خوشمزه ها

موسلی گیلاس و گردو پکان

موسلی گیلاس و گردو پکان

یکی از بهترین تجربیات صبحانه برای هر کسی می تواند، موسلی باشد، موسلی صبحانه ای با خاستگاه سویسی می باشد، که علاوه بر مقوی بودن، بسیار نشاط آور نیز می باشد. افرادی که رژیم غذایی کاهش وزن دارند که از این خوراکی خوشمزه استقبال می کنند. موسلی را می توان حتی سوپی سرد دانست که طعم شیرین و میوه ای آن بسیار دندان گیر و دلپذیر است.

اصالت موسلی بر پایه سیب خشک است، به زبان دیگر اولین موسلی ها و البته موسلی های سنتی امروزی همه بر پایه سیب خشک می باشد. اما تنوع آشپزی، خلاقیت ها و ابتکارات باعث شده، میوه های خشک دیگری به نسخه ی طبخ این خوراکی خوشمزه راه پیدا کند.

خرید گیلاس خشک

موسلی گیلاس و گردو پکان:

در ادامه ی مقاله طرز تهیه موسلی گیلاس و گردو پکان را به شما آموزش می دهیم.

زمان آماده سازی: ده دقیقه

زمان پخت: پانزده دقیقه

زمان کل: بیست و پنج دقیقه

مناسب برای: دوازده نفر (وعده)

رده: صبحانه

متد: پخت

خاستگاه: سویسی / امریکایی

برای مطالعه مقاله موسلی بادام بو داده، نارگیل و شکلات تلخ می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد موسلی گیلاس و گردو پکان

مواد موسلی گیلاس و گردو پکان

گردو پکان نوع جدیدی از گردو است که اخیرا در ایران کاشته می شود. اصالت این گردو از امریکا است اما با توجه به استقبال عمومی به ایران هم وارد شده است. دارای رنگ روشن می باشد و شکل بدنه ی گردو، بیضی بسیار منظمی است. کلا گردوها از نظر غذایی و سلامت برای بدن بسیار مفید هستند اما در بین گردوها شاید بهترین نوع گردو را گردوی پکان دانست که از نظر مواد ریز مغذی، چربی های مفید بسیار کامل می باشد.

این دستور غذای موسلی گیلاس و پکان، به قدری جذاب است که باعث بیتابی شما در انتظار برای صبحانه می شود! با جو، نارگیل، پکان، گیلاس خشک و سیروپ افرا تهیه شده است. این دستور العمل، مناسب برای 6 فنجان موزلی که تقریبا دوازده وعده (نیم فنجانی) می شود.

خرید جو پرک

مواد لازم موسلی گیلاس و گردو پکان:

جوی دو سر (یا پرک): چهار فنجان

گردوی پکان خرد شده: یک و 1/4 فنجان

پودر نارگیل طعم دار و شکر دار نشده: یک فنجان بزرگ

نمک: نیم قاشق چایخوری

دارچین: نیم قاشق چایخوری

سیروپ افرا: دو قاشق چایخوری

روغن نارگیل ذوب شده: یک قاشق غذاخوری

عصاره ی خالص وانیل: یک قاشق غذاخوری

گیلاس خشک هسته گرفته شده: نیم فنجان

برای مطالعه مقاله موسلی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

موسلی آماده ی پخت

موسلی آماده ی پخت

روش پخت موسلی گیلاس و گردو پکان:

فر را تا یکصد و هفتاد و پنج درجه ی سلسیوس پیش گرم می کنیم. برای تمیز ماندن فر یک ورقه پخت بزرگ در کف فر پهن می کنیم که جنس کاغذ پوستی های مخصوص معمولا بهتر می باشد.

در مخلوط کن بزرگ پرک های جو دو سر، پکان، پودر نارگیل، نمک و دارچین را مخلوط می کنیم. به آن سیروپ افرا، روغن نارگیل و عصاره ی وانیل را تک به تک اضافه می کنیم. تا مخلوط به طور کامل یکنواخت شود. نبایستی گیلاس خشک را در این مرحله اضافه کرد. آن را کنار گذاشته و بعدا مصرف می کنیم.

خرید پودر نارگیل

مخلوط را روی ورقه ی پخت می ریزیم و گرمادهی فر را تا آنجا ادامه می دهیم تا جو دو سر و پودر نارگیل طلایی و ترد شود. این فرایند چیزی حدود سیزده تا پانزده دقیقه وقت می برد. صبر می کنیم موسلی تا دمای اتاق سرد شود و سپس گیلاس خشک را اضافه می کنیم.

موسلی خنک شده را درون یک کیسه فریزری در دمای اتاق هم می توان نگهداری کرد. این موسلی به مدت یک ماه در دمای اتاق به خوبی حفظ می شود. اما بهترین حالت نگهداری در فریز است. به هنگام مصرف نیازی به یخزدایی نداریم فقط موسلی یخزده را در شیر (یا ماست) خیسانده و مصرف می کنیم.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط