گیاهان

معرفی درخت رازک

درخت رازک

رازک از گیاهان چندساله و بالارونده که به صورت علفی کشت می‌شود. با شروع فصل بهار این گیاه شاخه‌های جدیدی را تولید می‌کند، با شروع فصل سرما شاخه‌های علفی این گیاه از بین می رود. ریشه‌ی این گیاه به صورت منشعب و عمیق می‌باشد. گلهای رازک به صورت نر و ماده می‌باشد، گلهای نر از بغل برگ‌های ظاهر می‌شود و به صورت خوشه‌ای است، ولی گل‌های ماده مخروطی، بیضی مانند و به صورت تجمیع شده است. سرتاسر اندام گیاه نیز از تارهای خشنی پوشیده شده است. برگ‌ها این گیاه به صورت دندانه‌دار، متقابل، و مرکب می‌باشد که به رنگ سبز است. از گیاهان دو پایه است که در بیشتر مناطق به صورت خودرو رشد می‌کند. ساقه‌ و برگ‌ این گیاه طعم مطبوعی دارد به همین منظور به صورت پخته‌شده و خام قابل مصرف می‌باشد.

درخت رازک

گونه اروپایی آن درختی است به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ متر، خیلی به ندرت بلندتر و معمولا با چندین تنه و تاجی کروی پهن می باشد. پوست آن صاف و در ابتدا خاکستری و قهوه ای و بعدها بخصوص در بخش قاعده تنه قهوه ای تیره و فلس مانند می شود. شاخه های جوان قهوه ای و قرمز با لکه های نارنجی و همچنین کرکدار می باشند. برگها خزان کننده، متناوب، بیضی تا تخم مرغی شکل، نوک تیز، با حاشیه ای مضرس مضاعف، در سطح رو سبز تیره براق و در سطح زیر سبز روشن، بدون کرک یا فقط در محل رگبرگ میانی کمی کرکدار و تعداد رگبرگهای فرعی منشعب از رگبرگ اصلی حدود ۱۱ تا ۱۵ جفت می باشد. این درخت در فروردین ماه گل می دهد.

برای خرید بذر رازک می توانید از این لینک استفاده کنید.

رازک

رازک

جنس درخت رازک

درختی است یکپایه و گلهای آن تک جنس هستند. گلهای نر بصورت شاتونهای باریک و ظریف می باشند که سال قبل تشکیل می شوند و زمستان را پشت سر می گذارند. فلسهای آنها سبز و در حاشیه قرمز می باشند. گلهای ماده بصورت شاتونهای مخروطی شکل بوده و تا ۶ سانتیمتر طول دارند و در انتهای شاخه های جوان تشکیل می شوند و زمانیکه می رسند، براکته ها با سایر قسمتهای گل تشکیل میوه مخروطی شکل را می دهند که حنایی رنگ می باشد. میوه های واقعی به صورت فندقه های کوچک تخم مرغی شکل هستند که در حدود ۴-۲ میلی متر قطر دارند و هر کدام در یک پوشش مشبک کوچکی محصور شدند. این گونه بومی جنوب و جنوب شرقی اروپا و آسیای صغیر می باشد. در پارکها و باغات از اوایل قرن هجدهم کاشته شده است.( قبل از سال ۱۷۲۴) این درخت هنوز هم به عنوان یک درخت جنگلی کاربرد دارد.

برای خرید انواع بذر درخت می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *