ویدئو – کشاورزی

فیلم معرفی درختانی فوق العاده خطرناک (زیرنویس فارسی)

درختانی فوق العاده خطرناک

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که انواع درختان سمی و خطرناک را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی تعدادی از درختان فوق العاده خطرناک را به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

درختان در همه جا ما را احاطه کرده‌اند و بیش از سه میلیارد درخت در سیاره ما وجود دارد. دانشمندان ده‌ها سال پیش این خبر را به ما داده اند که درختان و سایر گیاهان هوای زندگی ما را از آلودگی هوا و آب تمیز می‌کنند، از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند و اکسیژن کافی را برای ما فراهم می‌کنند. می توانید در روزه‌های گرم از سایه آن استفاده کنید و همچنین غذای مورد نیاز بسیاری از افراد را تأمین می‌کند. بنابراین درختان بسیار عالی هستند به جز آن دسته از درختانی که باعث مرگ گیاهان می‌شوند.

درختی خطرناکی وجود دارد که می‌تواند به معنای واقعی باران اسیدی را بر روی شما و چشم بریزد شناسایی این درخت کار چندان سختی نیست برای دوری از این درخت باید به ارتفاعات پناه ببرید، تنه این درخت 45 متر است و پوشیده از میله‌های مخروطی شکل است که شبیه میوه است هر کدام از این میله‌های کوچک برای مردم خطرناک هستند. مواد موجود در آن می تواند باعث کوری چشم شود و اگر این مخروط‌ها به صورت تصادفی به بدن شما بخورد بسیار خطرناک است در صورت تماس یک واکنش نسبتاً فوری استفراغ و اسهال خواهید داشت و نمی‌توانید خودتان را حفظ کنید. زمانی هم که میوه این درخت به بلوغ برسد رنگ آن تیره می‌شود و بذرهای خود را با سرعت 15 مایل بر ساعت در تمام جهات پرتاب می‌کند اگر در مسیر گلوله‌های گیلاسی آن قرار داشته باشید می‌تواند باعث ایجاد آسیب جدی می‌شود.

درختان مرتبط با گیلاس نظیر هلو، زردآلو و آلبالو نیز از جمله این درختان هستند که مواد شیمیایی خاصی را منتشر می‌کنند. زمانی که شما درباره درختان گیلاس بحث می‌کنید می توانید تمام مواد شیمیایی را در سر تا سر گیاه مشاهده کنید. غلظت‌های بالای این ترکیبات شیمیایی برگهای افتاده و پژمرده وجود دارد. اگر کودک یا حیوانی دو برگ از درخت را بخورد باعث ایجاد واکنش نظیر درد شکم می شود و اگر تعدادی زیادی برگ بخورد باعث ایجاد مسمومیت یا سیانور می‌شود.

درخت دیگری وجود دارد که هیچ‌گاه نباید به آن نزدیک شد. این درخت به عنوان یک تهدید محسوب می شود و این درخت دارای آلتی است که مواد شیمیایی ترشح می‌کند و سیستم عصبی کودکان را از بین می‌برد. می‌توانند برای سگ، گربه و انسان سمی باشند این درخت نیز همچون گیلاس بوده و ساقه بذر آن مشابه گیلاس است. این درخت نیز حاوی مواد شیمیایی سیانید متابلیزه است و هضم برگ‌های افتاده بر روی زمین بسیار خطرناکتر از برگهای روی درخت می‌باشد. شاخه‌ها نیز حاوی مقادیر زیادی ماده شیمیایی هستند. بذر سیب نیز حاوی این مواد است اگر 200 بذر یا بیش از 20 بذر سیب را ببلعید باعث مرگ می‌شود.

سامارا درخت دیگری است که با نام درخت خودکشی شناخته می‌شود. این درخت بیشتر در جنوب آسیا و کشور هند رشد می‌کند بسیار از افراد ناامید از زندگی با خور‌دن مقادیر زیادی از میوه سمی بالغ این درخت خودکشی می‌کنند. میوه این گیاه شبیه انبه است.

در بخش های گرمسیری، درخت چنیل را مشاهده خواهید نمود این درخت در آمریکای شمالی و قسمتهای شمالی آمریکای جنوبی یافت می‌شود. این درخت با رنگ قرمز مشخص می‌شود. دارای علائم هشداردهنده یا حلقه‌های قرمز می‌باشد هرگز به این درخت نزدیک نشوید و با آن کاری نداشته باشید. دارای میوه سبز خوش‌طعمی شبیه خربزه است که پس از خوردن شیرینی اولیه تبدیل به احساس سوزش وحشتناک دهان می‌شود و طعم آن بسیار وحشتناک می‌شود در نتیجه میوه در حلق گیر می کند و نمی‌توان آن را خورد. این درخت با نام درخت مرگ شناخته می‌شود و این شهرت وحشتناک آن در کتاب گینس به ثبت رسیده است صدای عجیبی از میوه گیاه شنیده‌ می‌شود برگ و میوه این درخت دارای انواع سموم مرگبار می‌باشد. در هنگام بارندگی نباید از این درخت به عنوان پناهگاه استفاده کرد. سموم این درخت با باران مخلوط می‌شود و به پوست شما آسیب می‌رساند. و باعث سوختگی پوست می‌شود. حتی اگر چوب چنیل را بسوزانید دیگر زنده نخواهید بود.

برای مطالعه مقاله با درخت خون اژدها آشنا شویم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر درخت می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *