ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت بذر کرفس (زیرنویس فارسی)

کاشت بذر کرفس

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت بذر کرفس را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بذر کرفس را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کرفس از سبزیجات محبوب و پر خاصیت می‌ باشد که از طریق بذر تکثیر می‌شود. شما می‌ توانید کرفس را در تمام طول سال از میوه فروشی‌ ها تهیه کنید و کرفس رشد یافته در خانه تازه و سالم تر است و عطر طعم خوبی دارد، چرا که خودتان آن را پرورش داده‌ اید. برای رشد بهتر کرفس ترفند هایی وجود دارد که زیاد سخت نیست در این مقاله شما را با نحوه کاشت کرفس از طریق بذر آشنا خواهیم نمود.

ابتدا مقداری بذر تهیه کنید سپس بذر ها را در درون بشقاب یا پیاله بریزید و به آن مقداری آب ولرم اضافه کنید. برای تحریک جوانه زنی بذر کرفس بهتر است به مدت 12 ساعت در آب غوطه‌ ور باشد. پس از آن بذر ها را به مدت 24 ساعت در درون حوله کاغذی مرطوب قرار دهید و به داخل کیسه پلاستیکی منتقل کنید و در درون یخچال بگذارید. پس از گذشت 24 ساعت بذرها را از یخچال خارج کنید و سپس بذر را در گلدانی حاوی خاک مناسب و غنی قرار بکارید. پس از حدود دو هفته تا یک ماه بذر کرفس جوانه می زند. نشاء های کرفس پس از گذشت 4 تا 6 هفته رشد کندی دارند و در این مدت کرفس حدود 3 الی 4 سانتیمتر رشد می‌کند چرا که در این مدت تعداد نشاء های جوان بسیار زیاد می‌باشد بنابراین لازم است که نشاء ها را به دقت از همدیگر جدا کنید و اطمینان حاصل نمایید که مواد مغذی و غنی برای هر گیاه جوان وجود دارد.

هر بذر کرفس تولید ریشه می‌کند و در طول زمان باعث افزایش رشد نشاء های کرفس می‌شود. بهترین چیز برای رشد نشاء های کرفس سایه و شروع با بذرهای مقاوم به گرما می‌باشد. در فصل تابستان این گیاه را در سایه قرار دهید و آبیاری گیاه را به طور منظم انجام دهید و همچنین می‌توانید این گیاه را در داخل خانه نگهداری کنید. نیاز به خاک مناسب دارد و خاک باید به اندازه کافی مرطوب باشد، به گیاه کرفس اجازه دهید تا یک ماه دیگر رشد کند.

زمانی که 5 تا 6 شاخه از کرفس حاصل شد آن را به باغ یا زمین اصلی منتقل شود. در این هنگام به خاک باغی خود کود ارگانیک اضافه کنید. نشاء کرفس را در عمق 15 سانتیمتری و بافاصله بکارید. برای کاشت نقاطی با سایه نسبی و به دور از نور کامل خورشید را انتخاب کنید تا گیاه رشد بهتری را تجربه کند. پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید. برای رشد به 30 تا 35 درجه سانتی گراد نیاز دارد. در دمای بالای 45 درجه ساقه گیاه کرفس سفت و سخت می‌شود و در دمای پایین‌تر از 20 درجه رشد گیاه کند می‌شود. برای اینکه گیاه کرفس شما رشد بهتری داشته باشد به هنگام انتقال نشاء کرفس به خاک، کود و مواد آلی، معدنی و کود نیتروژن اضافه کنید و سپس اقدام به کاشت کنید. کرفس به نسبت سایر سبزیجات نیاز به مراقبت آنچنانی ندارد و آفات و بیماری‌های این گیاه خیلی کم است و با رشد کرفس شما شاهد رشد برگ‌ها و ساقه‌های این گیاه در تمام مناطق مورد کشت خواهید بود.

ساقه‌های این گیاه به صورت مستقیم رشد می‌کنند و با گذشت زمان ضخیمتر می‌شوند. شما می‌توانید ساقه های ضخمیتر این گیاه را برداشت کنید و به همین منوال تولید ساقه‌ های جدید را ادامه دهید. شما می‌توانید گیاه کرفس را مدت زمان طولانی برداشت کنید و در خط تولید قرار دهید و بهترین قسمت کرفس ساقه‌های جوان و خوش‌طعم آن می‌باشد. اگر دما بالاتر از 79 درجه باشد ساقه کرفس سخت می شود و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند و دیگر قابل‌استفاده نیست. بسته به شرایط آب و هوایی کرفس می توانید در فصل بهار، تابستان، پاییز یا زمستان کشت شود.

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر آب طالبی و کرفس از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر کرفس می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *