ویدئو – کشاورزی

فیلم زیبا از برداشت هویج

برداشت هویج

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد، که گام به گام برداشت هویج با دستگاه های مدرن را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه برداشت هویج را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

هویج گیاهی یک ساله است و نوعی گیاهی ریشه‌دار است که غده خوراکی آن با توجه به گونه‌های مختلف در رنگ‌های مختلف می‌باشد. هویج خواص بسیار مفیدی برای سلامتی دارد و از طریق بذر به راحتی تکثیر می‌شود که به صورت خام و پخته‌شده قابل مصرف است.

امروزه به لطف پیشرفت فناوری دیگر مثل زمان گذشته برداشت بیشتر محصولات کشاورزی به روش سنتی انجام نمی‌شود. امروز ماشین‌آلات مختلفی برای برداشت محصولات کشاورزی تولید شده است و برداشت هویج به شیوه کاملاً مکانیزه می‌باشد. در این روش ماشین کشاورزی به زمین کشت برده‌ می‌شود و در آن طی فعل و انفعالی که در فیلم آموزشی بالا مشاهده می‌کنید هویج خیلی راحت و در کمترین زمان برداشت می‌شود.

در برداشت هویج به صورت مدرن، ماشین برداشت، هویج‌ها را به همراه شاخه علفی آن از زمین جدا می‌کند و طی فعل و انفعالاتی شاخه‌های علفی و خاک آن را جدا می‌کند و سپس هویج جداشده را در درون محفظه‌ای که در ماشین برداشت برای این منظور تهیه شده است می‌ریزد. به همین ترتیب برداشت هویج ادامه پیدا می‌کند. با استفاده از این ماشین مدرن بدون آنکه به غده زیرزمینی هویج آسیبی برسد شما می‌توانید آن را برداشت کنید.

در زمان برداشت شما صرفه‌جویی می‌شود طوری که شما در اندک زمانی می‌توانید گستره وسیعی از مزرعه هویج خود را برداشت کنید. در برداشت مدرن تمامی مراحل به صورت مکانیزه انجام می‌شود. زمانی که محفظه ماشین برداشت پر شد هویج‌ها به درون جعبه‌های بزرگی می‌ریزند. پس از برداشت آنها را توسط ماشین بار به کارخانه منتقل می‌کنند. در آنجا ابتدا هویج‌ها را به درون محفظه‌ای پر از آب می‌ریزند تا خوب شسته و تمیز شود و گل و لای آن جدا شود که این کار نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود. پس از طی کردن مراحلی در کارخانه هویج ها مورد بسته‌بندی قرار می گیرند تا به دست مصرف کننده برسند.

از هویج برای پخت و پز، تهیه سالاد، نوشیدنی و … استفاده می‌شود. رشد سریعی دارد طوری که بعد از دو تا سه ماه قابل برداشت می‌باشد. شاخه‌های علفی این گیاه از غده زیرزمینی هویج منشعب می‌شود. برگ‌های این گیاه بیشتر شبیه سبزی جعفری است.

برای مطالعه مقاله کاشت هویج در باغچه از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر هویج می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *