خوشمزه ها

طرز تهیه پرالین پکان

طرز تهیه پرالین پکان

پرالین (به انگلیسی: Praline) یکی از شیرینی های معروفی است که در سراسر دنیا با توجه به ذائقه و سنت درست می کنند. این شیرینی بر پایه آرد و خمیر درست نمی شود، بلکه پایه ی این شیرینی؛ آجیلی است که روی آن را با پوششی از کارامل و یا سیروپ می پوشانند و تولیدش در صنایع شیرنی سازی بسیار مطرح و مشهور می باشد. در برخی مواقع پس از خشک شدن آن را خرد کرده و بصورت گرانوله مصرف می کنند. از پرالین های معروف سنتی ایرانی می توان به بادام سوخته یا سوهان عسلی اشاره کرد.

پرالین پکان خامه ای ساده:

زمان آماده سازی: ده دقیقه

زمان پخت: ده دقیقه

زمان فرایند سرد دهی: نیم ساعت

زمان کل: یک ساعت

مقدار حاصله: بیست عدد

خاستگاه: آمریکایی

رده: میان وعده

متد: پخت

برای مطالعه مقاله موسلی گیلاس خشک و گردو پیکان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم پرالین پکان

مواد لازم پرالین پکان

پرالین های سنتی جنوب امریکا، نوعی میان وعده ی شیرین مغز دار هستند که از شیر غلیظ و گردوی پکان درست می شوند. این میان وعده نه تنها فوق العاده خوشمزه است، بلکه زمان درست کردنش کوتاه و لذت بخش است. پرالین را می توان یک نوع آبنبات مغزدار هم محسوب کرد. فرایند درست کردنش بسیار ساده است: موادش را ترکیب کرده و می جوشانیم آجیل را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خودش را بگیرد.

به جای پکان هر نوع آجیلی می توان استفاده کرد از فندق و پسته گرفته تا بادام و بادام هندی. اما اصالت این پرالین با گردو پکان می باشد که یک پرالین جنوب امریکا است. شاید تعجب کنید اگر بدانید که پرالین ها و آب نبات های مغزدار کاراملی را می توان برای نگهداری منجمد کرد، بنابراین این پرالین ها را می توان در هر زمان از سال استفاده کرد و از طعم خوش آن لذت برد.

خرید شکر قهوه ای

مواد لازم:

کره نمکین: چهار قاشق غذاخوری(منجمد)

شکر: یک و یک چهارم پیمانه

شکر قهوه ای: سه چهارم پیمانه

شیر غلیظ: نیم پیمانه

گردو پکان: یک و نیم پیمانه

عصاره وانیل: یک قاشق غذاخوری

برای مطالعه مقاله گرانولولا بادام هندی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مخلوط کردن مواد

مخلوط کردن مواد

دستور پخت:

یک ورق کاغذ مومی یا کاغذ روغنی را روی میز قرار می دهیم. کره را به قطعات کوچک برش می دهیم. برش های کره را روی یک بشقاب قرار داده و این بشقاب را درون فریز می گذاریم.

در یک قابلمه متوسط ​​و سنگین، شکر دانه ریز، شکر قهوه ای و شیرغلیظ شده را اضافه می کنیم.

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و هم می زنیم تا مخلوط شوند، سپس آن را صبر می کنیم تا دما به 112 درجه سلسیوس برسد. (بوسیله دماسنج آشپزی)

خرید گردو پکان

بلافاصله قابلمه را برداشته و کره های منجمد را از فریز خارج کرده و درونش می اندازیم. و با قاشق چوبی به هم می زنیم.

گردو پکان و وانیل را اضافه نموده و با قاشق چوبی هم می زنیم. تا مخلوط سفت نشود (یک حالت لزجی پیدا کند) گردو ها را تک تک برداشته و روی کاغذ مومی می گذاریم. ممکن است کمی مایع آن روی کاغذ مومی پخش شود.

اگر روی برخی از پکان ها مایع کم بود یا رقیق بود با یک قاشق چایخوری روی آن، سیروپ داغ را می ریزیم.

اجازه می دهیم تا پرالین ها در دمای اتاق سفت شوند. این فرایند حدود نیم ساعت طول می کشد.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی پرتقال می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تکه های پرالین پکان روی کاغذ شیرینی

تکه های پرالین پکان روی کاغذ شیرینی

پی نوشت:

برای بسته بندی می توان پرالین ها را به صورت جداگانه در لفافه های سلفون پیچاند یا آنها را در یک قالب تزئینی با ورق های کاغذ مومی جدا کرد. پرالین ها را تا سه هفته در یک ظرف ضد هوای در دمای اتاق می توان نگهداری کرد.

پودر وانیل

پرالین در ظروف دربسته و داخل آن که با کاغذ موم پوشانده شده اند می توان به مدت سه ماه منجمد و نگهداری کرد. لایه ها را با کاغذ موم جدا و یا جداگانه پرالین ها را پیچاند.

برای مطالعه مقاله کره گیلاس خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پرالین پکان آماده ی استفاده

پرالین پکان آماده ی استفاده

تغییرات دستور العمل پخت:

شیر غلیظ را با شیرعسلی، یا خامه ی رقیق می توان جایگزین کرد. می توانیم پکان ها را قبل از افزودن به محلول آبنبات، تفت داده و سپس اضافه نمود.

برای خرید اینترنتی خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *