ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت برگ چغندر (زیرنویس فارسی)

چغندر یا سوئیس چارد

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت برگ چغندر یا سوئیس چارد را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت برگ چغند و سوئیس چارد را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

برگ چغندر یا سوئیس چارد از جمله گیاهانی است که رشد بسیاری خوبی دار، بنابراین با کاشت بذر شما می‌توانید گیاه بزرگی را پرورش دهید و از طرق بذر تکثیر می‌شود. بذرهای این گیاه به نسبت بزرگ هستند. این گیاه فاقد آفات و بیماری ها است و به آسانی رشد می کند. این گیاه شبیه اسفناج می باشد. در طول سال می‌توانید از آن استفاده کنید. در طول سال دوبار می‌توانید سوئیس چارد را برداشت کنید. همچون اسفناج گیاهی چندساله است و همچنین این گیاه پس از برداشت به رشد خود ادامه می‌دهد.

در کشت بذری ابتدا سینی نشاء خود را که از زهکشی خوبی دارد با خاک و کمپوست غنی پر کنید سپس خاک اضافی روی سینی نشاء را خارج کنید. با انگشت خود سوراخ‌هایی به عمق 2 سانتیمتر ایجاد کنید چرا که بذر های این گیاه کمی بزرگ هستند بنابراین عمق کاشت باید کمی عمیق باشد. پس از آن در هر سوراخ یک دانه بذر قرار دهید و روی آن را با کمپوست بپوشانید و کمی آن را فشرده کنید. پس از انجام این مراحل گیاه را آبیاری کنید. توجه داشته باشید که آبیاری بیش از حد برای گیاه مناسب نیست چرا که می‌تواند باعث پوسیدگی گیاه شود.

پس از گذشت مدت زمانی این گیاه رشد می‌کند و جوانه می زند ریشه این گیاه همچون چغندر می‌باشد. گیاهچه های چغندر را از سینی نشاء خارج کنید و گودالی در سطح زمین مورد کشت ایجاد کنید و گیاه را در درون آن بکارید. سپس با خاک اطراف آن را پر کنید و فشار دهید تا خاک به ریشه بچسبد. فاصله کاشت 45 سانتیمتری مناسب می‌باشد. پس از گذشت مدت زمانی گیاه رشد می‌کند. برگهای این گیاه بزرگ و به رنگ سبز می‌باشد که شیارهای عمیقی دارد. هر هفته شما می‌توانید محصول خود را برداشت کنید. باید گیاه را به خوبی تغذیه کنید تا گیاه بتواند به رشد خود ادامه دهد. هر هفته مقداری مواد مغذی به گیاه بدهید.

برای مطالعه مقاله انواع چغندر از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر برگ چغندر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *