خوشمزه ها

طرز تهیه کیک شکلاتی اکلر بسیار خوشمزه

طرز تهیه کیک شکلاتی اکلر بسیار خوشمزه

کیک، یک خوردنی فوق العاده است و برای جشن گرفتن در مناسبت های خاص خانوادگی، بهترین گزینه است. کیک اغلب از یک نان شیرین و اسفنجی، که با یک خامه ی شیرین و غنی پوشیده شده، تشکیل می شود؛ و برای جشن های تولد و سالگردها، بسیار محبوب و پر طرفدار است. با این حال، این دستور پخت کیک، تعریف جدیدی از دسر را به عرض شما می رساند. کیک اِکلِر (éclair) با شکلات سفید، از نظر فنی یک کیک نیست، اما قطعاً به سرعت، مورد پسند همه افراد خانواده قرار خواهد گرفت.

خرید چای ماسالا

این کیک شکلاتی خوشمزه، از لایه هایی غنی و بی نظیر از پودینگ، بین دو لایه بیسکوئیت گراهام (graham crackers) تشکیل شده است. سپس روی کل این لایه ها، با یک لایه شکلات خامه ای، پوشیده شده است. طعم و بافت این دسر، یادآور پای خامه ای بوستون است (Boston Cream Pie)، اما ترکیب آن بسیار سریع و ساده است، و به هیچ روش و یا تجهیزات خاصی، برای تهیه این دسر، نیاز نیست.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پنکیک موز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک شکلاتی خامه ای

کیک شکلاتی خامه ای

بافت بیسکوئیت های گراهام موجود در این کیک، در نهایت نرم و شبیه کیک می شود؛ زیرا این دسر، باید مدت زمان نسبتا طولانی ای در یخچال بماند. در این مدت، بیسکوئیت ها شروع به جذب مواد خامه ای و کرمی کرده و تا جایی نرم می شوند که می توانید دسر را به راحتی با یک کفگیر برش دهید.

خرید پودر وانیل

مواد میانیِ خامه ای نیز به این زمان در یخچال احتیاج دارد، تا سفت شده و دسر را شُل و بدشکل نکند. فراموش نکنید که مدت زمان کافی را برای ماندن کیک در یخچال، در نظر بگیرید. اگر این کار را نکنید، بیسکوئیت ها همچنان سفت باقی می مانند و بافت کیک، به طور کلی، اشتباه خواهد بود.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کیک کابلر هلو خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک شکلاتی با بیسکوییت

کیک شکلاتی با بیسکوییت

نکته بسیار جالب در مورد این کیک:

این است که این نوعی کیک بستنی (icebox cake) است؛ به این معنی که اصلاً به پخت نیاز ندارد. در طی ماه های گرم تابستان، دیگر خانه با روشن کردن اجاق گاز، گرم تر نمی شود. برای تهیه آن، به سادگی مواد را با هم مخلوط کرده، آنها را درون ظرف مورد نظر، لایه لایه بچینید و در یخچال قرار دهید و سپس سرو کنید.

یکی دیگر از مزایای این دستور، این است که یک کودک در سن مدرسه نیز می تواند به راحتی این دسر خوشمزه را درست کند و یک انتخاب عالی برای آشپزهای تازه کار خواهد بود. با این حال، گاهی اوقات، پخش کردن خامه شکلاتی روی کیک، ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین بهتر است این مرحله را خودتان انجام دهید، تا سرآشپز جوان شما، از این مرحله به خوبی عبور کرده و ناامید نشود.

توت فرنگی خشک

برای روی کیک، می‌توانید از خامه شکلاتی خانگی استفاده نمایید، اما اگر محدودیت زمانی برای درست کردن آن دارید، خامه های آماده موجود در فروشگاه ها، به همان خوبی است. برخی از افراد، پخش کردن خامه روی کیک را کمی دشوار می دانند. برای ساده تر کردن این مرحله، دو گزینه پیش رو دارید. گزینه ی اول، استفاده از خامه های آماده ای است که در فروشگاه ها موجود است.

برای مطالعه مقاله انواع مختلف شکلات می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک شکلاتی اکلر

کیک شکلاتی اکلر

این خامه ها نرم تر بوده و به راحتی پخش می شوند. اما اگر این خامه های آماده را پیدا نکردید و در دسترس ندارید، می توانید به راحتی و تنها در عرض پنج ثانیه، خامه خود را در مایکروویو قرار دهید. پس از هر بار قرار دادن خامه در مایکروویو، آن را خارج کرده و بهم بزنید. پس از دو یا سه بار انجام دادن این کار، خامه نرم تر شده و خیلی راحتتر پخش می شود.

مدت زمان آماده سازی: ۲۰-۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای سرد شدن: ۴-۶ ساعت

مناسب برای: ۸-۱۰ نفر

شکر پودر شیر

آموزش پخت کیک اکلر شکلاتی:

مواد مورد نیاز:

  • بیسکوئیت گراهام: ۱ جعبه
  • پودینگ وانیل فوری: ۲ جعبه مخلوط (جعبه های ۳.۴ اونسی)
  • خامه ترش: ۱ فنجان
  • خامه (کرم) بسته بندی: ۱/۸ اونس (Cool Whip) که مطابق با دستورالعمل، آب شده باشد
  • خامه شکلاتی: ۱ قوطی (۱۶ اونس)

برای مطالعه مقاله دستور تهیه سالاد میوه ای خامه ای می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک خامه ای شکلاتی

کیک خامه ای شکلاتی

مرحله ۱: در یک کاسه بزرگ، مخلوط پودینگ و شیر را ریخته و با استفاده یک همزن برقی، به مدت دو دقیقه، تا زمانی که مخلوط پودینگ کاملا حل شود، هم بزنید.خامه ترش را به مواد اضافه کنید و آن را هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود.

مرحله ۲: Cool Whip را اضافه کرده و با استفاده از یک کاردک پلاستیکی ، آن را به آرامی هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.حال ظرف را به کناری بگذارید تا کیک را آماده کنیم.

مرحله ۳: تهِ یک قالب 22 در33 سانتیمتر را، با یک لایه بیسکوئیت گراهام بپوشانید.

برای اینکه ظرف به طور کامل پوشیده شود، ممکن است لازم باشد برخی از بیسکوئیت ها را شکسته و نصف کنید.

مرحله ۴: با استفاده از یک قاشق بزرگ یا کاردک پلاستیکی، حدود نیمی از مواد خامه ای را روی بیسکوئیت های گراهام پخش کنید. وقت خود را گذاشته و با دقت تمام، اینکار را انجام دهید. مراقب باشید که بیسکوئیت های ته ظرف، له و خراب نشوند.

خرید انبه خشک

مرحله ۵: یک لایه دیگر از بیسکوئیت های گراهام را روی مخلوط پودینگ بچینید. اگر نیاز بود، بخشی از بیسکوئیت ها را بشکنید تا به خوبی، روی مخلوط را پوشانده و لایه تکمیل شود. به آرامی، باقیمانده مخلوط پودینگ را روی این لایه ریخته و به خوبی پخش کنید.

مرحله ۶: این لایه پودینگ را با لایه نهایی بیسکوئیت گراهام خود بپوشانید. خیلی آرام و با دقت، خامه شکلاتی را روی سطح بیسکوئیت ها پخش کنید. وقت بگذارید و بسیار صبور باشید، سعی کنید بیسکوئیت ها را له نکنید یا از جای خود تکان ندهید.

برای مطالعه مقاله دستور پخت کیک هویج می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیک شکلاتی اماده شده

کیک شکلاتی اماده شده

مرحله ۷: روی کیک خود را با یک لایه فویل آلومینیومی یا کیسه پلاستیکی بپوشانید. مراقب باشید تا فویل یا کیسه پلاستیکی شما، به لایه بالایی خامه شکلاتی برخورد نکند و موقع سرو آن، به دسر نچسبد. کیک را حداقل برای چهار تا شش ساعت، در یخچال قرار دهید. قرار دادن آن یک شب تا صبح، بهتر است.

خرید نارگیل خشک

مرحله ۸: بعد از طی دوره سرد شدنمی توانید از یک کاردک برای برش دادن قطعات مستطیل شکل کیک خود، استفاده کنید. باقیمانده کیک را به یخچال برگردانید و آن را تا سه روز در یخچال، قرار دهید و روی آن را نیز پوشیده نگاه دارید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *