ویدئو – کشاورزی

فیلم آموزش ساختن آبیاری قطره ای (زیرنویس فارسی)

آبیاری قطره ای

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام درست کردن آبیاری قطره ای را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه درست کردن آبیاری قطره ای را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

امروزه آبیاری قطره‌ای برای صرفه‌جویی در مصرف آب رواج چشمگیری داشته است طوری که بسیاری از افراد از این الگو (سیستم آبیاری قطره‌ای) استفاده می‌کنند. سیستم آبیاری اتوماتیک یکی از مواد مهمی است که شما می‌توانید زمان را در باغ حفظ کنید. در این فیلم آموزشی برای اولین بار و با همکاری یکدیگر چگونگی دسترسی ریشه‌ها و سبزیجات به آب را بررسی می‌کنیم. فاصله ریشه انتهایی از سطح خاک در حدود 15 سانتیمتر است حال اینکه این حالت برای ریشه سبزیجات که بیرون از خاک قرارگرفته‌اند که به طور گسترده توزیع‌ شده‌اند متغیر است؛ در این سبزیجات برگ ها بر روی سطح خاک قرار دارند بنابراین آب مد نظر سبزیجات نباید عمیق باشد به همین منظور بایستی اطلاعاتی از سیستم آبیاری قطره‌ای داشته باشید و چگونگی کارکرد آن را بدانید.

در این مقاله سیستم آبیاری فشار شلنگ، خط جبران و تنظیم قطرات حاصل از شیلنگ که به میزان تعداد سوراخ های بستگی دارد که اجازه نفوذ آب به خط جبران را می‌دهد حاوی فشار قطرات جبران‌کننده هست؛که به قسمت داخلی وارد می‌شود. چگونگی نصب آن در خانه و امکان تغییر جریان آب به صورت خلاصه ارائه شده است.

شیلنگ جذب‌کننده و خطر جبران فشار آب دارای جریان آب کمتر از یک گالن در ساعت هستند بنابراین این سیستم ها به زمان آبیاری زیادی نیاز دارند که در این صورت بجای رطوبت عمیق خاک های سطحی و شنی مرطوب می‌شوند؛ دریپر ها قابل تنظیم هستند، جریان آب در مراحل مختلف رشد سبزیجات قابل تنظیم می باشد و به پوشش کمتری نیاز دارد، آب را به مناطق بیشتری پخش کند بنابراین تنها نیاز است شما تنظیماتی را بر روی دریپر انجام دهید و تعدادی از سوراخ را مسدود یا باز کنید.

توجه نمایید که باز کردن دریپر قابل تنظیم بسیار سخت است کلاهک آن به راحتی جدا می‌شود و در نتیجه آب بیشتری جاری می‌شود. خاک مد نظر شما ممکن است به آب کمتری نیاز داشته باشد بنابراین در یک باغ کوچک 4 در 1 مترمربع از پاشش های سه سر استفاده می‌شود که بسیار عالی و جوابگو است.

در باغ دیگری براساس موقعیت باغ کشت سبزیجات وجود دارد که اندازه آن در حدود 1.21 متر است که توسط دو شلینگ و یک پاشش پوشاننده شده است توجه نمایید که یک پوشش برای پوشاندن بخش بزرگ کافی نیست بنابراین از دو پاشش استفاده کنید. پاشش سه سر بخش زیادی را پوشش می‌دهد. سیستم های الکتریکی لوله‌های پاشش در سطح زمین می‌باشد و دریچه‌ها به لوله‌های پوشش وصل شده است. اکثر پاشش ها یا سیستم قطره ای دارای دریچه‌هایی هستند که از طریق این دریچه‌ها توزیع آب انجام می‌شود. در این نوع آبیاری سیستمی تایمر الکتریکی وجود دارد که با استفاده از دستورالعمل یا استفاده از افراد متخصص به راحتی نصب می شود.

در آبیاری قطره ای ابتدا خطوط قطره را نصب کنید و تمام اجزا را به هم متصل کنید برای سفت کردن دریپر و شیلنگها از ابزار منگنه زن استفاده کنید تا شیلنگ و دریپر به راحتی به هم متصل شوند. چکاننده بایستی 60 سانتیمتر از زمین فاصله داشته باشد. شیلنگ را وصل کرده و چکاننده را در فاصله 60 سانتیمتری خاک قرار دهید. اگر خاک مورد کشت شما لومی یا شنی است می‌توانید فاصله چکاننده را بیشتر در نظر بگیرید. شما می توانید با کلیک در این قسمت شلینگها را وصل کنید. هنگام قرار دادن شیلنگ ها در باغ از تنظیم آب مطمئن شوید برای استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای شما باید شیلینگ را در نزدیکی گیاهان و سبزیجات خود مستقر کنید. استفاده از آبیاری قطره سبب می‌شود تا باغبانی آسانتر شود.

برای مطالعه مقاله سیستم محلول غذایی قطره ای در روش هیدروپونیک از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر سبزیجات می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *