ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت بذر کاکتوس (زیرنویس فارسی)

آموزش کاشت بذر کاکتوس

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت بذر کاکتوس را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بذر کاکتوس را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کاکتوس از جمله گیاهان زیبا و زینتی است، گیاهی چندساله است که از طریق بذر و قلمه تکثیر می‌شود. کاکتوس خواص بسیاری علاوه بر زینتی بودن دارد و کاشت کاکتوس کار چندان پیچیده و سختی نیست باکمی مراقبت می‌توان گیاه کاکتوس را پرورش داد.

کاشت گیاه کاکتوس از بذر کار چندان پیچیده و سختی نیست و در کشت بذری کاکتوس ابتدا بذر کاکتوس را تهیه کنید. سپس خاک مخصوص کشت بذر کاکتوس که عبارت است از 60 درصد شن، ماسه رودخانه به همراه 20 درصد پرلیت و 20 درصد کوکوپیت را با همدیگر خوب مخلوط‌ کنید. زمانی که خاک به درستی مخلوط شد یک محفظه پلاستیکی که زهکشی خوبی دارد را تهیه کنید برای این منظور چندین سوراخ در قسمت انتهایی محفظه پلاستیکی ایجاد کنید. مقداری ماسه درشت بر روی قسمت‌های زهکشی محفظه پلاستیکی بریزید تا جریان زهکشی گیاه به درستی انجام شود.

محفظه پلاستیکی را با خاک مخلوط شده پر کنید سپس با آبپاش آن را آبیاری کنید (برای درست کردن آبپاش می‌توانید یک بطری آب معدنی را تهیه کنید و در درب آن چندین سوراخ ایجاد کنید و از طریق آن گیاه را آبیاری کنید) بذر های کاکتوس را بر روی سطح خاک به صورت سطحی قرار دهید سپس با لایه نازکی خاک نرم بر روی بذر بریزید و درب محفظه پلاستیکی را ببندید تا رطوبت گیاه حفظ شود. پس از گذشت مدت زمانی بذر گیاه جوانه می زند و گیاه شروع به رشد می‌کند.

کاکتوس نوعی گیاه خاردار و گوشتی است، که از تیره کاکتوسیان و میخک سانان می‌باشد. کاکتوس از گیاهان گلدار، خاردار و گوشتی به حساب می آید. کاکتوس از جمله گیاهانی است که آب را در خود برای مواقع خشک‌سالی ذخیره می‌کند. وجود تیغ در شاخ و برگ کاکتوس دو نقش مهم را ایفا می‌کند، یکی اینکه مانع از دست رفتن آب از طریق تعرق می‌شود و دیگر اینکه گیاه کاکتوس را از گزند جانوران و حشرات در امان نگه می‌دارد. گیاه کاکتوس مزایا بیشماری دارد و برای اولین بار نام کاکتوس برای گیاهان خاردار به‌کاربرده شد.

برای مطالعه مقاله چگونگی رشد کاکتوس در هیدروپونیک از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر کاکتوس می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *