گیاهان

معرفی درخت پول

معرفی درخت پول

درخت پول، Pachira aquatica، یک گیاه خانگی است که دارای برگهای چتر جذاب و طبیعتی آرام است. اغلب با تنه بافته فروخته می شود. Pachira aquatica نام های مختلفی دارد – شاه بلوط آب، مهره گینه، شاه بلوط گویان، درخت تهیه، بادام زمینی فرانسوی، شاه بلوط مالابار، درخت ثروت مکزیکی، گیاه دلار و مهره سبا، بخشی از خانواده Malvaceae، این درخت همیشه گرمسیری است، بومی مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا، جایی که می تواند به 20 متر ارتفاع برسد و آجیل خوراکی تولید کند. با وجود زیستگاه مرطوب بومی، نیازی به آبیاری زیادی ندارد – می تواند آب را در پایه ساقه های متورم خود ذخیره کند.

کاربرد درخت پول:

طبق هنر چینی فنگ شویی، یک درخت پول به درستی قرار می گیرد که باعث رفاه می شود – گفته می شود که اقبال در تنه به دام افتاده و برگهای پنج لبه ای نیز خوش شانس هستند. بنابراین درختان پول اغلب به عنوان هدایای عروسی یا خانه نشینی اهدا می شوند. تنه بافته شده یک ویژگی طبیعی نیست – در شیرخوارگاه ها، ساقه های جوان و انعطاف پذیر گیاهان جوان قبل از اینکه چوبی شوند بافته می شوند.

چگونه یک درخت پول پرورش دهیم؟

Pachira aquatica به راحتی رشد می کند. فقط یک نقطه گرم در نور روشن و غیر مستقیم قرار دهید. آبیاری را فقط زمانی انجام دهید که چند سانتی متر بالای کمپوست خشک شده باشد و در صورت امکان کمی رطوبت را تأمین کنید.

درخت پول را در کجا پرورش دهیم؟

Pachira aquatica در نور روشن و غیر مستقیم بهترین عملکرد را دارد. از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید زیرا باعث سوزاندن برگها می شود. دمای بین 12-24 درجه سانتی گراد را فراهم کنید.

درخت پول در محیط مرطوب رشد می کند، بنابراین حمام یک مکان ایده آل برای آن است. همچنین در زیر نور فلورسنت خوب عمل می کند، بنابراین برای محیط های اداری عالی است.

دو تا درخت پول در کنار هم

دو تا درخت پول در کنار هم

نحوه کاشت درخت پول

درخت پول شما باید برای مدتی در گلدانی که وارد آن شده است خوب باشد، مگر اینکه ریشه هایی از آن بیرون زده باشد. در صورت لزوم، در گلدان کمی بزرگتر، با استفاده از کاکتوس بدون ذغال سنگ نارس یا کمپوست گیاهان خانگی قرار دهید.

مراقبت از درخت پول

مراقب باشید که درخت پول خود را بیش از حد آب ندهید – Pachira aquatica می تواند آب را در پایه ساقه های خود ذخیره کند. آبیاری را تنها زمانی انجام دهید که 5 سی سی بالای خاک خشک شده باشد. اطمینان حاصل کنید که آب اضافی بعد از آن تخلیه شده است. در زمستان، زمانی که گیاه به طور فعال رشد نمی کند، آبیاری کمتری انجام دهید.

درخت پول در جو مرطوب بهترین عملکرد را دارد. برگها را به طور مرتب غبارآلود کنید یا روی سینی سنگریزه ای که روی آن آب پر شده است بایستید. هر چند هفته یکبار، از بهار تا پاییز، یکبار با کود متعادل تغذیه کنید. گاهی برگ ها را پاک کنید تا گرد و غبار انباشته شده از بین برود.

Pachira aquatica سریع رشد می کند، اما در صورت لزوم می توانید با هرس یا کشیدن نکات در حال رشد از بزرگ شدن گیاه خود جلوگیری کنید. نگهداری آن در گلدان کوچکتر نیز به مهار رشد آن کمک می کند. وقتی ریشه ها گلدان را پر کردند، در ظرف کمی بزرگتر قرار دهید. اگر گیاه خیلی بزرگ است، هر بهار لایه بالای 5 سانتی متری کمپوست را جایگزین کنید.

نحوه تکثیر درخت پول

ساده ترین راه تکثیر درخت پول از طریق قلمه ساقه در اواخر بهار یا تابستان است. ساقه ای به طول 10-15 سانتی متر را بریده و حداقل 2 سانتی متر آب در آن قرار دهید. هنگامی که یک دسته ریشه ایجاد شد، در گلدان کوچکی از کاکتوس بدون ذغال سنگ نارس یا کمپوست گیاهان خانگی بکارید.

درخت پول در گلدان از بالا

درخت پول در گلدان از بالا

حل مشکل رشد درخت پول

اگر درخت پول شما بیش از حد جابجا شود، ممکن است برگ هایش را از بین ببرد. هنگامی که مکان مناسب را برای آن پیدا کردید، سعی کنید آن را همانجا نگه دارید. ریزش برگ نیز می تواند ناشی از آبیاری بیش از حد (یا به ندرت، زیر آب) باشد، بنابراین رژیم آبیاری خود را بررسی کنید.

زرد شدن یا پژمرده شدن برگها نیز می تواند در اثر آبیاری بیش از حد ایجاد شود. درخت پول هنگام نشستن در کمپوست خیس آسیب می بیند زیرا باعث پوسیدگی ریشه ها می شود. قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید تا کمپوست خشک شود و بعد از انجام این کار اجازه دهید آب اضافی آن تخلیه شود.

اگر برگها خیلی سنگین شوند ممکن است بریده شوند – نگران نباشید، تعداد بیشتری دوباره رشد خواهند کرد. لکه های قهوه ای می تواند در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شود. گیاه خود را از نور مستقیم خورشید دور کنید.

ممکن است اشکال آبله مشکل ساز باشند – مراقب حشرات باشید که در قسمت زیرین برگ ها شبیه به حباب های سفید و کرکی هستند. آنها را با یک پارچه مرطوب یا جوانه پنبه ای آغشته به حشره کش حاوی اسیدهای چرب یا روغن های گیاهی پاک کنید. به بررسی برگ ها ادامه دهید، زیرا ریشه کن کردن قارچ های بادی دشوار است.

همچنین ممکن است حشرات مقیاس را مشاهده کنید – حشرات مکنده شیره کوچک قهوه ای به طول 6 میلی متر. با یک جوانه پنبه یا پارچه آغشته به حشره کش حاوی اسیدهای چرب، آن را پاک کنید.

برای خرید بذر درختان غیر مثمر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *