سبزیجات

10 نوع مختلف کلم کیل

معرفی انواع کلم کیل

در روزگاران گذشته، کلم کیل از سبزیجات پرمصرف در فروشگاه های مواد غذایی و بازارهای کشاورزان نبود. همچنین این سبزی پر برگ را بیشتر بزرگسالان و بچه ها در رستوران ها از غذای خود جدا می کردند و آن را کنار می گذاشتند.

با این حال، در چند وقت اخیر، این سبزی پربرگ به یکی از بزرگترین تمایلات غذایی در دنیای آشپزی تبدیل شده است. محبوبیت کلم کیل افزایش یافته است، و اکنون تعداد بیشتری از متخصصان تغذیه مردم را تشویق می کنند که این سبزی خارق العاده را در رژیم روزانه خود قرار دهند.

تاریخچه ی کلم کیل:

کلم کیل یک گیاه خوراکی با برگهای شل و یکی از اعضای باستانی خانواده براسیکا است که شامل سایر سبزیجات چلیپایی دیگر مانند کلم بروکلی، کلم، جوانه بروکسل و گل کلم نیز می باشد. منشا کلم کیل به حدود 2000 سال پیش برمی گردد که یکی از پرمصرف ترین سبزیجات در قرون وسطی بود. در آن زمان، یک ماده اصلی در رژیم غذایی بیشتر مردم بود. در واقع دلیل اصلی محبوبیت آن در آن زمان پرورش آسان این گیاه و مقاومت آن دربرابر سرما بود.

با این حال، در فرانسه چنین نبود و در مورد چگونگی یا زمان خوردن این سبزیجات برگدار توسط فرانسوی ها بحث زیادی وجود دارد. اگر چه کلم کیل به طور قطع در فرانسه کاشته و خورده میشده است، اما در واقع بخشی از گروه légume oublié بود که به انگلیسی “سبزیجات گمشده و فراموش شده” ترجمه می شود. در مقایسه با شلغم و هویج که در فرانسه به طور عادی کشت می شد، کلم کیل یک نوع سبزی فراموش شده بود و جای تعجب دارد که بسیاری از کشاورزان حتی نمی دانستند این سبزی چیست.

حتی در دوران جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، کلم کیل به طور جدی از مد افتاد. این کاهش محبوبیت که از ابتدا در قرون وسطی آغاز شد، کاملاً آن را به نوعی سبزیجات “مورد متنفر یا دوست داشتنی” بدل کرد. با این حال، سال های زیادی نگذشته بود که کلم کیل به رژیم گیاه خواری راه یافت. درابتدا بخشی از رژیم آمریکایی بود، اما به زودی مردم از سراسر جهان شروع به کشف انواع مختلف و شگفت انگیز کلم کیل و همچنین مزایای باور نکردنی مغذی هر نوع کردند.

برای مطالعه مقاله انواع کلم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انواع کلم کیل

انواع کلم کیل

فواید جادویی کلم کیل:

در ابتدا ممکن است کلم کیل یک سبزی “فراموش شده” بوده باشد، اما اکنون در کل دنیای آشپزی کاملا به یک سبزی محبوب تبدیل شده است. دلایل اصلی آن مزایای جادویی آن برای سلامتی و مشخصات غذایی باورنکردنی آن است. این سبزی با برگ های تیره یک نیروگاه تغذیه ای است و دارای مواد معدنی و ویتامین های ضروری مانند کلسیم، آهن، پروتئین، منیزیم، فیبر و ویتامین های A ،C و K است. اگر از برخی مزایای فوق العاده شگفت انگیز آن برای سلامتی مطلع شوید، پس از آن، احتمالاً آن را بخشی از رژیم روزانه خود خواهید کرد!

کاهش میزان کلسترول:

یکی از مهمترین مزایای کلم کیل کمک به کاهش سطح کلسترول در بدن است. این کاهش سطح کلسترول سهم بزرگی در کاهش خطر بیماری های قلبی دارد. این سبزی حاوی گیرنده های اسید صفراوی است که از جذب اسیدهای صفراوی توسط بدن جلوگیری می کند. در نهایت باعث کاهش گسترده کلسترول کل بدن می شود.

بذر کلم کیل توسکانا

تقویت سلامت چشم:

تمام کسانی که از ضعف بینایی رنج می برند قطعاً باید هر روز کلم کیل مصرف کنند زیرا حاوی دو مورد از مهمترین کاروتنوئیدها است که برای سلامت چشم ضروری هستند لوتئین و زئاکسانتین. علاوه بر این، همچنین حاوی مقادیر زیادی بتا کاروتن است، که از چشمان شما محافظت می کند و از شرایط خطرناک چشم مانند تخریب ماکولار و آب مروارید جلوگیری می کند.

کاهش خطر سرطان:

تمام سبزیجاتی که از خانواده سبزیجات چلیپا هستند، از جمله کلم کیل، دارای ترکیبات طبیعی هستند که توانایی دفع سرطان را دارند. ترکیبات موجود در کلم کیل کمک می کنند تا سلولهای ما از جهش و آسیب DNA محافظت شود. کلم کیل همچنین باعث غیرفعال شدن ترکیبات ایجاد کننده سرطان در بدن می شود و با این کار حتی می تواند مرگ سلول های سرطانی را تحریک کند.

برای مطالعه مقاله چطور کلماتیس را تکثیر کنیم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کلم کیل فرفری

کلم کیل فرفری

انواع مختلف کلم کیل:

یکی از دلایل عمده که باعث محبوبیت کلم کیل در سراسر جهان شده است این واقعیت است که فقط یک نوع ندارد، انواع مختلفی از این سبزیجات خوشمزه و غنی از مواد مغذی وجود دارد. از کلم کیل قرمز گرفته تا کلم کیل کوچک، هر نوع از نظر ظاهر، طعم و فواید منحصر به فرد است. نگاهی به بعضی از محبوب ترین انواع کلم بیندازید که می تواند وعده غذایی شما را به سطح جدیدی از سبزیجات غنی و سالم ارتقا دهد.

کلم کیل فرفری:

این متداول ترین و قابل تشخیص ترین نوع کلم کیل است که به بهترین وجه با برگهای شکننده آن مشخص می شود. همچنین بیشترین نوع کلم کیل در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها است. کلم کیل فرفری به دلیل رنگ سبز کمرنگ تا سبز پررنگ و برگهای بزرگ و توپی که دارای لبه های حاشیه ای و ساقه های بلند است، مشهور است.

کلم کیل فرفری دارای طعم فلفلی کاملاً متمایز است که اغلب طعم تند و تیز آن در دهان باقی می ماند. برگهای سبز روشن این سبزی برگ دار چنان محکم پیچیده می شوند که خرد کردن آنها می تواند سخت باشد. کلم کیل فرفری مانند انواع دیگر کلم کیل، بسیار مغذی است و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ضروری از جمله ویتامین B6، ویتامین K و پتاسیم است. جالب است که حاوی مقدار بالاتری ویتامین C نسبت به یک پرتقال است.

بیشتر مردم از کلم کیل فرفری برای تهیه چیپس کلم کیل ترد استفاده می کنند، زیرا لبه های فر آن در اجاق کاملا ترد و خوشمزه می شوند. همچنین به دلیل عطر و طعم ملایم تند، در بسیاری از سالادها استفاده می شود و طعم کلی غذا را بسیار بهبود می بخشد. با این حال، هنگام خوردن کلم کیل فرفری به صورت خام، باید کمی نمک و آبلیمو روی برگ ها بمالید در این صورت قابل مقایسه با سایر انواع کلم کیل نیست.

کلم کیل برتر:

کلم کیل برتر با نام “اوایل هانوفر” نیز شناخته می شود، نوع جدیدی از این سبزیجات برگ دار است. نوعی کلم کیل با عملکرد بالا است و بیشتر به دلیل بلوغ زودرس و مقاومت به سرما قابل توجه می باشد. شاخ و برگ سبز متوسط تولید می کند و برگهای آن تقریباً یک پا رشد می کند.

برگهای آن بسیار صاف و دارای لبه های برجسته پوسته پوسته شده است. بسیار غنی از آنتی اکسیدان و به خصوص بتا کاروتن، یک رنگدانه طبیعی است که در بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه یافت می شود. بدن ما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که یک ویتامین حیاتی برای داشتن سیستم ایمنی سالم با عملکرد خوب است.

کلم کیل برتر از همه انواع کلم کیل خوش طعم تر است و در بسیاری از غذاها و دستور العمل های غذایی مانند ساندویچ سرد و سالاد تازه استفاده می شود. بسیاری از افراد نیز به دلیل طعم غنی آن و زیاد تند نبودن آن نسبت به انواع دیگر کلم کیل، آن را خام می خورند.

بذر کلم کیل قرمز روسی

کلم کیل عصایی:

همانطور که از نام آن مشخص است، کلم کیل عصایی کاملاً نوع غیر معمولی از کلم کیل است. یکی از بهترین راه های شناسایی این گیاه در هر باغ ارتفاع آن است زیرا بیش از 2 متر قد می کشد! نام منحصر به فرد این کلم کیل در واقع از این واقعیت ناشی می شود که می توان ساقه های طولانی آن را به درستی خشک کرد، تراشید و سپس به عنوان یک چوب محکم یا حتی عصا استفاده کرد.

کلم کیل عصایی، ساقه ای بسیار محکم، بلند و مستقیم تولید می کند که به یک دسته بزرگ برگهای سبز متعدد منتهی می شود. از این نوع کلم کیل اغلب “کلم عصا” نام برده می شود زیرا برگهای آن گاهی اوقات مانند یک کلم به نظر می رسند.

همان قدر که اندازه این گیاه سبز چشمگیر است، در مقایسه با سایر انواع کلم کیل به مراقبت و توجه بیشتری هم نیاز دارد. یکی نکات کلیدی برای رشد آن، آب و هوای مطلوب است که باید 24 درجه سانتیگراد باشد زیرا در این زمان گیاه بهترین رشد را دارد. خاک همچنین باید زهکشی خوبی داشته باشد و باید از لایه های کود آلی تشکیل شده باشد.

اگرچه کلم کیل عصایی کاملاً غیر معمول است، برگهای آن کاملاً خوراکی و بسیار خوشمزه هستند. اندازه فوق العاده بزرگ برگهای آن، آنها را به گزینه ای مناسب برای استفاده به عنوان بسته بندی تورتیلا و همچنین در رول های بهاری تبدیل کرده است. جالب اینجاست که بسیاری از غذاهای آفریقایی از برگهای بزرگ کلم کیل عصایی به عنوان بشقاب سرو و حتی بشقاب خوراکی استفاده می کنند!

برای مطالعه مقاله معرفی پیچ کلماتیس می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کلم کیل قرمز روسی

کلم کیل قرمز روسی

کلم کیل قرمز روسی:

کلم کیل روسی به عنوان “کلم کیل قرمز” و “کلم کیل سرخ” نیز شناخته می شود، مورد علاقه بسیاری از مردم است. منشا آن عمدتاً از سیبری است اما بعداً توسط بازرگانان در دهه 1800 در آمریکای شمالی رواج یافت. این کلم کیل از نظر تنوع شباهت های زیادی به کلم کیل فرفری دارد، به غیر از ظاهر منحصر به فرد آن دارای برگهای صاف، سبز روشن و حاشیه ای است که مانند برگهای کلم های دیگر کامل رشد می کند.

برگ های آن مطابق با اسمشان، اغلب از یک رنگ قرمز زیبا تشکیل شده و ساقه آن از سایه ای بنفش مایل به قرمز و زیبا برخوردار است. کلم کیل قرمز روسی بیشتر بخاطر عطر و طعم متمایز آن محبوب است که اغلب با طعم فلفل ملایم و شیرین توصیف می شود. این ترکیب طعم دهنده آن را به یکی از شیرین ترین کلم ها تبدیل کرده و به این معنی است که بهتر است به صورت خام در سالاد کلم کیل خوشمزه مصرف شود.

رنگ برگهای آن در بشقاب شگفت انگیز به نظر می رسد، همچنین برای خوردن بسیار زیباست! این نوع کلم کیل بیشترین مقدار ویتامین و مواد معدنی را دارد، حتی بیشتر از مقدار ترکیبی سایر انواع کلم کیل. کلم کیل روسی به ویژه برای استخوان های شما مفید است زیرا کلسیم فوق العاده زیادی دارد، که یک عنصر حیاتی برای استخوان های قوی است.

بهترین راه برای دریافت حداکثر مقدار مواد مغذی از کلم کیل قرمز روسی، استفاده از آن در اسموتی ها، سالادها و آب میوه ها است. نکته اصلی این است که برگها به آرامی ماساژ داده تا نرم شوند و الیاف آنها از شکسته شود. با این کار نه تنها حداکثر مواد مغذی برگها استخراج می شود، بلکه هضم آنها را برای شما آسان می کند.

اگر طرفدار سالاد و اسموتی نیستید، همیشه می توانید برگ های کلم کیل را در کمی روغن زیتون همراه با سیر، آب لیمو و نمک دریا تفت دهید. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که ساقه ها را کاملاً حذف کرده اید زیرا بسیار سخت و چوبی هستند، که جویدن و بلعیدن آنها را برای شما بسیار دشوار می کند.

بذر کلم کیل علوفه برتر

کلم کیل سیبری:

یکی از مقاوم ترین انواع کلم کیل ها در برابر سرما است و گونه ای کاملا متفاوت از سایر اعضای خانواده کلم کیل ها است. کلم کیل سیبری بیشتر از گونه های کلم کیل با گونه های مختلف شلغم نزدیک است. این که بسیار مقاوم در برابر سرما است، آن را در برابر آفات و هوای سرد فوق العاده مقاوم می کند.

کلم کیل سیبری ساقه های بلند و نازکی با برگ های بزرگ، سبز خاکستری و موج دار تولید می کند که در مقایسه با سایر انواع کلم کیل طعم بسیار ملایمی دارند. برگها بسیار سفت و دارای بافتی لاستیک مانند هستند که در صورت خام خوردن ناخوشایند می باشد.

به دلیل بافت عجیب برگها، اکثر مردم ترجیح می دهند کلم سیبری را تفت داده یا آن را با روغن زیتون و سیر بپزند. برگ های تفت داده شده کلم کیل سیبری به عنوان یک غذای فرعی عالی و حتی در سالادهای پر برگ استفاده می شود.

این گیاه بیشتر به دلیل گلهای زرد روشن آن که دانه های آن نقش بسزایی در تولید روغن کلزا دارد، شناخته می شود. این یکی از دلایلی است که گیاه کلم کیل سیبری را گاهی “کلزای سالانه” یا “کلم کیل کلزا” می نامند. روغن کلزا تولید شده توسط گلهای زرد آن غنی از اسیدهای چرب امگا 6 و اسیدهای چرب امگا 3 است که آن را به یک نوع روغن مغذی فوق العاده سالم تبدیل می کند.

برای مطالعه مقاله معرفی انواع کلم آلمانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کلم کیل چینی

کلم کیل چینی

کلم کیل چینی:

کلم کیل چینی با توجه به شباهت چشمگیر آن به کلم بروکلی غربی، در طول سال ها به عنوان “کلم بروکلی چینی” شناخته شده است. یک سبزی جالب و خوشمزه است که عمدتا از چین نشات گرفته است. کلم کیل چینی در دو نوع اصلی یافت می شود، یکی دارای گل های زرد و دیگری با گل های سفید، نوع دوم کلم کیل چینی تقریباً 50 سانیتمتر رشد می کند در حالی که نوع قبلی فقط 20 سانتیمتر قد می کشد.

کلم کیل چینی یا کلم بروکلی چینی در اصل یک برگ سبز است که بخشی از خانواده کلم ها است. این یکی از دلایلی است که بسیاری ازمردم کلم کیل چینی را جایگزین کلم بروکلی معمولی در چندین دستور العمل غذای چینی کرده اند.

این نوع کلم کیل برگ های ضخیم و چربی تولید می کند که دارای رنگ سبز براق آبی و سر گل های زیبا هستند و شباهت زیادی به کلم بروکلی دارند، با این تفاوت که بسیار کوچکتر هستند. جالب اینجاست که حتی عطر و طعم کلم کیل چینی نیز بسیار شبیه به کلم بروکلی است، تنها در این تفاوت که اولی دارای کمی طعم تلخ و قوی است.

تقریباً مانند انواع دیگر کلم کیل، کلم کیل چینی نیز از نظر تغذیه ای قدرتمند است و منبع غنی ویتامین های A و C، کلسیم و آهن است. با توجه به طعم منحصر به فرد، تلخ و قوی آنها، برگ های کلم کیل چینی اغلب در سس های شیرین سرو می شوند.

کلم کیل ردبور:

کلم کیل ردبور که اغلب اوقات “بیانیه ساز” نامیده می شود، یک مرز خوب بین یک گیاه زینتی و یک محصول غذایی را طی می کند. این نوع کلم کیل از رنگ قرمز تیره زیبایی برخوردار است که دارای ته رنگ بنفش عمیق است. دارای برگهای فوق العاده فرفری و پرزرق و برق است که دارای سایه ای خیره کننده از قرمز عمیق است.

کلم کیل ردبور معمولاً در باغها کاشته می شود که به آن ظاهر مهیج می دهد و ارزش زینتی دارد. برگهای مایل به قرمز آن معمولاً در هوای سرد به رنگ بنفش عمیق در می آیند و به همین سادگی مسحور کننده به نظر می رسند. به همین دلیل بسیاری از افراد اغلب از آن به عنوان تزئین بشقاب خوراکی استفاده می کنند.

این نوع کلم کیل منبع عالی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین های A و C، پروتئین ها، کلسیم، آهن، منیزیم، فیبرهای غذایی و پتاسیم است. سرشار از آنتی اکسیدان است که مهمترین آن ALA (اسید آلفا لیپوئیک) است. اعتقاد بر این است که این آنتی اکسیدان به طور قابل توجهی به افراد دیابتی کمک می کند زیرا سبب به کاهش سطح قند خون می شود و همچنین سلامت قلب آنها را تقویت می کند.

بهترین راه برای لذت بردن از کلم کیل ردبور، نرم کردن و استفاده آن در سوپ ها و سالادهاست. همچنین می توانید یک غذای فرعی سریع با برگ های این کلم کیل تهیه کنید و آنها را با مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل، پودر سیر و سرکه سیب تفت دهید. آنچه این نوع کلم کیل را لذت بخش ترمی کند، بافت ترد آن همراه با عطر و طعم شیرین و خاکی دیوانه کننده آن است.

کلم کیل گرجستانی

کلم کیل کودک:

این دقیقاً همان چیزی است که این نام نشان می دهد: نسخه جوانتر و نابالغ کلم کیل طبیعی برگ های کلم کیل از یک گیاه جوان کلم کیل تهیه می شود و عطر و طعم بسیار ملایم و لطیفی دارد. برگهای این گیاه نیز نرم تر و دارای بافت لطیف است و همین امر آنها را برای خوردن خام ایده آل می کند.

کلم کیل کودک احتمالاً یکی از در دسترس ترین انواع کلم کیل است که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود و همچنین با توجه به بافت نرم آن، ساده ترین نوع کلم کیل است. برگهای آن از نظر طعم و مزه و شکل ظاهری شباهت زیادی به کلم کیل های مجعد دارد، با این تفاوت که کلم کیل بچه برگ های بسیار ریز و نازک تری دارد.

کاملاً برخلاف نام آن، کلم کیل بچه از نظر ارزش غذایی و محتوای آن یک نیروگاه واقعی است. سرشار از ویتامین K1 و C ،A و همچنین کلسیم و آهن است. این باعث می شود که یک غذای فوق العاده شود که باید در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

منشا کلم کیل کودک به دوران روم و مصر باستان بر می گردد که در آنجا یکی از محبوب ترین انواع سبزیجات برگ دار بود. این گیاه معمولاً در هوای سرد رشد می کند، اما می تواند در تمام طول سال رشد کند اگر خاک با زهکشی مناسب و شرایط سایه مناسب فراهم شده باشد.

کلم کیل کودک برای خوردن خام در سالاد و همچنین اسموتی های سالم و گیاهی ایده آل است. اگر طرفدار خوردن برگ کلم کیل نیستید، همیشه می توانید آنها را در روغن زیتون تفت دهید و روی آنها ادویه های مورد علاقه خود را استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله نحوه پرورش کلم بروکلی در گلدان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کلم کیل لاسیناتو

کلم کیل لاسیناتو

کلم کیل لاسیناتو:

بعد از کلم کیل فرنگی، احتمالاً کلم کیل لاسیناتو دومین نوع محبوب کلم کیل است که به احتمال زیاد در بخش سبزیجات بیشتر فروشگاه های مواد غذایی پیدا خواهید کرد. این نوع کلم کیل با چندین نام دیگر از جمله کلم کیل توسکانی و کلم کیل دایناسور شناخته می شود. نام “کلم کیل دایناسور” از این واقعیت نشأت گرفته است که برگهای آن اغلب ناهموار است – این بافت تا حد زیادی به پوست یک دایناسور شباهت دارد.

به طرز جالب توجهی، کلم کیل لاسیناتو زمانی به دلیل طعم تلخ خاکی و شکل ظاهری بی نظیر برگ های آن که روی بشقاب زیبا جلوه می کنند، “محبوب دنیای آشپزی” نامیده می شد.

مشخصه ی گیاه کلم کیل لاسیناتوبرگهای بلند و خاکستری تیره می باشد که وقتی در باغ رشد می کند از نظر زیبایی شناسی بسیار دلپذیر به نظر می رسد، همچنین به دلیل رنگ فوق العاده تیره و بافت و شکل ظاهری نازک آن شناخته شده است. برگهای چروکیده آن اغلب دارای رنگ سبز مایل به آبی است که باعث زیبایی ظاهری آنها می شود.

از آنجا که برگ های کلم کیل لاسیناتو نسبت به سایر انواع کلم کیل نازک تر و قابل جویدن تر است، خوردن آنها آسان تر است و همچنین عطر و طعم خاکی بسیار غنی را آزاد می کند. بهترین قسمت در مورد برگ های دلچسب این نوع کلم کیل این است که آنها حتی پس از پخته شدن طعم و بافت خود را حفظ می کنند. عطر و طعم عمیق و خاکی آنها همچنین حاوی یک شیرینی مغذی است که در صورت خام خوردن بسیار خوشمزه است.

از آنجا که کلم کیل لاسیناتو ریشه ایتالیایی دارد، اغلب در پستو و مینسترون ظاهر می شود. به غیر از این، این سبزیجات معمولاً به صورت نوارهای نازک به سبزیجات اضافه می شوند که با سیر فشرده، روغن زیتون و تکه های فلفل قرمز بهتر جفت می شوند.

کلم کیل ترونچودا:

این یک نوع کلم کیل پرتغالی است و یکی از کم رایج ترین انواع کلم کیل است. با این حال، با توجه به شکل منحصر به فرد آن، از انواع کلم کیل بسیار قابل تشخیص است. دارای برگهای سبز و مایل به آبی فوق العاده نرم و شکلی دایره ای است. آنها ساقه های باریکی را می پرورانند که معمولاً سفید و به رنگ سبز روشن است. کلم کیل ترونچودا دارای برگهای ضخیم و نرم است که آن را به گزینه ای مناسب برای آب گیری تبدیل می کند.

می توانید آن را به راحتی به اسموتی ها و آب میوه های گیاهی خود اضافه کنید تا طعمی سبک و کلم مانند داشته باشد. این ماده حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مفید و دارای میزان کربوهیدرات کمی است که آن را به عنوان یک غذای فوق العاده ضروری در می آورد. این نوع کلم کیل ممکن است به اندازه انواع دیگر محبوب نباشد، اما یک گیاه برجسته با بیشترین تحمل گرما است. پرورش آن نیز بسیار آسان است و در هر باغی که رشد کند خیره کننده به نظر می رسد.

کلم کیل بدون شک یک برگ سبز است که مسیری طولانی را طی کرده و اکنون در بیشتر غذاها و دستور العمل های غذایی وجود دارد. بنابراین، هر وقت احساس سلامتی می کنید، خودتان یک اسموتی سبز کلم کیل خوشمزه درست کنید یا شاید، چند عدد چیپس کلم کیل ترد درست کنید و با هر لقمه، سلامتی خود را تقویت کنید!

برای خرید بذر سبزیجات می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *