ویدئو - تایم لپس

فیلم تایم لپس بذر خیار

فیلم تایم لپس بذر خیار

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که گام به گام تایم لپس بذر خیار را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه رشد خیار از بذر را به صورت تایم لپس مشاهده خواهید نمود، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

خیار از طریق بذر تکثیر می شود. در کشت بذری ابتدا بستر مورد کشت را آماده کنید، از خاک غنی با زهکشی مناسب و سبک استفاده کنید تا گیاه بتواند رشد بهتری را تجربه کند. پس از آماده نمودن زمین مورد کشت سوراخی ایجاد کنید و بذر را در درون آن بکارید و روی آن را با خاک مناسب بپوشاند به همین منوال به کاشت بذر خیار ادامه دهید و پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید.

پس از گذشت حدود یک تا دو هفته بذر گیاه جوانه میزند و سر از خاک بیرون می آورد. در ابتدای رشد برگهای این گیاه دو برگی و به رنگ سبز می باشد که با گذشت زمان برگها بزرگتر و شاخه علفی گیاه نیز رشد می کند. برگهای این گیاه به رنگ سبز، کرکدار و دندانه دار می باشد. خیار انواع مختلفی دارد و از خیار استفاده های مختلفی می شود.

زمانی که گیاه رشد کرد گلهای زرد رنگ این گیاه ظاهر می شود که به صورت شیپوری می باشد. گلهای این گیاه به میوه خیار تبدیل می شود و میوه خیار گوشتی است که پوست نازکی دارد. خیار را معمولا با پوست یا بدون پوست مصرف می کنند. در بیشتر مناطق رشد می کند. به صورت رونده رشد می کند که ارتفاع آن به 2 متر نیز می رسد.

رشد سریعی دارد طوری که پس از گذشت چند ماه محصول می دهد، تا شروع فصل سرما محصول و گل می دهد. میوه خیار را باید هر روز یا دو روز یکبار برداشت کنید. به هنگام برداشت میوه خیار را بگیرید و با دست بکشید تا از شاخه علفی گیاه جدا شود. گیاهی یکساله است. شاخه این گیاه به رنگ سبز می باشد. خیار طبعی سرد دارد و دارای خواص زیادی می باشد. عطر ملایمی دارد و طعم دلچسبی دارد.

برای مطالعه مقاله گلخانه خیار چگونه است می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر خیار می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *