خوشمزه ها

دستور پخت دیپ اسفناج پنیری

دستور پخت دیپ اسفناج پنیری

زمان هایی که مهمان دارید، خواه یک مهمانی برای تماشای یک بازی بزرگ باشد، خواه صرفاً برای لذت بردن از همراهی با دوستان و اعضای خانواده، سرو یک نوع دیپ خوشمزه، به همه، لذتی فراموش نشدنی خواهد بخشید. این دیپ اسفناج پنیری، یکی از این خوردنی های ی نظیر خواهد بود.

خرید فلفل چیلی

طرز تهیه دیپ اسفناج پنیری:

در بسیاری از دستور پخت های دیپ، از سس مایونز به عنوان یک ماده اصلی استفاده می شود، و این بسیار خوب و عالی است، تا زمانی که یکی از مهمانان شما، سس مایونز را دوست نداشته باشد. بعضی از افراد، از مایونز به هر شکل و فرمی، متنفرند و مهم نیست که شما در دستور خود، از مایونز به چه نحوی استفاده کرده باشید، در هر صورت، این افراد متوجه وجود آن در غذا شده و از آن دوری می کنند.

برای مطالعه مقاله سالاد کینوا و گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

اسفناج برای سلامتی

اسفناج برای سلامتی

یک نکته جالب در مورد این دستور پخت:

این است که در آن سس مایونز وجود ندارد. این دستور پخت، هم برای دوستداران سس مایونز و هم برای کسانی که از آن متنفر اند، مناسب است.

خرید اسفناج خشک

دیپ، یک غذای نسبتاً مدرن است. در حقیقت ، این غذا تا قبل از دهه ۱۹۵۰ وجود نداشت. ظهور تلویزیون، ارتباط زیادی با ابداع این غذا داشت. اگرچه به نظر یک ترکیب عجیب و غریب می آید، اما اگر در مورد چگونگی تغییر دادن سبک زندگی در دهه ۱۹۵۰ توسط این غذا بدانید، به نظر منطقی خواهد آمد.

قبل از اواخر دهه ۱۹۵۰، وعده های غذایی بسیار ثابت و رسمی بود، به خصوص وعده عصرانه که بیشتر خانواده ها آن را “شام” می نامیدند. اعضای خانواده برای صرف وعده ی “شام”، باید یک لباس رسمی تر می پوشیدند و منظور از ساعت صرف شام، یک زمان آرامش بخش و آرامش دهنده ، برای اتصال اعضای خانواده بود.

برای مطالعه مقاله فواید اسفناج می توانید از این لینک استفاده نمایید.

دیپ پنیر اسفناج

دیپ پنیر اسفناج

در اواخر دهه ۵۰، جامعه آمریکا کمی تغییر کرد. تلویزیون، به بخشی جدایی ناپذیر از برنامه معمول خانواده ها تبدیل شد. در واقع، این پیشکش به قدری جذاب و دلفریب بود که بسیاری از خانواده ها، شروع به خوردن وعده ی عصرانه خود بنام “شام”، جلوی تلویزیون کردند.

حتی خانواده هایی که زمان شام خانوادگی برایشان بسیار اهمیت داشت نیز، معمولا یک یا دو شب در هفته، از این زمان برای آرامش خود و دیدن تلوزیون، بهره می بردند. تولید کنندگان مواد غذایی نیز از این تغییر در روند اجتماعی استفاده کرده و وعده های غذایی خاصی را با نام “شام های تلویزیونی” (TV dinners)، به صورت آماده، منجمد و بسته بندی شده، که به راحتی قابل طبخ و سرو بود، روانه ی بازار کردند.

خرید پودر پیاز

زنان خانه دار، از کم شدن حجم کارشان بسیار خوشحال شدند و البته بچه ها نیز، که از بستن کراوات یا پوشیدن یک لباس رسمی و ناراحت کننده، فارغ شده بودند و به جایش می توانستند به راحتی روی مبل نشسته و داستان شخصیت های مورد علاقه خود روی صفحه تلوزیون ببینند نیز، بسیار خرسند بودند.

برای مطالعه مقاله دیپ آووکادو با گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

دیپ اسفناج پنیری داغ

دیپ اسفناج پنیری داغ

در همین زمان بود که تهیه انواع دیپ، رواج پیدا کرد. برای خوردن این غذا، نیازی به ظرف مخصوص برای غذا خوردن نیست، و می توانید با خیال راحت روی مبل جلوی تلویزیون لم دهید و لذت ببرید. تولیدکنندگان اقلام غذایی نیز، مانند خامه ترش، سس مایونز و مخلوط سوپ خشک، شروع به انتشار کتابچه های حاوی دستورپخت هایی برای تهیه انواع دیپ کردند، که کل خانواده می توانستند از آن لذت ببرند.

در ده تا پانزده سال گذشته، دیپ اسفناج، در منوی بسیاری از رستوران های زنجیره ای، به عنوان پیش غذا قرار داده شده است و وقتی کسی یک مهمانی بزرگ برگزار می کند، این غذا، جزو جدایی ناپذیر آن مهمانی خواهد بود.

خرید پودر سیر

در دستور پخت ما، از چندین نوع پنیر، گیاهان و ادویه جات مختلف و کمی سس Worcestershire استفاده شده است. اگر مایل بودید دیپ شما تند باشد، می توانید مقداری سس تند را هنگام پخت، به مواد خود اضافه نمایید.

همچنین، این دیپ را می توانید زودتر از موعد مصرف، درست نمایید. بنابراین اگر می خواهید آن را یک روز قبل از مهمانی خود درست کنید، تنها کافیست که دیپ پخته نشده خود را داخل یک ظرف گذاشته و روی آن را، با یک کیسه پلاستیکی، بپوشانید. حدود ۳۰ دقیقه قبل از اینکه بخواهید آن را سرو کنید کیسه پلاستیکی را برداشته و آن را بپزید تا داغ و حباب دار شده و پنیر روی آن، سرخ شود.

مدت زمان آماده سازی: ۱۵-۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۲۰-۲۵ دقیقه

مدت زمان سرد شدن در یخچال: ۳۰ دقیقه

مناسب برای: ۶-۸ نفر

برای مطالعه مقاله دستور تهیه سالاد مرغ سالم و خوشمزه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد اولیه برای دیپ اسفناج

مواد اولیه برای دیپ اسفناج

دستور پخت دیپ اسفناج پنیری:

مواد مورد نیاز:

  •  اسفناج منجمد: ۱۶ اونس
  • سیر تازه، چرخ شده: ۱ قاشق چای خوری
  • پودر پیاز: ۱ قاشق چایخوری
  • روغن: ۲ قاشق چایخوری
  • شیر: ¼ فنجان
  •  پنیر خامه ای: ۸ اونس
  • پنیر موزارلا رنده شده: ۱ فنجان
  • پنیر چدار: ۱ فنجان
  •  پنیر پارمسان: ¼ فنجان
  • سس Worcestershire: دو قاشق
  • نمک: کمی

پودر نمک و رزماری و ریحان

مرحله ۱: اگر می خواهید بلافاصله دیپ را بپزید، فر را با 425 درجه گرم کنید. یک ظرف به اندازه ۱ و ½ کوارتی را با اسپری روغن چرب نمایید.اسفناج منجمد را در یک آبکش قرار دهید و آب خنک روی آن بریزید تا یخِ آن آب شود. سپس اسفناج را تکان دهید تا آب آن گرفته شود ، و آن را روی یک حوله کاغذی سه لایه قرار دهید. روی آن را نیز با چند حوله کاغذی دیگر بپوشانید، که تا آنجا که امکان دارد، رطوبت اسفناج گرفته شود.

مرحله ۲: روغن را در ظرفی با اندازه متوسط ریخته و آن را روی حرارت متوسط گرم کنید.وقتی روغن داغ شد، سیر را اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی روشن در آید. اسفناج آبکش شده و خشک شده را نیز اضافه کنید و روی حرارت کم تا متوسط بپزید تا اسفناج گرم شده و بیشتر رطوبت آن تبخیر شود.

مرحله ۳: مخلوط سیر و اسفناج را در یک کاسه ریخته و دوباره با دستمال کاغذی فشار دهید، تا رطوبت اضافی آن گرفته شود.

مرحله ۴: شیر را داخل ظرف خود ریخته و قابلمه را روی حرارت برگردانید. پنیر خامه ای را به قطعات کوچک برش داده و به شیر گرم خود اضافه کنید.

مرحله ۵: مخلوط پنیر و شیر را هم بزنید تا زمانی که پنیر خامه ای آب شده و یکدست شود.

برای مطالعه مقاله دستور پخت سیب زمینی تنوری با پنیر می توانید از این لینک استفاده نمایید.

دیپ اسفناج حاضر است

دیپ اسفناج حاضر است

مرحله ۶: به مخلوط اسفناج، ½ فنجان موزارلا، پنیر چدار و پارمزان را، همراه با سس Worcestershire و نمک، اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا پنیرها ذوب شوند و مخلوط کاملا یکدست شود.

مرحله ۷: قابلمه را از روی حرارت برداشته و مخلوط را داخل ظرف از پیش آماده شده خود بریزید. پنیر موزارلا باقیمانده را روی دیپ خود بپاشید. سپس ظرف را به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه بپزید تا زمانی که دیپ داغ شده و پنیر روی آن کمی برشته شود.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *