ویدئو – کشاورزی

فیلم زیبا از برداشت چغندر قند

برداشت چغندر قند

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که به معرفی تکنولوژی برداشت چغندرقند می پردازد.
در این فیلم آموزشی نحوه برداشت چغندرقند را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

چغندرقند از گیاهان علفی یکساله است که دارای غده زیرزمینی می‌باشد. برگ های سبز رنگ دندانه‌داری دارد که از غده زیرزمینی گیاه منشعب می‌شود. چغند رشد سریعی دارد طوری که پس از چند ماه قابل برداشت می‌باشد. شروع فصل سرما آغاز برداشت چغندر می‌باشد که می‌تواند اواخر فصل پاییز یا اوایل زمستان باشد. البته بسته به زمان کاشت و شرایط اقلیمی زمان برداشت متغیر است.

پس از برداشت که امروزه به لطف پیشرفت فناوری به صورت مکانیزه می‌باشد آنها را پس از برداشت به ماشین بار می‌ریزند تا به کارخانه منتقل شود، به هنگام انتقال به کارخانه در ماشین بار و به هنگام جابجایی چغندرها را مورد شستشو قرار می‌دهند سپس آنها را باسکول کرده و به کارخانه منتقل می‌کنند، به محض ورود به کارخانه آن را مورد شستشو قرار می‌دهند و در درون محفظه ای بزرگ می‌ریزند و کار شستشو را ادامه می‌دهند، طی چندین مرحله چغندرقند را به صورت پیشرفته و کاملاً مکانیزه مورد شستشو قرار می دهند تا گل و لای آن پاک شود و چغندر تمیز شود.

پس از آنکه کار شستشو تمام شد طی فعل انفعالاتی در کارخانه چغندر را خردکرده و در دماهای مختلف مورد فرآوری قرار می‌دهند، همانطور که از نام این گیاه پیداست از آن برای تهیه قند و شکر استفاده می‌شود. پس از فرآوری چغندرقند از آن شکر سفید و قند تهیه می‌کنند؛ زمانی که شکر آماده شد آن را طی مرحل مختلفی مورد بسته‌بندی قرار می‌دهند و برچسب، علامت استاندار، اطلاعات محصول و همچنین برند را بر روی پاکت بسته‌بندی درج می‌کنند. این محصول را بسته به نیاز بازار و مشتری در بسته‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌کنند. پس از بسته‌بندی محصول را به بازار مصرف عرضه می‌کنند تا به دست مصرف‌کننده برسد. این نوع چغندر به رنگ سفید می‌باشد و غده زیرزمینی آن نیز دراز کشیده و بیضی مانند می‌باشد.

برای مطالعه مقاله انواع چغندر می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر لبو و شلغم می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *