خوشمزه ها

شیرینی کریسپ گیلاس خشک و سیب خشک

کریسپ گیلاس خشک و سیب خشک

کریسپ؛ یک نوع کیک ترد است که میوه ی خشک ، نقش محوری برای تهیه آن به شمار می آید. عطر و مزه ی میوه در کریسپ به خوبی حفظ می شود. فصل پاییز طعم و رنگ سیب ها به اوج خود می رسد، سیب میوه ای است که بخش عمده ای از آن به منظور خشک کردن تولید و برداشت می شود. به زبان دیگر سیب خشک از مازاد تولید سیب درست نمی شود.

شیرینی کریسپ:

در شیرینی کریسپ، طعم سیب خشک و گیلاس خشک بدون تغییر است، زیرا لبنیات در این نوع شیرنی جایی ندارد. و با توجه به عدم حضور کره یا خامه، طعم دهنده هایی ماننند میوه، جو دوسر و آجیل می توانند واقعاً مزه های شاهکاری زیر دندانتان ایجاد کنند. پیشنهاد سرآشپز این است که از مخلوط سیب های خشک ترش و شیرین استفاده شود اما اگر به یک نوع خاص از سیب علاقه دارید، از همان استفاده کنید.

خرید سیب خشک

زمان آماده سازی: ده دقیقه

زمان پخت: پنجاه دقیقه

زمان کل : یک ساعت

مناسب برای: 6 نفر

رده: شیرینی / پذیرایی

متد: پخت

خاستگاه : آمریکایی

آیا تمایل دارید این کریسپ از فیبر و مواد مغذی غنی شود؟ مقداری پوست سیب به مواد لازم اضافه کنید و به جای آرد گندم ؛ آرد سبوس دار اضافه کنید.

اگر تعداد مهمانان بیشتر بود مواد لازم را دو برابر کنید ولی به همان زمان کریپسی را طبخ کنید. ممکن است عده ای به برخی آجیل ها حساسیت بدهند، و نیاز به اصلاح مواد لازم دارند. در این صورت می توانید گردو پکان را حذف کنید. و اگر می خواهید می توانید گلوتن را از این کریسپ حذف کنید و به نسبت برابر آرد بدون گلوتن (مثل جوی دو سر) استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی پرتقال می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ترکیب سیب خشک و گیلاس خشک

ترکیب سیب خشک و گیلاس خشک

مواد لازم شیرینی کریسپ گیلاس خشک و سیب خشک:

سیب خشک: دویست و پنجاه گرم

آب لیمو: نصف یک عدد لیمو سنگی

شکر: دو قاشق غذاخوری

گیلاس خشک: یک سوم پیمانه (هسته گرفته)

جو دو سر: یک پیمانه

آرد: یک پیمانه

شکر: یک چهارم پیمانه

دارچین: یک قاشق چایخوری

زنجبیل: نیم قاشق چایخوری

روغن شورتنینگ: یک چهارم پیمانه (کلزا، گندم)

سیروپ افرا خالص: یک چهارم پیمانه

گردو پکان: یک چهارم پیمانه خام و خرد شده

خرید گیلاس خشک

طرز تهیه شیرینی کریسپ گیلاس خشک و سیب خشک:

فر را در دمای یکصد و هفتاد و پنج درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم می کنیم.

در یک کاسه بزرگ، سیب خشک خرد شده ر با آبلیمو، شکر و گیلاس خشک ریخته، هم می زنیم و سپس به یک ظرف پخت منتقل می کنیم.

برای درست کردن تاپینگ، در کاسه دیگر جو دوسر، آرد، شکر دارچین و زنچبیل را با هم مخلوط می کنیم. سپس روغن و سیروپ افرا را اضافه می کنیم.

روی مخلوط سیب تاپینگ را به صورت یکنواخت می ریزیم. کریسپی را به مدت 45 تا 60 دقیقه در فر گذاشته تا آماده شود. بهترین زمان موقعی است که میوه ی روی کریسپ ؛ حبابی شود و خود کریسپ قهوه ای و ترد شود. (بعد از حدود 30 تا 35 دقیقه کریسپ را بایستی چک کنیم، اگر روی آن خیلی قهوه ای شده است، بایستی با فویل یا کاغذ روغنی پوشانده ، و سپس پوشش را برای چند دقیقه آخر پخت برداشت).

پنج تا ده دقیقه زمان می دهیم تا در دمای اتاق خنک شود.

نوش جان

برای مطالعه مقاله تارت میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

یک برش کریسپ

یک برش کریسپ

جایگزین:

اگر به گردوی پکان دسترسی نداشتیم، می توانیم از گردوی ایرانی هم استفاده کنیم. اما باید توجه داشته باشیم که بوی کهنگی نباید بدهد.

در صورت تمایل می توانیم از سیب تازه به جای سیب خشک استفاده کنیم. حجم لازمه حدود یک و نیم کیلو سیب ( یا شش عدد) می باشد. به دلخواه می توانیم پوست بگیریم ( یا نگیریم) و بعد نگینی خرد کرده و در طبخ به کار ببریم.

جدول ریز مغذی ها به ازای هر نفر:

انرژی: 402 کالری

چربی: 8 گرم

کربوهیدارت: 81 گرم

پروتئین : 7 گرم

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *