خوشمزه ها

کیک میوه خشک وانیلی

کیک میوه خشک وانیلی

از دیدگاه آشپزی، این دستور پخت؛ طرز تهیه یک نوع کیک میوه ای است، اما از لحاظ طعم و مزه، با کیک میوه ای سنتی تفاوت قابل توجهی دارد. در این دستور پخت، به جای میوه های شیرین و تازه، از میوه های خشک از جمله کرنبری خشک، گیلاس خشک، توت فرنگی خشک و غیره در سرو کردن استفاده می شود. در واقع این، یک کیک جادویی واقعی و در عین حال یک مجلسی است!

کیک میوه خشک وانیلی:

برای درست کردن این کیک؛ می توانید از میوه های خشکی که در در طول سال با دستگاه های خانگی تهیه کرده اید استفاده کنید. اما برای داشتن تنوعی از میوه های خشک، میتوانید از فروشگاه اینترنتی پوپونیک به سادگی تهیه نمایید. اکثر میوه ها با بسته بندی جذاب در مقادیر صد و پنجاه گرمی و پانصد گرمی وجود دارند.

برای مطالعه مقاله خشک کردن پرتقال روی بخاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک میوه خشک

کیک میوه خشک

در این دستور طبخ، بر میوه ی خاصی تاکید نشده است، اگر تمایل دارید با توجه به علاقه و کششتان به میوه خشک، می توانید یک میوه خشک را حذف و یک میوه خشک را اضافه کنید. حتی می توانید همه ی میوه های خشک را حذف نموده و فقط با یک میوه خشک این کیک را درست کرد. همچنین فروشگاه اینترنتی پوپونیک، یک محصولی جذاب دارد که “مخلوط میوه خشک” است و برای این کیک انتخاب بجایی می باشد.

میوه خشک مخلوط

دستور پخت:

زمان آماده سازی: پانزده دقیقه

زمان پخت: سی و پنج دقیقه

زمان کل: پنجاه دقیقه

مقدار حاصله: بیست و چهار قطعه

خاستگاه: انگلیسی

رده: پذیرایی

متد: پخت

بسته به نحوه ی برش کیک، می توانیم تا بیست و چهار قطعه تقسیم و سرو کرد، اگر آن را به صورت مربع برش بزنیم، وعده های کوچکتر اما قطعات بیشتری را دریافت خواهیم کرد. رویه خامه ی میوه ای، به جد! کیک شما را خوشمزه می کند.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پنکیک موز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

آماده کردن کرم خامه

آماده کردن کرم خامه

مواد لازم برای کیک میوه خشک وانیلی:

کره: نیم پیمانه (ذوب شده اما در دمای اتاق سرد شده)

خامه ترش: نیم پیمانه

شیر: سه چهارم پیمانه

تخم مرغ بزرگ: دو عدد

عصاره وانیل: یک قاشق غذاخوری

آرد: دو پیمانه

شکر دانه ریز: سه چهارم پیمانه

بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

جوز هندی: یک چهارم قاشق چایخوری

میوه خشک خرد شده: یک و یک چهارم پیمانه

مواد لازم برای خامه:

پنیر خامه ای: یکصد و بیست گرم

کره: دو قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: نیم قاشق چایخوری

میوه خشک: یک چهارم پیمانه (خردشده)

شکر شیرینی پزی: یک پیمانه

برای مطالعه مقاله کره گیلاس خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

یک برش کیک میوه

یک برش کیک میوه

آماده سازی و پخت:

روی میوه خشک آب گرم می ریزیم تا آن را بپوشاند. به مدت پانزده دقیقه خیس بخورد تا کمی متورم شود، سپس آب را کاملا تخلیه می کنیم.

فر را تا دمای دویست درجه سانتیگراد (سیصد و پنجاه درجه فارنهایت) گرم می کنیم و قالب را به همراه یک فویل نچسب پهن می کنیم.

در یک کاسه برزگ،کره ذوب شده، خامه ترش، تخم مرغ و عصاره وانیل را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

در یک کاسه کوچکتر، آرد شکر بیکینگ پودر نمک و جوز هندی را به هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود.

مخلوط آرد (کاسه کوچک) را به محلول تخم مرغ (کاسه بزرگ) اضافه می کنیم و خوب می زنیم تا مخلوط شود. سپس میوه خشک خردشده را اضافه می کنیم.

کف قالب را با کره چرب می کنیم، مایع را در قالب کیک ریخته تا یکنواخت شود و در فر گذاشته، زمان حدود بیست و پنج تا سی دقیقه زمان می دهیم. زمان آماده شدن به این صورت است که اگر یک خلال دندان را وارد کیک کنیم، کاملا تمیز بیرون بیاید و روی آن کمی قهوه ای بیرون بیاید.

کیک را کاملاً قبل از ریختن یخامه تا دمای اتاق خنک می کنیم.

خرید پودر وانیل

درست کردن خامه:

کره و پنیر خامه ای را به صورت تکه های دو سانتیمتری برش داده و در غذاساز قرار می دهیم. عصاره وانیل، میوه خشک خرد شده و شکر قنادی ها را اضافه می کنیم. آنرا صاف کرده و یخامه را بصورت یکنواخت روی کیک می ریزیم. سپس یک ساعت در یخچال قرار داده تا کاملا سفت شود. کیک را در دمای اتاق سرو کنید. نوش جان.

پی نوشت:

واژه ی یخامه؛ در واقع ترجمه شده ی واژه ی فراستینگ است که در اصطلاح آشپزی به رویه ی میوه خامه ای کیک یا شیرینی اطلاق می گردد.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *