گیاهان

بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق شما

بهترین گیاهان آپارتمانی برای زینت

اندازه آپارتمان شما اهمیتی ندارد، روش های ساده ای وجود دارد که می توانید به کمک آنها، خانه خود را شاداب کرده و روح تازه ای به آن ببخشید. محبوب ترین راه برای این کار، استفاده از گیاهان آپارتمانی است. گیاهان آپارتمانی، گیاهانی هستند که در فضاهای کوچک داخل خانه، به راحتی رشد و پرورش می یابند. چه شما یک باغبان حرفه ای و خبره باشید و چه تازه کار، در این مقاله، ما به کمک شما آمده ایم تا گیاهان آپارتمانی مناسب برای فضای خود را به درستی انتخاب نمایید.

بسته به نیاز شما، ما در این مقاله، در مورد انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم، انواع مختلفی که به تصفیه هوا کمک می کنند و گیاهانی که به عنوان خوشبو کننده طبیعی هوا عمل می کنند، بحث خواهیم کرد. برای یافتن اینکه کدام گیاه برای آپارتمان شما مناسب تر است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی های گیاهان آپارتمانی:

شاید از خود بپرسید که چه ویژگی هایی، یک گیاه را برای کاشت و پرورش در داخل محیط خانه، مناسب می کند. به طور کلی، همه ی گیاهان خانگی، چند ویژگی منحصر به فرد دارند، که آنها را به گیاهانی عالی برای قرارگیری در داخل آپارتمان، تبدیل می کند.

نیاز کم گیاه به مراقبت و رسیدگی:

اکثر گیاهان آپارتمانی، به مراقبت و رسیدگی کمی برای رشد نیاز دارند، و این ویژگی، برای کسانی که سبک زندگی پرمشغله ای دارند و معمولاً اوقات کمی را در طول روز در آپارتمان خود سپری می کنند، بسیار مناسب است. این گیاهان به آبیاری یا کوددهی زیادی احتیاج ندارند.

کثیف نبودن این نوع گیاهان:

از آنجا که گیاهان آپارتمانی معمولاً در داخل منزل نگهداری می شوند، نباید کثیف باشند. اگر برگ های خود را از دست بدهند و یا پوست آنها خرد شده و روی زمین بریزد، مرتباً می توانید آن ها را تمیز کنید.

گیاهان

گیاهان

کوچک بودن این نوع گیاهان:

آپارتمان ها معمولاً نسبت به خانه ها، کوچک تر هستند، بنابراین شما به یک گیاه کوچک که بتواند در فضای های کم نیز به خوبی رشد کند، نیاز خواهید داشت. این گیاهان آپارتمانی، به اندازه ای کوچک هستند که در گوشه و کنار منزل شما به راحتی جای خواهند گرفت.

طول عمر طولانی این نوع گیاهان:

بعضی از انواع گیاهان، بسیار گران هستند. برای اطمینان از اینکه گیاه مد نظر شما، ارزش هزینه ای را که پرداخت کرده اید دارد، بهتر است یک گیاه خانگی با طول عمر بالا را انتخاب کنید تا سال ها به عنوان یک گیاه دکوری، فضای اتاق شما را زینت ببخشد. این گیاهان آپارتمانی سخت و بادوام هستند، و تنها چیزی که نیاز دارند، کمی عشق و مراقبت است.

گیاهان خانگی مقاوم:

اگر در باغبانی، فردی مبتدی هستید و مطمئن نیستید که باید کار را از کجا شروع کنید، ما در این مقاله، چند پیشنهاد برای شما داریم و می خواهیم چند گیاه مقاوم را به شما معرفی کنیم. این گیاهان به راحتی رشد می کنند و حتی در صورت داشتن آبیاری نامنظم، نور کم و تغییر دما نیز می توانند به حیات خود ادامه دهند. این گیاهان برای رشد در فضاهای کوچک، مانند دفاتر خانگی یا اتاق های خوابگاه ها عالی هستند. این نوع گیاهان، مقاومت بسیار زیادی دارند و در حقیقت برای از بین بردن آنها، باید خیلی تلاش کنید.

خرید اینترنتی گل و گیاه

1- گیاه پتوس (Epipremnum aureum):

یکی از بهترین گیاهان برای افرادی با سبک زندگی پرمشغله، پتوس است، که برای قرارگرفتن در اتاقی، مناسب است. از این گیاه معمولاً با عنوان پیچک شیطان نیز یاد می شود. این گیاه به دلیل خاصیت تصفیه کنندگی هوا، بسیار محبوب است و به از بین بردن سموم موجود در فرش‌ها و قالیچه ها کمک می کند.

پتوس گیاهی بسیار دلچسب است و تقریباً هفته ای یکبار به آبیاری احتیاج دارد. این گیاه تقریباً در هر فضایی، با هر میزان نوری رشد می کند، اما اتاق هایی روشن با تابش نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد. شکل ظاهری این گیاه، همانند تاک های انگور است و می توان به راحتی ساقه های آن را در آب، ریشه دار کرد. با این حال، پتوس ها در گلدان های بزرگتر یا سبدهای آویز، بهترین رشد را دارند، به حداقل مراقبت احتیاج دارند و با سرعت نسبتاً زیادی رشد می کنند.

گیاه پتوس

گیاه پتوس

2- گیاه گندمی/ برگ گندمی/ گیاه عنکبوتی (Chlorophytum comosum):

این گیاه خود تمیز کننده و تصفیه کننده ی هوا، در اتاق هایی با میزان تابش نور کم تا روشن و غیر مستقیم رشد می کند. این گیاه یک گزینه عالی دیگری برای تهیه قلمه می باشد و به حداقل مراقبت نیاز دارند. مرتباً به آن آب دهید، اما اجازه ندهید تا خاک این گیاه، بیش از حد خیس شود. اگر خاک آن در بین دو دفعه آبیاری خشک شود، اشکالی ندارد. این گیاه برای باغبانان تازه کار گزینه مناسبی است، زیرا وقتی به آب احتیاج داشته باشد، به طور محسوسی شل و پژمرده می شود.

گیاه عنکبوتی با جذب سمومی مانند مونوکسید کربن، برای نگهداری در اتاق های خواب، بی نظیر است. این گیاه همچنین برای حیوانات بی خطر است و یک گیاه عالی برای خانه هایی که در آن، از حیوانات خانگی نگهداری می شود، محسوب می شود.

گیاه گندمی

گیاه گندمی

3- آلوئه ورا:

آلوئه ورا نه تنها یک گیاه درمانی است، بلکه مواد شیمیایی موجود در برگ های آن، مواد سمی موجود در کف و مواد شوینده را از هوا فیلتر می کند. این گیاه، سوختگی ها یا سایر تحریکات پوستی را تسکین می دهد، هوا را تصفیه می کند و یک گیاه عالی برای آشپزخانه محسوب می شود.

این گیاه در اتاق هایی روشن با تابش نور غیرمستقیم و دمای متوسط، بهترین رشد را دارد. دمای محیط این گیاه، نباید از ۸۰ درجه گرم تر شود. به حداقل مراقبت نیاز دارد و باید فقط هر سه هفته یکبار، به آنها آب داد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا

4- زبان مادر زن/گیاه مار (Dracaena trifasciata):

این گیاه نوک تیز، نه تنها هوا را تصفیه می کند، بلکه در شب، اکسیژن نیز تولید می کند. این ویژگی، به شما کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشید. این گیاه خاص، دکوراسیونی بسیار زیبا و مناسب برای اتاق های خواب یا اتاق های مهمان در آپارتمان شما، فراهم خواهد کرد.

همچنین برای قلمه گرفتن، یک گیاه عالی است. با کمی نور و آب می تواند زنده بماند. در واقع، تنها در ماه های خشک زمستان نیاز است تا تقریباً هر ماه یکبار، به آن آب بدهید. مراقبت از آن بسیار آسان است و حتی ممکن است آن را از یاد ببرید، لذا برای جلوگیری از این اتفاق، زمان آب دادن به این گیاه را یادداشت کرده، یا داخل تقویم گوشی خود، تنظیم نمایید، تا از آن غافل نشوید.

زبان مادر زن

زبان مادر زن

5- گیاه ZZ (زاموفیلیا Zamioculcas):

این گیاه آفریقایی مقاوم به خشکی است و همین امر سبب شده که یک گیاه عالی برای افرادی باشد که برای اولین بار از گیاه مراقبت می کنند. آن را در یک گلدان با زهکشی مناسب بکارید و گلدان را در زیر نور غیر مستقیم آفتاب قرار دهید، تا به راحتی، شاهد رشد و خودنمایی این گیاه زیبا باشید.

یکی از مشکلات این گیاه، این است که سمی است. آن را از دسترس حیوانات خانگی یا نوزادانی که ممکن است برگ های آن را در دهان خود بگذارند، دور نگه دارید.

زاموفیلیا

زاموفیلیا

6- گیاه مارانتا/گیاه نماز (Maranta leuconeura):

گیاه نماز بیشتر به دلیل داشتن الگوی زیبای راه راه و قرمز رنگ اش، مشهور است طراحی منحصر به فرد این گیاه، آن را به گزینه ای عالی برای تزئین دکوراسیون منزل تبدیل کرده است.

گیاه نماز باید نور خورشید غیر مستقیم داشته باشد و مرتباً آبیاری شود. در محیط های مرطوب و پر از رطوبت، بهتر رشد می کند. اگر در خانه رطوبت زیادی وجود ندارد، سعی کنید این گیاه آپارتمانی را در حمام خود قرار دهید.

گیاه نماز

گیاه نماز

7- گیاه برگ عبایی/ گیاه فولادین / گیاه چدنی (Aspidistra elatior):

گیاه برگ عبایی را که با نام گیاه اتاق مشروب فروشی (bar room) نیز می شناسند، یک گیاه آپارتمانی مخصوص محیط های داخل منزل است که بهترین عملکرد را در سایه کامل دارد. این گیاه به با دوام بودنش شهرت دارد و حتی در صورت نداشتن هیچ گونه توجه و رسیدگی نیز، زنده خواهد ماند. این گیاه برای پر کردن گوشه های تاریک خانه شما، بسیار مناسب است.

برگ عبایی، در محیط هایی با دمای بین ۴۵ درجه تا ۸۵ درجه فارنهایت به خوبی رشد می کند و تنها به یک آبیاری سبک نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که در فاصله بین دو آبیاری، خاک آن به طور کامل خشک شود، زیرا ریشه های این گیاه در صورت داشتن آبیاری زیاد، پوسیده خواهد شد.

8- ساکولنت ها:

یکی دیگر از انواع گیاهان مقاوم و با دوام، ساکولنت ها هستند. ۴۰ نوع مختلف ساکولنت در دنیا وجود دارد که هر یک از نظر ظاهری منحصر به فرد هستند. برگ این گیاهان اشکال مختلفی دارند و رنگ آنها نیز از سبز، بنفش، آبی تا قرمز متغیر است.

ساکولنت ها، یکی دیگر از گزینه های محبوب گیاهان آپارتمانی محسوب می شوند، زیرا اغلب کوچک اند و به آب زیادی احتیاج ندارند و بافت بسیار منحصر به فردی دارند. می توانید آنها را روی میز قهوه خود بگذارید، و یا در آشپزخانه آویزان کنید تا سال های سال زینت بخش فضای شما باشند.

خرید ساکونت

گلدان کوچک

گلدان کوچک

9- کاکتوس (Cactaceae):

کاکتوس ها از تیره ساکولنت ها هستند و انواع مختلفی دارند. این گیاهان به طور معمول در مناطق کویری مانند آریزونا یافت می شوند، در آب و هوای خشک و گرم به خوبی رشد می کنند و به آبیاری کمی احتیاج دارند.

اگرچه ممکن است گیاه کاکتوس را، به عنوان یک گیاه بزرگ که در زمین های بیابانی واقع شده است، تصور کنید اما انواع کوچکی از این گیاه نیز وجود دارد که به عنوان گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند. گونه ای از این کاکتوس ها مانند کاکتوس chin، گلهای بسیار زیبای صورتی رنگ دارند و گونه ای دیگر نیز همانند کاکتوس night، با شکوفه های زرد رنگ و زیبای خود، حیرت همگان را بر می انگیزند و می توانند رنگ و بویی تازه به فضای اتاق شما بیفزایند.

خرید کاکتوس

گیاه برگ عبایی

گیاه برگ عبایی

10- بنفشه آفریقایی (Saintpaulia):

گیاه بنفشه آفریقایی به هر اتاقی، رنگ و بویی تازه و زیبا می بخشد. این گیاه در دمای اتاق به خوبی رشد و پرورش می یابد و می توان از آن، به عنوان یک گیاه تزئینی، روی یک میز کناری، در کنار یک میز قهوه یا روی پیشخوان، بهره گرفت. یک بار در هفته به آن آب بدهید.

خاک مخصوص بنفشه آفریقایی

11- گیاه زبرا / گیاه گورخری (Aphelandra squarrosa):

اگر می خواهید در داخل آپارتمان خود از گیاهان گرمسیری استفاده کنید، گیاه گورخری گزینه ای عالی برای شما خواهد بود. این گیاه گرمسیری منحصر به فرد، بومیِ کشور برزیل است و به راحتی با برگ های راه راه و سفید رنگ و شکوفه های زرد رنگ آن شناخته می شود.

گیاه گورخر در زیر نور غیر مستقیم و داخل یک اتاق روشن، بهتر از زیر نور مستقیم خورشید رشد می کند. باید هر چند روز یکبار آبیاری شود و دماهای بالاتر را ترجیح می دهد. گرم و مرطوب نگه داشتن این گیاه، باعث می شود تا در خانه شما، به بهترین شکل رشد و پرورش یابد.

گیاهان خانگی تصفیه کننده هوا:

تحقیقات انجام شده توسط ناسا نشان می دهد که برخی از گیاهان خانگی، قادر به تصفیه کردن هوا در سطح کم، از بسیاری از آلاینده های خطرناکی است که معمولاً در هوای خانه وجود دارد. وجود این گیاهان در خانه سبب می شود تا تنفس راحت تر انجام پذیرد و به حفظ سلامت ساکنان کمک شود.

گیاهان زیادی وجود دارند که هوا را تصفیه می کنند. آماندا گارتی (Amanda Garrity) از Good Housekeeping توصیه می کند که به منظور داشتن بهترین اثر تصفیه کنندگی از این گیاهان در خانه، حداقل دو گیاه را در هر ۱۰۰ فوت مربع فضا، قرار دهید. نمی دانید چه گیاهانی هوا را تصفیه می کنند؟ در ادامه مقاله، برخی از بهترین گیاهان آپارتمانی را که باید در نظر داشته باشید، ذکر کرده ایم.

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی

12- نخل بامبو (Chamaedorea):

نخل بامبو، یک گیاه بسیار عالی برای اتاق نشیمن است، و رنگ و بویی تازه به فضای شما می بخشید و علاوه بر آن، عناصر مضری مانند بنزن و فرمالدئید را از هوا خارج می کند. در نور غیر مستقیم رشد می کند و خاک مرطوب را ترجیح می دهد.

اجازه دهید تا خاک گیاه، در بین دو دفعه آبیاری به طور کامل خشک شود، تا از آبیاری بیش از حد آن، جلوگیری به عمل آید. اگر آب اضافی گیاه از سوراخ های انتهای گلدان خارج شد و داخل زیر گلدانی جمع شد، آن را بیرون بریزید تا از نشستن گیاه در آب ساکن، جلوگیری شود.

13- لیدی پالم برگ مینیاتوری/ نخل راپیس (Rhapis excelsa):

شاید عجیب بنظر برسد، اما بهترین مکان برای قرار دادن این نخل زیبا، داخل حمام خانه است. این گیاه در واقع به کاهش سطح آمونیاک، که در بسیاری از محصولات تمیز کننده حمام وجود دارد، کمک می کند. همچنین در فضاهایی با رطوبت زیاد هوا، بهترین رشد را دارد، که می تواند این رطوبت مورد نیاز خود را با قرارگیری در حمام و دستشویی خانه شما، به دست آورد.

این گیاهان رشد کندی دارند، اما ارتفاع آنها می تواند به 4 متر برسد، بنابراین باید در زمان هایی خاص، هرس شوند. اگر بخواهید یک لیدی پالم بالغ را خریداری کنید، باید مبلغ زیادی بپردازید، لذا بهتر این است که بذر آن را تهیه کنید و مراحل رشد آن را از ابتدا شروع کنید.

برگ های بلند

برگ های بلند

14- انجیر برگ ریز/ انجیر مجنون/ فیکوس (Ficus benjamina):

درخت فیکوس یک گیاه خانگی محبوب است، اما مراقبت از آن کمی دشوار می باشد. این درخت کوچک غالباً برای پر کردن فضای بزرگی از خانه، به منظور ایجاد فضایی شبیه باغ مورد استفاده قرار می گیرد. درخت فیکوس در پاکسازی سموم موجود در هوا، مانند فرمالدئید موجود در اکثر مصالح ساختمانی، و تولوئن موجود در مواد رقیق کننده رنگ، تاثیر بسزایی دارد.

درخت فیکوس در زیر تابش نور شدید اما غیر مستقیم خورشید، بهترین رشد را دارد. این گیاه در محیط هایی با دمای زیر 15 درجه سانتیگراد نمی تواند زنده بماند، بنابراین برای فضاهایی با دماهای بالاتر، مناسب است. به خاطر داشته باشید که اگر آن را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید، ممکن است برگ های آن بسوزند.

15- پیچک انگلیسی (Hedera helix):

یکی دیگر از گیاهانی که برای قرارگیری در حمام خانه بسیار مناسب اند، پیچک انگلیسی می باشد، که به کاهش ذرات مدفوع موجود در هوا کمک می کند. این گیاه همچنین می تواند جلوی رشد کپک ها را نیز بگیرد. این گیاه با تاک های بلند خود، در سبد های آویز عالی به نظر می رسد و می توانید آن را به هر شکلی که دوست داشتید، هرس کنید.

پیچک انگلیسی یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی همه کاره است که می تواند در سایه کامل، یا آفتاب کامل، و هر جای دیگری، به خوبی رشد کند. خاک آن نباید بیش از حد خیس باشد، خاک مرطوب و دمای پایین برای این گیاه، ایده آل است.

گیاه بسیار زیبا

گیاه بسیار زیبا

16- درخت اژدها (Dracaena draco):

این گیاه رنگارنگ و زیبا، یک تصفیه کننده ی هوای بی نظیر است و روی برگهای خود، لکه های قرمز روشنی دارد. این گیاه بهترین عملکرد را در آپارتمان هایی با سقف های بلند دارد و می تواند تا ارتفاع هشت فوت رشد کند. اگر شما در یک منطقه ای با آب و هوای گرم، همراه با زمستان های معتدل زندگی می کنید، درخت اژدها را می توانید هم در داخل خانه و هم خارج از آن، پرورش دهید.

اگر بالکن یا پاسیو دارید، می توانید گیاه خود را ساعاتی از روز، به بیرون منتقل کنید تا از هوای تازه استفاده کند. این گیاه در محیطی با مخلوطی از آفتاب و سایه، در نور روشن اما غیر مستقیم، بهترین عملکرد را دارد. درخت اژدها را تنها پس از خشک شدن سطح بالایی خاک، آب دهید.

بذر درخت دراگون بلاد

17- درخت همیشه سبز چینی (Aglaonema):

یکی دیگر از گیاهانی که برای قرارگیری در حمام خانه بسیار مناسب است، گیاه همیشه سبز چینی است، زیرا محیط های مرطوب را بسیار دوست دارد. البته این گیاه را می توانید در هر اتاقی که مایل بودید قرار دهید، اما اگر اتاق شما هوای خشکی دارد، گاهی اوقات برگ ها را غبارپاشی کنید، تا از قهوه ای شدن آن ها جلوگیری شود.

این گیاه با پاکسازی مواد شیمیایی منتشر شده توسط شوینده ها و برخی از مواد آرایشی خاص، کیفیت هوا را بهبود می بخشد، اما برای حیوانات خانگی گیاهی سمی است.

گیاه بسیار خوب برای هوا

گیاه بسیار خوب برای هوا

18- سرخس کیمبرلی کوئین (Nephrolepis obliterata):

رشد و پرورش این سرخس بسیار راحت است و در زیر تابش نور مستقیم خورشید و در دمای ملایم، به خوبی رشد می کند. سموم متداول موجود در داخل خانه را فیلتر می کند و یک گیاه عالی برای اتاق نشیمن محسوب می شود.

این سرخ بزرگ با شاخ و برگی پُر، به عنوان یک گیاه تزئینی کاربرد داشته و آپارتمان شما را زینت می بخشد. آن را مرتباً آبیاری کنید تا از خشک شدن خاک جلوگیری شود و خصوصاً در فصل زمستان که هوا خشک است، آن را به طور مرتب غبار پاشی کنید.

19- گل اسپاتی فیلوم/گل صلح (Spathiphyllum):

یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی، گل صلح است که به آسانی رشد می کند و در مناطق کم نور نیز می تواند زنده بماند. این گیاه با آلودگی هوا به شدت مبارزه می کند و یک تصفیه کننده هوای درجه یک است. این گیاه در از بین بردن بنزن و فرمالدئید که در اغلب خانه ها وجود دارد، سهم بسزایی دارد. گل صلح برای سالم و شاداب ماندن، به کمی رسیدگی و مراقب نیاز دارد. فقط به یاد داشته باشید که باید آن را بسیار آبیاری کنید و از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

بن سای میوه دار

بن سای میوه دار

20- فیکوس لیراتا/ فیکوس برگ ویلونی (Ficus lyrata):

فیکوس برگ ویلونی، به کاهش فرمالدئید موجود در هوا کمک کنند، که این ماده به لطف وسایل پلاستیکی، مبلمان چوبی فشرده و موکت در همه جا وجود دارد. یکی از رایج ترین انواع درختان انجیری که در خانه ها یافت می شود، فیکوس برگ ویلونی است.

این گیاه برای سالم و شاداب ماندن، باید از تابش مستقیم آفتاب و خنک کننده های هوا دور بماند. برگ های آن را غبارپاشی کنید و یادتان باشد که آن را به موقع آبیاری کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، هر سال یکبار، گلدان درخت خود را تعویض نمایید.

21- سرخس بوستون (Nephrolepis exaltata):

این گیاه خانگی به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. در نور خورشید غیرمستقیم و فیلتر شده و محیط مرطوب، بهترین رشد را دارد. سرخس بوستون، رطوبت را در هوا آزاد می کند، که باعث از بین رفتن آلاینده های هوا شده و هوای تمیز داخل خانه شما را تأمین می کند.

گیاهان خانگی خوشبو کننده ی هوا:

تمیز نگه داشتن هوا یکی از اثرات جذاب گیاهان خانگی است که موجب دلپذیرتر شدن فضای نشیمن آپارتمان شما می شود. بعضی از گیاهان نیز هستند که علاوه بر این مزیت، می توانند با رایحه های معطر خود، هوا را تازه کنند.

اگر به دنبال خوشبو کردن هوای آپارتمان خود، بدون کمک گرفتن از شمع ها یا خوشبو کننده های شیمیایی هستید، می توانید از این گیاهان خانگی استفاده کنید.

22- گیاهان دارویی:

اسطوخودوس، نعناع، آویشن یا پونه کوهی، از جمله گیاهان دارویی هستند که برای قرار دادن روی طاقچه در آشپزخانه شما بی نظیر خواهند بود. بوی مطبوع آنها ممکن است شما را گرسنه کند، اما اگر خودتان آنها را پرورش دهید، دیگر هرگز از این گیاهان محبوب در آشپزی خود، بی بهره نخواهید بود.

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی

23- مرکبات:

ممکن است تصور کنید که درختان مرکبات، تنها در بیرون از خانه و داخل حیاط میتوانند پرورش پیدا کنند، اما جالب است بدانید که انواع مختلفی از این درخت ها وجود دارد که می توانید آنها را در داخل خانه خود، پرورش دهید. درخت لیمو Meyer و یا درخت پرتقال Trovita به اندازه ای کوچک اند که می توانند در محیط داخلی خانه، به راحتی رشد کنند و هر دو رایحه های عالی ای دارند. این درخت ها به نور زیاد احتیاج دارند و عاشق گرمای فصل تابستان هستند. برای میوه دهی، به روزانه حداقل شش ساعت تابش نور مستقیم خورشید نیاز دارند. نور مصنوعی نیز کارساز خواهد بود.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق شما

  1. Avatar Sadegh1991 گفت:

    سلام برای تکثیر زاموفیلیا از طریق برگ بعد از رشد ریزوم چقدر زمان میبره تا جوانه بزنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *