خوشمزه ها

طرز تهیه ماست بستنی انبه

ماست بستنی انبه

در تابستان که دما از سی و پنج درجه می گذرد، عرق ریختن و لباس کم پوشیدن هم کفاف گرمازدگی را نمی دهد. شاید بهترین پیشنهاد، یک دسر خنک و خوش طعم باشد. ایده ی این ماست بستنی از یک، دستور دسر هندی گرفته شده. این سبک ماست بستنی به غایت نشاط آور است.

بسیار خوش طعم، لطیف، خامه ای بوده و به راحتی می توان اسکوپ می شود. به لطف خواص اسرار آمیز عسل، نسبتا دیر ذوب است. کار با انبه ی تازه کمی سخت بوده، بنابراین برای این ماست بستنی انبه ی خشک یا یخ زده پیشنهاد می شود تا هم اتلاف میوه نداشته باشیم و هم برای برش دادن مشکل کمتری داشته باشیم.

ماست بستنی انبه:

این ماست بستنی از نظر طراحی کرمی (خامه ای) است. برای این نوع بستنی، ماست پر چرب که آب کمتر و چربی بالاتری دارد گزینه بهتری می باشد، بنابراین از ماست کم چرب نباید استفاده کرد. همچنین برای جلوگیری از رطوبت بیش از حد بهتر است انبه ها با عسل پخته شود (از انبه ی خشک هم می توان استفاده کرد).

سپس آن را در مخلوط کن (غذاساز هم می تواند باشد) می ریزیم و کاملاً منجمد می کنیم (می خواهیم تا جای ممکن آن را سرد کنیم بدون آنکه کریستال های یخی ظاهر شود). نکته آخر اینکه، برای دستیابی به قوام در انجماد بایستی دو سوم فنجان عسل استفاده کرد. این کار باعث می شود که کرم یخزده ما براحتی اسکوپ شود. نوش جان! به سلامتی تابستان!

خرید انبه خشک

 زمان آماده سازی: 5 دقیقه

 زمان پخت و پز: 45 دقیقه

زمان کل: 50 دقیقه

عملکرد: 1 کوارت ( تقریبا یک لیتر)

رده ی غذایی: دسر

خاستگاه: هندوستان

مواد لازمه برای تهیه ی ماست بستنی انبه خوشمزه و سلامت هستند. این دستور العمل برای یک لیتر ماست بستنی می باشد.

برای مطالعه مقاله گرانولولا بادام هندی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

بستنی و انبه

بستنی و انبه

مواد لازم:

انبه ی خرد شده (یخزده یا تازه): 450 گرم

عسل: دو سوم فنجان

لیمو ترش: یک عدد (کوچک)

نمک: نصف قاشق چایخوری

ماست پرچرب یخزده: دو فنجان

برای مطالعه مقاله کره گیلاس خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواذ ماست بستنی انیه

مواذ ماست بستنی انیه

طرز تهیه ماست بستنی انبه:

در یک قابلمه متوسط، انبه (منجمد یا تازه)، عسل، آب لیمو شیرازی و نمک را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم به جوش می آوریم. شعله را کم می کنیم تا همچنان گرم بماند به مدت 15 دقیقه گهگاه بهم می زنیم. مخلوط انبه را از روی شعله بر می داریم و می گذاریم در هوای محیط خنک شود. سپس در مخلوط کن ریخته و پوره می کنیم و می گذاریم کاملا نرم و یکنواخت شود.

مخلوط را در یک کاسه می ریزیم (استفاده از یک کاسه بزرگتر، کمک می کند تا مخلوط سریعتر خنک شود) و در فریزر گذاشته تا کاملا یخ بزند. می توان چند ساعت یا حتی یک شب در فریزر گذاشت و یا با قرار دادن کاسه در فریزر، فرایند آماده سازی را سرعت بخشید.

خرید میوه خشک مخلوط

دو مخلوط را (ماست منجمد و انبه ی یخزده ) با هم می آمیزیم و وارد دستگاه بستنی ساز می کنیم (طبق دستور العمل کارخانه ی سازنده اش) بلافاصله در لیوان بستنی سرو می نماییم. یا به ظروف (کاتینر) خنک کننده ی بستنی منتقل کرده و بعدا اسکوپ و سرو می کنیم.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی پرتقال می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ماست بستنی انبه آماده در بشقاب

ماست بستنی انبه آماده در بشقاب

نکته: می تون از انبه ی خشک هم استفاده کرد ولی در فرمول فوق به وزن 100 گرم استفاده کرد.

اغلب مردم عاشق مزه مزه کردن یک ماست بستنی سبک در گرمای تابستان هستند. علی الخصوص اگر کنار استخر هم باشد. پس خود را از طعم انبه و ماست بستنی دلچسبش محروم نکنید.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *