خوشمزه ها

گوجه فرنگی خشک در روغن زیتون

طرز تهیه گوجه خشک در روغن زیتون

پس از خرید (یا هدیه گرفتن) گوجه فرنگی خشک دقیقا چه استفاده ای از آن می کنید؟ این سوالی است که اغلب مردم نمی دانند، دقیقا چه نوع خوراکی با گوجه فرنگی خشک می توان تهیه کرد. متداول ترین روش استفاده از آن “در جنوب ایتالیا” مرسوم است که آن را در روغن زیتون نگهداری می کنند. سپس به عنوان آنتی پستو (یک نوع پیش خوراک سنتی) یا به عنوان میان وعده، روی برشهای نان تست ترد مالیده و میل می شود.

همچنین می توان، به عنوان مواد تشکیل دهنده ی ساندویچ، سالاد، یا سالاد ماکارونی مصرف نمود. می توان به عنوان یکی از مواد لازم پیتزا، پاستا یا حتی کروستینی مصرف نمود. در برخی خوراکی های مدیترانه ای می توان گوجه فرنگی تازه را با این گوجه خشک در روغن زیتون جایگزین کرد. بعلاوه اینکه چون این گوجه فرنگی در روغن آب نمی اندازد (به عکس گوجه  فرنگی تازه) برای پیکنیک در فضای باز که خوراکی ها بلافاصله خورده نمی شوند نسخه ی بهتر است. تنها تجهیزات مورد نیاز: ظرف شیشه ای است که کاملاً کیپ شود، به اندازه کافی بزرگ بوده، برای نگهداری گوجه فرنگی و روغن تقریباً ظرفیت 550 گرم جا داشته باشد.

گوجه فرنگی خشک در روغن زیتون:

زمان آماده سازی: پنج دقیقه

زمان پخت: ده دقیقه

زمان کل: پانزده دقیقه

مناسب برای: شش تا هشت وعده

خاستگاه: ایتالیایی

متد: نگهداری

رده: اجزا اصلی / میان وعده

برای مطالعه مقاله سالاد کینوا و گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گوجه خشک در روغن زیتون

گوجه خشک در روغن زیتون

مواد لازم:

گوجه فرنگی خشک: چهل حلقه (خریداری یا خانگی تفاوتی ندارد)

سرکه سفید: دو تا سه فنجان

روغن زیتون فوق بکر: 3 تا 4 فنجان

طعم دهنده ها و مواد افزودنی (به اختیار)

زیتون هسته و روغن گرفته: یک قاشق غذاخوری

پونه کوهی / ریحان / نعناع / مرزنجوش: یک قاشق چایخوری

پرک فلفل / پرک سیر

خرید گوجه فرنگی خشک

طرز تهیه و نگهداری:

حلقه های گوجه فرنگی خشک را در مخلوط نصف به نصف، آب و سرکه قرمز می پزیم. تا آب آن ها را جدا ساخته ولی کامل نرم نشود. این فرایند حدود پنج تا ده دقیقه زمان می برد.

قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم سه تا پنج دقیقه دیگر بماند تا حلقه های گوجه خشک کمی بیشتر نرم شوند.

حلقه های گوجه فرنگی خشک را خوب آبکش کرده، روی یک ورق پخت چند لایه حوله کاغذی (کاغذ خشک کن) پوشانده و پهن می کنیم و با یک حوله کاغذی دیگر کاملاً خشک می کنیم.

اگر از قوام مناسبی برخوردار شوند، از خوردنش لذت بیشتری می برید، و برای جلوگیری از فساد زودرس نیز باید آب اضافی را تا حد ممکن خارج شود.

گوجه فرنگی ها را به ظرف شیشه ای خود منتقل کنید و هر چاشنی مورد دلخواه خود را اضافه کنید.

این طعم دهنده ها را با گوجه فرنگی خشک یک لایه، یک لایه، به نوبت در شیشه بچینید، سپس کمی فشار داده و بعد ظرف را با روغن زیتون فرابکر پر کنید. اطمینان حاصل کنید که گوجه فرنگی ها کاملاً با روغن پوشانده شده اند.

پرک فلفل قرمز

نگهداری:

این خوراکی تا سه ماه قابل نگهداری در یخچال است. زمان معمولا باعث بهبود طعم شده و بافتش زیر دندان لذت بخش تر می شود. حداقل یک روز به آن زمان دهید و بعد مصرفش را شروع کنید تا خوب جا بیافتد ایتالیایی ها معمولا برای جا افتادن، یکماه زمان می دهند تا جا بیافتد. هرچند که برای اکثر ما، مقاومت در برابر وسوسه ی چشیدن این خوراکی، سخت می باشد.

برخی از افراد همچنین دوست دارند به این دستور غذایی گیاهان معطر دیگه اضافه کنند. به طور کلی غوطه ور شدن سیر در روغن زیتون باعث ایجاد سم می شود. اما گوجه فرنگی اسیدی است، که باعث می شود هنگام غوطه ور شدن در روغن فاسد نشود و سرکه ای که در این دستورالعمل برای خیساندن استفاده می شود، محیط را بیشتر اسیدی می کند. برای ایمنی بیشتر، می توان هنگام ذخیره سازی، یک قاشق غذاخوری آب لیمو به روغن زیتون اضافه کرد.

فراموش نباید کرد که حتما باید در یخچال نگهداری شود و در صورتی که پیکنیک، کمپینگ یا اردو رفتن، شیشه استریل و به خوبی کیپ باشد.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *