ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت کلم بروکلی (زیرنویس فارسی)

کاشت کلم بروکلی

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت کلم بروکلی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت کلم بروکلی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کلم بروکلی نوعی کلم از خانواده کلم می‌باشد. این کلم دارای سر سبز رنگ بزرگی است و در واقع تحت عنوان کالابرس نامیده می‌شود. این نوع کلم به هنگام جوانه زنی ارغوانی رنگ است. در حال حاضر دو رقم کلم بروکلی وجود دارد که یکی از آنها را در اختیارداریم رقمی را که ما قصد کشت آن را داریم کوتاه فصل بوده و شما می‌توانید آن را در فصل بهار کشت و در فصل پاییز برداشت کنید. رشد سریعی دارد و خیلی زود به بلوغ می‌رسد و قابل برداشت می‌شود. کلم کوتاه فصل نوعی کلم تابستانی است. بهترین زمان برای کاشت این نوع کلم فروردین، اردیبهشت و خرداد می‌باشد، در غیر این صورت در فصل زمستان کلم بروکلی خود را برداشت خواهید کرد. این گیاه نسبت به سرما حساس است.

کلم بروکلی از طریق بذر تکثیر می‌شود کشت بذری این گیاه آسان است. بذرهای این گیاه کوچک و گرد هستند. در کشت بذری ابتدا سینی نشاء خود را آماده کنید سپس آن را با خاک مناسب و کمپوست پر کنید، نباید به خاک در سینی فشار وارد کنید تنها باید کمی سفت شود سپس خاک اضافی را بردارید. بر روی خاک سوراخی به عمق 1 تا 2 سانتیمتر با ناخن انگشت خود ایجاد کنید و بذرها را در درون سوراخ بگذارید. پس از کاشت بذر روی آن را با کمپوست بپوشانید و مقداری فشار دهید. توجه داشته باشید به هنگام آبیاری بستر مرطوب شود کافی است و نباید خیس شود. بعد از گذشت 6 تا 4 هفته تمام بذرهای کلم بروکلی جوانه می زند و سر از خاک بیرون می‌آورند. خانواده کلم تحت عنوان براسیکا نامیده می‌شود. این گیاهان رشد زیادی دارد و طی 4 تا 6 هفته می‌توانید رویش و خارج شدن‌ آنها را از کمپوست یا سینی نشاء مشاهده کنید. پس از آنکه این گیاه رشد کرد و به حد معینی رسید نشاء به دست آمده را در عمق مناسبی از خاک بکارید.

کلم بروکلی پس از مدتی رشد می‌کند. فاصله کاشت کلم بروکلی 45 سانتیمتر می‌باشد. هر هفته گیاه را به دقت بررسی کنید اگر تخم‌های زردرنگ زیر برگ مشاهده کردید این تخم‌ها برای مگس سفید کلم می‌باشد قبل از خارج شدن از تخم و تبدیل به کرم باید آنها را از بین ببرید در غیر این صورت خسارات زیادی را وارد می‌کند. اما اگر تخم‌های زرد وجود نداشته باشید و کرم‌ها در بخش پایین وجود داشته باشید باعث بروز مشکلاتی می‌شود. مشکل دیگر که ممکن است در گیاه رخ دهد مگس میوه است که باعث می‌شود گیاه به رنگ ارغوانی تغییر رنگ بدهد و برگها ارغوانی رنگ بشوند در این صورت نشانه‌هایی روی گیاه دیده می‌شود که اگر گیاه را بیرون بکشید کرم‌ها سفید رنگی را مشاهده خواهید نمود و پودر سفید رنگی را روی ریشه‌ها مشاهده خواهید نمود برای جلوگیری از این آفت بایستی گیاهان آلوده را جمع‌آوری کنید و مانع خارج شدن آنها از تخم شوید. بنابراین قبل از کاشت بایستی مقداری کود یا کمپوست به خاک اضافه کنید، در این صورت مانع از بیرون آمدن آنها از تخم خواهید شد. پس از مدتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را مصرف کنید.

برای مطالعه مقاله تولید کلم بروکلی و کلم پیچ به روش هیدروپونیک از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر کلم بروکلی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *