خوشمزه ها

دستور پخت سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری با پنیر

در روز های گرم تابستانی، کباب یا گریل کردن، روشی مناسب برای پخت غذاست. همه عاشق همبرگر گریل شده، استیک، مرغ و سبزیجات هستند. اما وقتی شما غذا را گریل می کنید، باید مواردی که کنار غذای اصلی سرو می شوند را نیز، مشخص کنید. هیچ کس دوست ندارد مدت زمان زیادی را، منتظر غذای گریل شده ی شما بماند.

به طور کلی، هدف از گریل و کباب کردن، جلوگیری از کثیف و آشفته شدن آشپزخانه و صرف وقت زیاد بر روی اجاق گاز است. این دستور پخت سیب زمینی تنوری، بسیار آسان است؛ آماده سازی آن تنها چند دقیقه طول می کشد و طعم آن، در ترکیب با انواع ادویه جات، بیکن و پنیر، بسیار خوشمزه و لذیذ خواهد بود.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه پرالین پکان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سیب زمینی با ادویه

سیب زمینی با ادویه

نکته خوب دیگر در مورد این دستور پخت، این است که از ابزار آلات کمی برای پخت آن استفاده می شود و شما تنها یک چاقو، تخته برش، یک کفگیر و یک سینی پخت را کثیف می کنید و شستن این وسایل، وقت و انرژی زیادی تلف نمی کند. علاوه بر این، استفاده از یک فویل آلومینیومی روی سینی، بسیار عاقلانه است؛ زیرا شستن آن را بسیار راحت خواهد کرد.

آماده کردن مواد لازم برای این دستور، تنها چند دقیقه طول می کشد، و شامل برش دادن سیب زمینی ها، ادویه زنی و طعم دهی به برش ها و چرب کردن آنها با روغن زیتون است. بقیه مراحل حیرت انگیز و جادویی، در فر اتفاق می افتد.

خرید ادویه سیب زمینی تنوری

البته پختن این سیب زمینی ها کمی زمان می برد. مطمئن شوید که ۴۰ تا ۴۵ دقیقه، در فر بمانند. در این مدت، شما می توانید دستگاه گریل خود را گرم کرده و بقیه شام خود را آماده کنید. حتی ممکن است فرصت کنید تا با بچه ها در حیاط خانه بازی کنید، تا شام آماده شود.

برای مطالعه مقاله گوجه فرنگی خشک در روغن زیتون می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری

برای این دستور پخت، بهتر است از سیب زمینی Russet و با کیفیت استفاده نمایید. از آنجایی که پوست سیب زمینی ها جدا نشده است، بهتر است از سیب زمینی های ارگانیک استفاده کنید تا احتمال قرار گرفتن خانواده خود را در معرض مواد شیمیایی و سموم دفع آفات، به حداقل برسانید.

خرید پودر سیب زمینی

همه می دانند که سیب زمینی سرخ کرده سنتی، چقدر برای شما بد و مضر است. اما این دستور، سیب زمینی سرخ کرده ای سالم تر را در اختیار شما قرار خواهد داد. این سیب زمینی های تنوری، بافت تردِ سیب زمینی سرخ کرده را دارد و داخل آن، بسیار نرم و لطیف است.

میزان نمک و روغنی که مصرف می کنید، بنابر ذائقه شما متغیر خواهد بود؛ و از آنجا که از گیاهان و ادویه های متفاوتی به عنوان چاشنی استفاده می نمایید، احتمالاً نیازی به استفاده از نمک به میزان مصرفی همیشه، نخواهید داشت. اگر می خواهید از استفاده از محصولات لبنی یا بیکن اجتناب کنید، می توانید در صورت تمایل، این مواد را حذف کرده و یک سیب زمینی تنوری ساده و خوشمزه، داشته باشید.

دستورپخت سیب زمینی تنوری پنیری:

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴۰-۴۵ دقیقه

مناسب برای: ۴-۶ نفر

برای مطالعه مقاله دستور العمل برگر بادام زمینی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سیب زمینی با سس کچاپ

سیب زمینی با سس کچاپ

مواد مورد نیاز:

  • سیب زمینی بزرگ: ۳-۴ عدد Russet
  •  نمک: ۱ قاشق چایخوری نمک
  • پاپریکا: ½قاشق چایخوری
  • پودر سیر: ½ قاشق چای خوری
  • پودر پیاز: ¼ قاشق چای خوری
  • روغن: ۳ قاشق غذاخوری
  • پنیر رنده شده، از هر نوعی که مایل بودید: ¼ فنجان
  • فنجان بیکن خرد شده: ¼، یا ۲-۳ برش بیکن پخته و خرد شده به قطعات کوچک

خرید پودر اویشن

مرحله ۱: فر را با دمای 204 درجه سانتیگراد گرم کنید. روی یک سینی بزرگ، ورق آلومینیومی قرار دهید.

مرحله ۲: بعد از شستن سیب زمینی ها، از یک تخته برش و چاقوی آشپزی تیز، برای برش سیب زمینی ها استفاده نمایید. نیازی به کندن پوست سیب زمینی ها نیست. ضخامت برش های سیب زمینی باید حدود 1.5 سانتیمتر، تا 2 ساتیمتر باشد. تمام تلاش خود را برای برش یکنواخت آنها انجام دهید، زیرا در غیر این صورت، ممکن است برخی از برش ها سوخته و بیش از حد پخته شوند، در حالی که قطعات دیگر، هنوز سفت و نپخته مانده اند.

مرحله ۳: برش های سیب زمینی را به صورت یکنواخت روی سینی پهن کنید. روی آنها روغن بپاشید. با استفاده از یک کاردک، کمی آنها را هم بزنید، تا همه ی برشها به روغن آغشته و لایه خارجی سیب زمینی ها، ترد شوند. سپس پاپریکا، نمک، پودر پیاز و پودر سیر را به طور یکنواخت روی سیب زمینی ها بپاشید.

مرحله ۴: سینی را در وسط فر قرار داده، در فر را ببندید و تایمر را روی حدود ۲۰ دقیقه تنظیم کنید. در این مدت، می توانید کارهای دیگرتان را انجام دهید. وقتی تایمر خاموش شد، با استفاده از یک کاردک، به آرامی به سیب زمینی ها تلنگر زده و کمی هم بزنید. این کار به سیب زمینی ها کمک می کند تا یکنواخت تر بپزند و بعد از پخت، به فویل نچسبند.

برای مطالعه مقاله دستور پخت رول تخم مرغ مخصوص وگان ها می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سیب زمینی های برش زده شده

سیب زمینی های برش زده شده

مرحله ۵: تایمر را روی ۲۰ دقیقه دیگر تنظیم کنید. می توانید در این مدت، کارهای دیگر آماده کردن شامتان را انجام دهید.

مرحله ۶: بعد از خاموش شدن تایمر سینی را از فر خارج کنید. با دقت به سیب زمینی ها نگاه کنید. سیب زمینی ها باید به رنگ قهوه ای طلایی روشن درآمده باشند. اگر این طور نیست، آنها را برای مدت پنج تا ده دقیقه دیگر، به فر برگردانید. وقتی از رنگ آنها راضی بودید، سینی را از فر خارج کنید. یک چنگال را، در بزرگترین و چاق ترین برش سیب زمینی خود، فرو کنید.

خرید ادویه کاری

باید کاملاً نرم باشد. حتی می توانید در این مرحله، مزه ی سیب زمینی های خود را نیز امتحان کنید. اگر از بافت آنها راضی بودید، به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت، آنها را به فر برگردانید تا چند دقیقه دیگر بپزند.

مرحله ۷: پنیر را به طور یکنواخت روی سیب زمینی ها بپاشید. سپس تکه های بیکن را نیز اضافه کرده و روی کل سیب زمینی خود قرار دهید.

مرحله ۸: سینی را به داخل فر برگردانید تا سیب زمینی ها برای مدت چهار تا پنج دقیقه بپزند، پنیر آب و حباب دار شود.

بلافاصله بعد از خارج کردن از فر، به صورت داغ سرو کنید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *