خوشمزه ها

طرز خشک کردن گوجه فرنگی روی بخاری

خشک کردن گوجه فرنگی روی بخاری

این گوجه فرنگی های خشک شده روی بخاری، شباهت چندانی به به پسر عموهای آفتاب خشک خود ندارند. آن گوجه فرنگی ها (آفتاب خشک) به نسبت تردتر هستند اما گوجه فرنگی های خشک شده بر روی بخاری لطیف هستند و برای اشپزی افراد پر وسواس جذاب است.

فراتر از اینکه یک روش آسان برای حفظ مزه محصول آلو یا گوجه فرنگی می باشد، گوجه فرنگی های خشک شده بر روی بخاری و خوابانده شده در روغن زیتون، یک هدیه دوست داشتنی برای میزبان نیز می باشد و می توانند روی پاستا یاحتی تخم مرغ های صبحگاهی مصرف شوند. همچنین به عنوان پیش غذا و بخشی از سینی مزه (روی نان تست) می توانیم مصرف کنیم. تهیه این گوجه فرنگی ها ماده اولیه خاصی نمی خواهد، فقط به سه ماده اولیه، کمی فویل آلومینیوم و زمان نیاز دارد.

گوجه فرنگی خشک تازه

گوجه فرنگی خشک تازه

اگر فکر می کنید دستگاه های خشک کن در منزل فقط وسیله ای برای حفظ نکات مثبت هستند، تنها نیستید. دستگاه های خشک کن خانگی نسبتاً ارزان هستند. کم کننده های آب مواد غذایی اساساً یک ظرف محصور با چندین قفسه برای نگهداری مواد غذایی هستند، با یک فن کوچک که باعث ایجاد هوای گرم در گردش، باعث خشک شدن می شود. با قرار دادن چند پایه خنک کننده سیم بر روی یکدیگر و استفاده از دمای بسیار پایین، تقریباً می توانید دستگاه خشک کن را در خانه در کوره خود تکرار کنید.

خشک کردن گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی آلو یا روما برای خشک کردن اجاق گاز بهترین عملکرد را دارد زیرا علی رغم معروف بودن به دلیل نرم بودن، این گوجه فرنگی ها از نظر اندازه محکم و یکنواخت هستند. آنها برای ساعت ها پختن طولانی و آهسته به خوبی نگه می دارند. یک ترفند برای خوش طعم سازی این گوجه فرنگی های خشک شده کاملاً ساده است: گوجه فرنگی ها را از سمت بالا خشک کنید. آب گوجه فرنگی در حفره باقی مانده از تفاله جمع می شود و به جای آنکه روی ظرف زیر بچسبد، در داخل گوجه فرنگی متمرکز می شود.

در روغن زیتون ذخیره کنید:

از آنجا که این گوجه فرنگی های خشک شده در اجاق گاز هنوز مقدار مناسبی رطوبت دارند، باید در یخچال نگهداری شوند. برای افزایش ماندگاری آنها، گوجه فرنگی های تمام شده را در روغن زیتون بپوشانید. روغن زیتون با عطر و طعم تزریق می شود. آن را به سس ماکارونی اضافه کنید یا آن را روی بروشه تازه بچرخانید.

گوجه فرنگی با رزماری

گوجه فرنگی با رزماری

مواد لازم برای گوجه فرنگی خشک شده:

 گوجه فرنگی سفت: یک کیلو

نمک آشپزخانه: یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون: یک پیمانه

ملزومات:

چاقوی بزرگ آشپزی

کاسه بزرگ

سینی توری

لیوان و قاشق اندازه گیری

ورقه ی آلومینیومی

ورق پخت لبه دار

شیشه شیر یا جار

گوجه فرنگی خشک

دستورالعمل تهیه گوجه فرنگی خشک:

گوجه فرنگی ها را آماده کرده و زیر آب خنک می شوییم و خشک می کنیم.

گوجه فرنگی ها را ورقه ورقه و هسته گیری می کنیم. گوجه فرنگی ها را از طول به نصف خرد کرده و هسته را در هرچارک با برش یک “V” کم عمق در دو طرف هسته، بر می داریم.

تفاله گوجه فرنگی را برداشته با قاشق دانه های گوجه فرنگی را بیرون می آوریم و تا آنجا که می شود تفاله آبدار را می گیریم.

می‌توانیم درون سینی توری، پارچه‌ای قرار داده تا گوجه‌ها آب زدایی شوند و خشک دهی گوجه فرنگی روی بخاری با درد سر مواجه نشود.

مزه دار کردن گوجه فرنگی، گوجه فرنگی ها را در یک کاسه بزرگ قرارداده ، با نمک، مزه دار می کنیم و آن ها را جابجا می کنیم تا خوب نمک سود شوند.

قبلا مطمئن شویم که بخاری عاری از گرد و غبار و کاملا تمیز است. سینی توری را روی بخاری قرار می دهیم

با حرارت ملایم بخاری، گوجه فرنگی ها خشک می‌شوند. هرچه ضخامت باریکتر باشد، فرایند خشک شدن سریعتر انجام می شود.

به دلیل گرمای بخاری ممکن است این طور حس شود که گوجه‌ها هنوز رطوبت دارند(نرم هستند) اما پس از سرد شدن آن‌ها متوجه می‌شویم که کاملا خشک شده‌اند.

مدت زمانی که بخواهد روی رادیاتور (و بخاری) خشک شود زمانی بین دوازده تا بیست و چهار ساعت می باشد.

گوجه فرنگی ها را در دمای اتاق خنک می کنیم. آنها را به دو جار (یا ظرف دیگر نگهداری شیشه) منتقل کنید، روی آن را با روغن زیتون پوشانده و تا 2 ماه در یخچال نگه می داریم.

گوجه فرنگی خوشمزه

گوجه فرنگی خوشمزه

پی نوشت:

می توان گوجه فرنگی ها را با ادویه مختلف در جات روغن زیتون فرابکر ذخیره کرد. اما توجه داشته باشیم هرگز از سیر استفاده نکنیم زیرا ریختن سیر ممکن است روغن را سمی کند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *