ویدئو - آموزش کاشت

فیلم نکات هرس کردن گوجه فرنگی (زیرنویس فارسی)

هرس کردن گوجه فرنگی

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که آموزش هرس بوته گوجه فرنگی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه هرس بوته گوجه فرنگی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

گوجه‌فرنگی از گیاهان علفی است که به صوت بوته‌ای رشد می‌کند. دو ماه پس از کاشت گوجه‌فرنگی زمان آن می‌باشد که بوته گوجه‌فرنگی را برای رشد بهتر هرس کنید تا گیاه هوا و نور کافی را برای برگها دریافت کند و در نتیجه گیاه قوی تر و سالم تر به رشد خود ادامه دهد.
گیاهانی که از زمین خارج‌شده‌اند و مسیری برای رشد و حرکت ندارند و همچنین گیاهانی که دچاری بیماری کپک شده‌اند را حذف کنید. برای از بین بردن بیماری برگ‌هایی را که دچار بیماری شده‌اند را حذف کنید چرا که این گیاهان عمرشان به پایان رسیده است. تمامی قسمت‌های گیاه را مورد برسی قرار دهید و همه برگهای افتاده بر روی مسیر رشد گیاه بر روی زمین را جمع‌آوری کنید.

در قدم اول به هنگام هرس باید مکنده‌های گیاه را از بین ببرید در گوجه‌فرنگی مکنده‌ها نامشخص هستند، در گیاه تعیین‌کننده مکنده‌ها را حذف نکنید این گیاهان پاسیو یا بوش نامیده می‌شوند در گیاهان وینینگ یا نامیعن مکنده‌ها در گوشه سمت راست قرار دارند درست در جایی که برگهای رشد می‌کنند. برای حذف مکنده شما آخرین قطعه میوه و اندام گیاه علفی را حذف کنید. توجه داشته باشید که مکنده همیشه در بخش شکمی گیاه رشد می‌کند درست بین برگ یا چیزی شبیه به آن رشد می‌کند. توجه داشته باشید که در واقع مکنده همان شاخه علفی نوظهوری هستند که از میان برگ رشد می‌کنند؛ شاخه‌های فرعی می‌باشند که باعث کاهش تغذیه رشد و عملکرد گیاه می شود.

برگهای پایینی گیاه را به اندازه 15 سانتیمتر از سطح زمین حذف کنید. ساقه گیاهانی که با یکدیگر همپوشانی دارند باید قطع شود تا فضا باز شود و نور و هوا به گیاه برسد. قسمت‌هایی از گیاه که تراکم بالایی دارد را هرس کنید، برای این منظور برگهای که دارای همپوشانی هستند باید حذف شوند. گیاهانی را هم که بر روی یکدیگر سایه انداخته‌اند را نیز قطع کنید.

برای مطالعه مقاله مهم ترین نکات درباره هرس مرکبات از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر گوجه فرنگی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *