ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزرش برداشت و استفاده از کاکائو

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که آموزش برداشت و استفاده از کاکائو را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه برداشت و استفاده از کاکائو را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کاکائو میوه بزرگی است که بر روی تنه درخت و شاخ و برگ آن ظاهر می‌شود. گل های کوچکی دارد که این گل ها در نهایت به میوه تبدیل می‌شود. میوه این گیاه کروی کشیده و شبیه خربزه است. قسمت پوستی میوه این گیاه ضخیم می‌باشد. به هنگام برداشت کاکائو آن را از شاخه و تنه درخت جدا کنید به راحتی از از شاخه جدا می شود. پس از برداشت آن را از وسط نصف کنید و قسمت گوشتی آن را که در مرکز قرار دارد را جدا کنید و پوسته آن را دور بیندازید. سپس آنها را در درون محفظه‌ای بریزید و روی آن را با برگ‌های بزرگ و طویل بپوشاند و در آخر هم درب محفظه را بگذارید.

پس از گذشت مدت زمانی آنها را از محفظه خارج کنید. کاکائو ها در این مرحله بیشتر شبیه تخمه کدو و به رنگ قهوه‌ای می‌باشند را در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. پس از خشک شدن آنها را در گونی بریزید و به ماشین بار منتقل کنید و آنها را به فروش برسانید. توجه داشته باشید که این محصول هنوز خام است و فراوری کامل بر روی آن صورت نگرفته است. پس از آنکه مردمان بومی کاکائو برداشت‌شده خود را به فروش رساندند این بسته‌های کاکائوها به صورت خام صادر می‌شوند، پس از صادر شدن در کشور مقصد آنها را به کارخانه منتقل می‌کنند. در کارخانه پس از طی مراحلی آن را آسیاب کرده و در نهایت از آن کاکائو درست می‌کنند.

کاکائو طی یک فرآوری طولانی تولید می‌شود. درخت کاکائو دارای برگ‌های سبز رنگی است. کاکائو فرآوری شده همانطور که می‌دانید به رنگ قهوه‌ای مایل به سیاه می‌باشد که طعم شیرینی دارد و خواص بسیاری دارد که در تهیه شیرینی‌، شکلات و … از آن استفاده می‌شود.

برای مطالعه مقاله با درخت کاکائو آشنا شویم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر درختان مثمر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *