خوشمزه ها

دستور پخت کیک هویج

دستور پخت کیک هویج

کیک هویج با طعم شیرین و بی‌نظیرش، مورد علاقه بسیاری از مردم است. این دستور پخت یک کیک هویج کلاسیک، با پایه ی هویج، یک ترکیب دل انگیز از طعم های دارچین و میخک، به همراه پنیر خامه ای نرم و لطیف است. چه این کیک برای جشن تولد استفاده شود، و چه همراه یک شام ویژه و یا جشن ترفیع، مطمئناً یک کیک بی‌نظیر و دل پذیر خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که اغلب مردم هنگام پخت کیک به آن بر می خورند، این است که غالباً کیک‌شان کمی خشک می شود. اما در این دستورپخت، یک کیک هویج بسیار نرم و مطلوب همراه با مقادیر زیادی از تکه های هویج در هر اسلایس خواهید داشت. در حالی که بسیاری از دستور پخت ها، دستورالعمل های دشواری را برای مدت زمان دقیق مخلوط کردن خمیر با یک مخلوط کن برقی و مراحل خاصی را برای بهبود بافت کیک دارند، دستور پخت ما حتی بدون همزن نیز نتایجی عالی خواهد داشت.

خرید پودر هویج

کیک هویج:

این یک کیک سریع و بسیار آسان است، حتی برای تازه کاران! اگر شما یک قناد جوان و بی تجربه را می‌شناسیدکه آرزو دارد یک کیک خوشمزه برای خانواده و دوستان خود درست کند، دستور پخت ما را به او معرفی کنید. این دستور حتی برای کودکان نیز مناسب است، زیرا با هربار پخت کیک ایده آل شما حاصل می‌شود!

رنده کردن هویج، کاری سخت و خسته کننده است، اما این کیک، به اندازه‌ای کوچک است که کسی از رنده کردن هویج آن، خسته نخواهد شد. می توانید از جعبه رنده یا حتی دستگاه غذاساز، برای ریز خرد کردن هویج ها استفاده کنید. حتی ممکن است بتوانید در برخی از فروشگاه های مواد غذایی، هویج‌های از قبل رنده شده و آماده را پیدا کنید و از این مرحله، عبور کنید.

برای مطالعه مقاله دستورالعمل پخت کرپ توت فرنگی خامه ای می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد مخلوط شده کیک هویج

مواد مخلوط شده کیک هویج

این یک کیک دولایه 20 سانتی متری بی‌نظیر خواهد شد. اگر ظرف مناسب برای درست کردن کیک لایه ای ندارید، مشکلی نیست. می توانید کیک را در یک ظرف مستطیل شکل 33 در 22 سانتی متری بپزید و با آن یک کیک یک لایه درست کنید!

هیچ کیک هویجی، بدون رویه ی پنیر خامه ای کامل نیست. پس ما دستور تهیه آن را هم آموزش داده ایم. تهیه پنیر خامه ای خانگی کار سختی نیستف اما بهتر است حتما با همزن برقی هم بخورد. اگر وقت و تمایلی برای تهیه پنیر خامه ای خانگی ندارید، می‌توانید از انواع آماده ی موجود در بازار استفاده کنید. همچنین می‌توانید از انواع مغز ها، در این کیک استفاده کنید. اما اگر به مغزها آلرژی دارید، یا نمی خواهید آن را در کیک بگنجانید، از دستور حذف کنید.

خرید میخک

دستور پخت کیک هویج:

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

زمان پخت: ۲۵-۳۰ دقیقه

زمان خنک شدن کیک: ۱ ساعت و نیم

مناسب برای: 5 تا 6 نفر

خاستگاه: جهانی

متد: پخت

رده: میان وعده

برای مطالعه مقاله کیک میوه خشک وانیلی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک هویج پخته

کیک هویج پخته

مواد مورد نیاز:

  • آرد: یک و نصفی فنجان
  • شکر سفید: ۱ فنجان
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  • جوش شیرین: یک و نصفی قاشق چایخوری
  • دارچین آسیاب شده: یک و نصفی قاشق چایخوری
  • میخک: یک دوم قاشق چایخوری
  •  آلس پایس: یک دوم قاشق چایخوری (ALLSPICE)
  • نمک: یک دوم قاشق چایخوری
  • روغن کانولا: دو سوم فنجان
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • هویج رنده شده (۳-۴ هویج متوسط): یک و نصف فنجان
  • گردو خرد شده: ۱ فنجان (اختیاری)

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی انجیر استهبان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تهیه پنیر خامه ای

تهیه پنیر خامه ای

مراحل تهیه کیک هویج:

  1. اجاق خود را روشن کرده و آن را در دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. ظروف خود را با اسپری یا روغن چرب کنید. یک قاشق آرد را به قالب اضافه کرده و آن را تکان دهید تا کاملاً با آرد پوشیده شود. می توانید از دو ظرف 20 سانتی متری گرد، یا یک ظرف مستطیلی 23 در 33 سانتی متری نیز استفاده کنید.
  2. در یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، دارچین، میخک و ادویه آلس پایس را به همراه شکر ریخته و مخلوط کنید. این مواد خشک را به خوبی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.
  3. در یک کاسه کوچکتر تخم مرغ ها را بشکنید. تخم مرغ ها را با هم زن، هم بزنید تا سبک و شفاف شوند. سپس روغن کانولا را به آن بیفزایید. با یک کاردک، ترکیب روغن و تخم مرغ را به مواد خشک اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط شوند. از هم زدن بیش از حد خودداری کنید.
  4. به آرامی و با استفاده از کاردک، هویج رنده شده و مغزهای دلخواه را داخل مواد بریزید. هم بزنید تا هویج به طور کامل در خمیر یکپارچه شود.
  5. با استفاده از یک کاردک لاستیکی، خمیر را در قالب آماده بریزید. اگر از دور قالب کیک گرد استفاده می کنید، مواد را به طور مساوی در بین قالب ها تقسیم کنید. کیک را در مرکز فر از قبل گرم شده خود، به مدت ۲۵-۳۵ دقیقه بپزید.
  6. اجازه دهید کیک در قالب خنک شود. اگر قصد دارید کیک لایه ای درست کنید، قبل از کشیدن آرام چاقوی چرب شده روی لبه ی کیک، به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا کیک خنک شود و بعد آن را از قالب خارج کنید. قبل از مالیدن پنیر خامه ای روی کیک، آن را روی یک توری سیمی قرار دهید تا زودتر خنک شود.

گردو سفید ایرانی

دستور تهیه پنیرخامه ای:

اکنون به شما طرز تهیه پنیرخامه ای خانگی را آموزش می دهیم.

مواد مورد نیاز:

  • بسته پنیر خامه ای ذوب شده در دمای اتاق: 3.54 گرم
  • کره نرم شده: ۶ قاشق غذاخوری
  • پودر قند: ۴ فنجان
  • نمک: مقدار کمی
  • عصاره وانیل: ۱ قاشق غذاخوری
  • گردو خردشده: یک چهارم فنجان (در صورت تمایل برای تزیین روی کیک)

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی پرتقال می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک هویج خوشمزه

کیک هویج خوشمزه

مراحل تهیه پنیرخامه ای:

  1. در یک کاسه با اندازه متوسط با استفاده از همزن برقی، پنیر خامه ای و کره را آنقدر هم بزنید تا سبک و خامه ای شوند. آرام آرام و هر بار یک فنجان پودر قند را بیفزایید. عصاره وانیل و نمک را هم به مواد اضافه کنید.
  2. کیک را به دو نیمه تقسیم کرده و حدود یک سوم از مواد میانی را روی یک قسمت از کیک بمالید. نیمه دوم را روی کیک قرار داده و یک سوم دیگر از مواد را روی کیک پخش کنید. با استفاده از مواد باقیمانده، کناره های کیک را به طور مرتب با بپوشانید. روی کیک را با مغزهای خرد شده تزئین نمایید.
برای خرید از عطاری اینترنتی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *