خوشمزه ها

طرز تهیه پیتزا پستو با گوجه فرنگی خشک

طرز تهیه پیتزا پستو با گوجه فرنگی خشک

پیتزا لذت بخش ترین و رایج ترین غذا در جهان می باشد. مسلما گریل کردن پیتزا بسیار خوشمزه تر از درست کردن پیتزا در تابه است. خاستگاه پیتزا ایتالیا و از آنجا به باقی نقاط جهان صادر شده است. البته این بدان معنی نیست که مواد اولیه ی پیتزا هم اصالت ایتالیایی داشته باشد. مثلا سنتی ترین خمیر پیتزای ایتالیایی نان (naan) نام دارد که روش پخت آن از دستورالعمل های هندی آموخته شده است. انواع مختلفی پیتزا در جهان وجود دارد که بعضی از آن ها به عنوان پیش خوراک مصرف می شوند. با ما همراه باشید تا شما را با پیتزای خوشمزه ای که در آن فراورده های گوشتی استفاده نشده، آشنا کنیم. این پیتزا برای نیمه گیاهخواران (که محصولات حیوانی مصرف می کنند و گوشت خیر) بسیار مطلوب می باشد.

طرز تهیه پیتزا پستو با گوجه فرنگی خشک:

زمان آماده سازی: ده دقیقه

زمان پخت: بیست دقیقه

زمان کل: سی دقیقه

مناسب برای: دو الی چهار نفر

رده: غذای اصلی

متد: پخت بصورت گریل

خاستگاه: ایتالیایی

خرید گوجه فرنگی خشک

نان پیتزا، نان صاف و گردی است که به صورت تخمینی بیست سانتیمتر قطر آن می باشد، مصرف این نوع نان در کشورهای حوزه مدیترانه رواج بسیار دارد، مواد آن: آرد گندم، نمک، خمیر ترش، شکر و آب می باشد. خمیر را پهن کرده و مدت زیادی می گذارند تا ور بیاید و بعد خمیر را داخل فر با دمای بسیار بالا قرار می دهند، داخل خمیر پف کرده و باد می کند و به شکل جیب در می آید. بخاطر همین در زبان انگلیسی به آن Pocket bread به معنای نان جیب گفته می شود.

این نان را می توان باز کرد و در داخل آن را با مواد خوراکی مانند حمص (خوراک لبنانی بر پایه نخود)، کباب یا فلافل پر کرد و به مانند ساندویچ سرو شود. یا مواد خوراکی را روی آن ریخت و مانند پیتزا سرو کرد. این نان قدمت زیادی در خاور میانه دارد اما ورود آن به اروپا توسط آشپزی هندی انجام شده. بزرگترین دلیل خوش طعم بودن آنها این است که روش تهیه آنها در تنورهای رسی پخته شده و گرمای این تنورها شگفت انگیز بوده که خمیر معمولی را به بهترین نان مزه دار تبدیل می کند.

برای مطالعه مقاله سوپ گیلاس خشک و دال عدس می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم یرای پیتزا پستو با گوجه فرنگی خشک

مواد لازم یرای پیتزا پستو با گوجه فرنگی خشک

مواد لازم:

گوجه فرنگی خشک (در روغن زیتون): یک سوم پیمانه

پنیر پارمسان: نیم پیمانه

سیر: یک قاشق چایخوری (خرد شده)

روغن زیتون فرابکر: یک چهارم پیمانه

نمک طعام: به دلخواه

فلفل سیاه: برای مزه دار کردن

نان پیتا: دو عدد

پنیر بز: نوارهای ورقه ورقه شده

برای تزیین: ریحان تازه

برای مطالعه مقاله سالاد کینوا و گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پیتزا پستو با گوجه فرنگی خشک پخته شده

پیتزا پستو با گوجه فرنگی خشک پخته شده

روش طبخ:

فر را تا دمای دویست درجه سانتیگراد گرم می کنیم و یک ورقه پخت را با اسپری چرب می نماییم.

گوجه فرنگی خشک، پنیر پارمسان، سیر خرد شده، روغن زیتون فرابکر، نمک و فلفل را در دستگاه غذاساز قرار داده، می زنیم تا کاملا پوره ای و یکنواخت شود.

روی هر نان پیتا، دو قاشق غذاخوری پستو گوجه فرنگی خشک، ریخته و صاف می کنیم و سپس نوارهای پنیر بز را روی نان ها ی آغشته به پستو پهن می کنیم.

به مدت بیست دقیقه در فر قرار داده تا زمانی که لبه های، نان پیتا قهوه ای شود.

برای جذابیت بصری در صورت تمایل با ریحان تازه تزیین کرده و بصورت گرم سرو کنید.

ادویه پیتزا

پی نوشت:

در صورتی که به گوجه فرنگی خشک در روغن، دسترسی نداریم، می توانیم آن را طبخ کنیم که دستورالعمل درست کردن آن را می توانید از لینک درون جمله استفاده کنید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *