخانه قرار می‌دهیم، این کار بیشتر در شمال غربی کشور ایرلند انجام می‌شود در این کشور بهار تا حدودی سرد است بنابراین ممکن است با اندکی تأخیر این کار انجام شود. اما در مواردی ممکن است گلخانه وجود نداشته باشد تا زمانی که دمای هوا بالا برود گیاه گوجه‌فرنگی را در این بستر و در داخل گلخانه قرار می‌دهیم. نشاء ها را می‌توان با استفاده از میله‌های محکم ثابت نگه داشت. جابجایی بستر گوجه‌فرنگی باعث اجتناب از ایجاد بیماری و ضعیف شدن خاک می‌شود.

قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که خاک مواد مغذی و کافی را برای رشد گیاه دارد تا گیاه بتواند به راحتی رشد کند. بایستی هر روز به گیاه سر بزنید و ببینید گیاه به چیزی نیاز دارد یا خیر. باید توجه داشته باشید گوجه‌فرنگی دقیقاً به چه چیزی برای رشد نیاز دارد تا بتوانید در فضای کوچک گلخانه گوجه‌فرنگی بزرگی را تولید کنید. باید مطمئن شوید که مواد مغذی خاک کافی و … جوابگوی رشد گیاه می‌باشد.

گوجه‌فرنگی برای رشد نیاز به کود دارد بنابراین باید به خاک کود اضافه کنیم و آن را با خاک مخلوط‌کنید. کود باعث رشد بهتر ریشه گیاه می‌شود و باعث گسترش ریشه گیاه می‌شود. ابتدا سوراخی ایجاد کنید سپس جلبک های دریایی و کود مرغی را به آن اضافه کنید و این کار را در داخل سوراخ کشت انجام دهید، کود مرغی باعث جذب نیتروژن توسط گیاه می‌شود. همچنین عناصر کم مصرف و مواد غذایی از طریق جلبک های دریایی تأمین می‌شود. سپس مقداری نخ را در انتهای سوراخ قرار دهید و نخ اضافی را به بیرون سوراخ منتقل کنید تا بتوانید قسمت بالایی گیاه را به آن وصل کنید.

قبل از کاشت گیاه گوجه‌فرنگی از یک بطری پلاستیکی استفاده کنید و انتهای آن را ببرید و سوراخی را در کنار سوراخ کاشت ایجاد کنید عمق سوراخ باید به اندازه بطری باشد. سپس بطری را در سوراخ قرار دهید و آن را با آب پر کنید این بطری می‌تواند به عنوان مخزن عمل کند و در نتیجه باعث دسترسی ریشه گیاه به آب بیشتر شود. این امر باعث محافظت از گوجه‌فرنگی‌ در برابر آبیاری نامنظم می‌شود.

پس از انجام این مراحل نشاء گوجه‌فرنگی را در داخل سوراخ قرار دهید اگر گیاه شما ضعیف بود آن را به صورت عمیق کشت کنید تا ریشه‌های جدیدی بزند و مشکل رشد گیاه حل شود. پس از کاشت نشاء گوجه با خاک اطراف که آغشته به کود می‌باشد سوراخ کشت را پر کنید. خاک را فشار دهید تا خاک به ریشه‌ها بچسبد. رطوبت گیاه توسط ریشه‌ها جذب می‌شود. سپس با استفاده از طنابی که قرار داده شده است گیاه را در چارچوب گلخانه محکم کنید. با انجام این مراحل گوجه‌فرنگی شروع به رشد می‌کند و نخی را به گیاه وصل کنید و آن را به محافظ گره بزنید. در نهایت زمانی که ما کود و مواد مغذی به خاک اضافی می‌کنیم به صورت مایع در می‌آیند و توسط رطوبت خاک به ریشه منتقل می‌شوند و باعث رشد بهتر گوجه‌فرنگی می‌شود.

برای خرید انواع بذر گوجه فرنگی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *