خوشمزه ها

کوسکوس کرنبری خشک و بادام برشته

کوسکوس کرنبری خشک و بادام برشته

کوسکوس، یا بلغور عربی غذا (یا پیش غذایی) محبوب در کشورهای عربی و شمال آفریقا است. فرهنگ این خوراک به جنوب ایتالیا و به ویژه سیسیل نیز راه یافته و از غذاهای پرکاربرد و محبوب این منطقه است. کوسکوس را حتی می توان نوعی سالاد محسوب کرد. در تهیه این سالاد حتما باید از سمولینای گندم و آرد گندم استفاده شود. ازمحتویات دیگر این کنار خوراک حبوبات می باشد. کوسکوس سنتی در حوزه ی این کشورها برای آماده‌ سازی نیاز به زمان زیادی دارد و اغلب بخارپز می‌شود.

گلوله های ریز کوسکوس لبنانی، مرواریدهای آشپزی جهان ماکارونی هستند. این دستور پخت طعم های شیرین و ترش را در یک وعده ترکیب می کند. این یک “کنار خوراک” همراه با گوشت کبابی یا مرغ می تواند باشد. اما همچنین می تواند به عنوان میان وعده محسوب گردد.

کوسکوس کرنبری خشک و بادام برشته:

زمان آماده سازی: پنج دقیقه

زمان پخت: هجده دقیقه

زمان کل: بیست و سه دقیقه

مناسب برای: چهار تا شش نفر

خاستگاه: لبنانی

رده: میان وعده / کنار وعده

متد: پخت

خرید کرن بری خشک

چه تفاوتی بین کوسکوس عربی و کوسکوس لبنانی وجود دارد؟ اولی یک نوع ماکارونی کوچک سمولینا است که سنگ بنای اکثر غذاهای مراکشی است. به طور سنتی کوسکوس عربی بخارپز شده بصورت دستی وردنه می شود. دانه های کوسکوس سبک و پفی هستند. امروزه این کوسکوس در بیشتر فروشگاه ها یافت می شوند و در بیشتر رستوران ها به عنوان غذا یا سالاد مصرف می شود.

کوسکوس لبنانی یا مروارید کوسکوس نیز بر پایه آرد سمولیناست، اما بزرگتر است و بافت سفت تری دارد. همچنین نسبت به کوسکوس عربی درشت تر و زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد. اگر چه کوسکوس ها فی الذاته یکی هستند اما فرایند درست شدن و آشپزی آن ها بایکدیگر متفاوت است.

برای مطالعه مقاله موسلی گیلاس خشک و گردو پیکان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کوسکوس آماده ی پخت

کوسکوس آماده ی پخت

مواد لازم:

کوسکوس مروارید: یک پیمانه

بادام خلال شده: یک چهارم پیمانه

کرنبری خشک: یک سوم پیمانه

پیازچه خرد شده: سه تا چهار عدد (متوسط)

روغن زیتون بکر: سه قاشق غذاخوری

سرکه سفید: یک قاشق غذاخوری

پرتقال خشک خرد شده (با پوست): دو حلقه

نمک و فلفل: به دلخواه

برای مطالعه مقاله سوپ گیلاس خشک و دال عدس می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کرن بری خشک برای کوسکوس

کرن بری خشک برای کوسکوس

طرز تهیه:

کوسکوس را در یک تابه خشک روی حرارت متوسط قرار داده و برای مدت 3 تا 4 دقیقه آن را تفت می دهیم، گاه به گاه تابه را تکان داده تا نچسبد، تا کوسکوس کمی برشته شود.

کوسکوس را در قابلمه ای ریخته، یک و نیم پیمانه آب به آن اضافه کرده و روی حرارت بالا می جوشانیم. حرارت را کم کرده و در ظرف را می گذاریم. به مدت هشت تا نه دقیقه (تا زمانی که تمام آب جذب شود) پخت را ادامه می دهیم و بعدا از آن با قاشق چوبی در ظرف می ریزیم.

خرید پرتقال خشک

در حالی که کوسکوس در حال پخت است، بادام ها را در ماهیتابه را با حرارت متوسط به مدت 4 تا 5 دقیقه یا تا زمانی که کمی برشته شوند، سپس به کوسکوس اضافه می کنیم.

کرنبری خشک و پیازچه خرد شده را با هم مخلوط و کم کم به کوسکوس اضافه می کنیم.

روغن زیتون، سرکه و پرتقال خشک پودر شده را دریک کاسه کوچک مخلوط کرده و روی کوسکوس می ریزیم.

مخلوط کوسکوس کرنبری خشک را به هم زده و نمک و فلفل را به دلخواه اضافه می کنیم.

نوش جان.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *