خوشمزه ها

دستور پخت سیب زمینی تنوری با پنیر

دستور پخت سیب زمینی تنوری با پنیر

اغلب مردم، به غذاهای آماده‌ای نظیر همبرگر، استیک، مرغ کبابی، و به طور کلی چیزهایی که روی دستگاه گریل پخته می‌شوند، علاقه زیادی دارند و غالباً مواد کنار غذای اصلی، اهمیت چندانی ندارد. برخی آنها را همراه و در کنار غذای اصلی تلقی می‌کنند. اگر می‌خواهید مواد کنار غذا، به همان اندازه غذای اصلی محبوب باشد، با ما همراه باشید.

این دستور برای سیب زمینی دو بار پخته شده، بسیار محبوب و مورد پسند است. با اینکه در دستگاه گریل پخته نشده، اما آنقدر خوشمزه و منحصر به فرد است که مهمانان شما، با خوردن به یکباره ی آن، شما را به شدت متعجب خواهند کرد! این غذا، تمامی انتظاراتی را که افراد از یک چیز خوشمزه دارند، برآورده می‌کند! سیب زمینی پخته شده نرم، خامه ترش لطیف، یک غذای غنی و چرب، پنیر آب شده و طعم خوش بیکن، پیازچه، و سایر مواد افزودنی.

خرید پودر سیب زمینی

سیب زمینی تنوری با پنیر:

این غذا علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیرش، بسیار مورد علاقه آشپزها است؛ زیرا می توان آنها را تا دو روز قبل از پخت، تهیه و آماده کرد. این سیب زمینی ها را می توان به جای درست کردن در لحظه آخر برای قرار گرفتن در کنار غذای اصلی، دو روز زودتر از موعد درست کرد، در یک ظرف که درب آن با فویل پوشانده شده، در یخچال نگهداری کرد، و سپس در روز دلخواه، در فر گذاشت و گرم کرد.

اگر آنها را زودتر از موعد درست کنید، دیگر نگران شستن انبوه ظروف کثیف بعد از آشپزی نخواهید بود، و همچنین می توانید چند دقیقه قبل از ورود مهمانان خود را به استراحت و ریلکس کردن و آرامش خود اختصاص دهید، و همه چیز را در خانه خود برای مهمانان‌تان مهیا و عالی کنید.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پیتزای پستو با گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم برای پخت سیب زمینی

مواد لازم برای پخت سیب زمینی

نکته ای که در مورد سیب زمینی های دو بار پخته شده بسیار جالب است، این است که شما می توانید این دستور را بسته به سلیقه و میل خود، تنظیم کنید. یا می‌توانید چندین مدل دلخواه از این سیب زمینی ها را درست کنید، تا هر یک از مهمانان شما، سیب زمینی دلخواه خود را با طعم و روشی که دوست دارد، میل کند. می توانید روی این سیب زمینی ها را با انواع مختلف پنیر، ژامبون، بیکن، پیازچه، و حتی قارچ پر نمایید. فراموش نکنید که برای کودکان یا بزرگسالانی که حساسیت غذایی دارند یا ممکن است طعمی را دوست نداشته باشند، چند سیب زمینی ساده نیز فراهم کنید.

نکته جالب دیگر در مورد این دستورپخت، این است که مقدار آن به راحتی متناسب با اندازه جمعیت مهمانان، کم و زیاد می‌شود. در این دستور از هشت سیب زمینی استفاده شده و مناسب ۶ نفر است. اگر نیاز به پذیرایی از جمعیت بیشتری دارید، دستور غذا را به سادگی دو یا سه برابر کنید. این غذا، بی‌نظیر خواهد بود.

گرانول سیر و نمک

دستور پخت سیب زمینی دو بار پخته شده:

زمان آماده سازی: ۶۰-۹۰ دقیقه پخت سیب زمینی، ۳۰ دقیقه آماده سازی ظرف

زمان پخت نهایی: ۲۰-۳۰ دقیقه

مواد مورد نیاز:

  • سیب زمینی متوسط تا بزرگ: ۸ عدد
  • کره: ۱ عدد
  • نمک: ۱ قاشق چایخوری
  • خامه ترش: ۱ فنجان
  • پنیر خرد شده : ۲ فنجان (هر نوعی که ترجیح می دهید ، اما چدار فوق العاده خواهد بود؛ پنیر pepper jack به سیب زمینی ها تندی دلپذیری می بخشد.)

هر نوع مواد دلخواهی برای روی سیب زمینی، از جمله تکه های بیکن، ژامبون، سس باربیکیو، پیازچه یا پیاز سبز

برای مطالعه مقاله انواع سیب زمینی شیرین می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سیب زمینی های پر شده توسط مواد اولیه

سیب زمینی های پر شده توسط مواد اولیه

مراحل تهیه:

فر را با دمای ۴۲۵ درجه گرم کنید.

مرحله ۱: سیب زمینی ها را با یک برس اسکراب، در زیر آب روان بشویید. با استفاده از یک چنگال، چند سوراخ روی سیب زمینی ها ایجاد کنید. مرحله سوراخ کردن را حتما انجام دهید، زیرا در غیر اینصورت، ممکن است سیب زمینی ها از فشار بخار ایجاد شده هنگام پخت، له شوند. باید تقریباً ۶۰-۹۰ دقیقه بپزند، دقیقاً مانند سیب زمینی پخته شده معمولی.

مرحله ۲: بعد از پخت، سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خنک شوند؛ تا بتوانید راحت تر با آنها کار کنید. اگر هنوز هم کمی گرم هستند، یک شکاف در بالای سیب زمینی ایجاد کرده و آن را از وسط به دو نیم کنید. با استفاده از یک قاشق، بیشتر گوشت سیب زمینی پخته شده را به آرامی برداشته و در یک کاسه بزرگ بریزید. مقداری از گوشت چسبیده به پوست سیب زمینی را بگذارید بماند.

پودر نمک پاپریکا دودی

این ایده ی خالی کردن داخل سیب زمینی، به منظور پُر کردن آن با گوشت و سایر مواد خوشمزه است. پیشنهاد میکنیم از دو سیب زمینی اضافی نیز استفاده نمایید، تا در صورت پاره و یا غیرقابل استفاده شدن یکی از آنها، بتوان از سیب زمینی جایگزین استفاده کرد. سیب زمینی های خالی شده را درون یک ظرف از قبل چرب شده قرار دهید.

مرحله ۳: وقتی همه گوشت سیب زمینی ها را بیرون آوردید و پوسته ها را در ظرف دیگری قرار دادید ، حال می توانید مواد داخل سیب زمینی را درست کنید. با استفاده از یک دستگاه خرد کن سیب زمینی، سیب زمینی ها را به طور کامل بکوبید و له کنید، تا چسبناک شود. بافت آن باید کمی متراکم باشد، نه نرم، مانند سیب زمینی له شده. حال، نیمی از پنیر، خامه ترش، نمک و کره را به سیب زمینی ها اضافه کنید.

برای مطالعه مقاله دستور تهیه شیرین زمینی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سیب زمینی های اماده ی پخت

سیب زمینی های اماده ی پخت

مرحله ۴: با استفاده از یک قاشق بزرگ، یک اسکوپ بزرگ از مخلوط سیب زمینی را برداشته و به آرامی درون پوسته آن قرار دهید. این کار را با تمام پوسته های باقی مانده تکرار کنید تا جایی که مخلوط سیب زمینی تمام شود.

مرحله ۵: روی سیب زمینی ها، باقیمانده پنیر را بریزید. مواد اختیاری خود را نیز مانند ژامبون، بیکن یا پیازچه، به آن اضافه کنید.

مرحله ۶: سیب زمینی ها را در فر با دمای ۳۷۵ درجه به مدت حدود ۲۰ – ۲۵ دقیقه و تا زمانی که پنیر ذوب شده و حباب دار شود بپزید.

مرحله ۷: اگر می‌خواهید سیب زمینی ها را برای چند روز آینده سرو کنید ، روی ظرف را با فویل آلومینیومی پوشانده و تا دو روز در یخچال نگهداری کنید. هر زمان که آماده پخت آن بودید، کافیست سیب زمینی ها را برای مدت ۳۰ – ۳۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید. چون سیب زمینی ها در ابتدا سرد هستند، پخت آن کمی بیشتر طول می کشد.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *