میوه ها

روش خوردن نارگیل

روش خوردن نارگیل

آیا شما هم مانند عموم مردم عاشق طعم نارگیل هستید؟ نارگیلی که هر طیف از مردم جهان، در یک گونه طبقه بندی اش می کنند. یکی میوه، یکی آجیل و دیگری بذر می خواندش. روغن نارگیل، شیر نارگیل و بافت آجیلی نارگیل چند گونه ی پرمصرف از محصولات متنوع نارگیل هستند.

نارگیل داستان روزآمد سلامت و رژیم غذایی است. به احتمال قریب به یقین شما نیز شنیده بودید که نارگیل به دلیل داشتن اسید چرب اشباع برای قلب مفید نیست. اما آمار امروز پژوهشگران باعث شده مردم جهان با آغوشی باز از مصرف نارگیل (به عنوان میوه ای بالقوه برای سلامتی) استقبال کنند.

نارگیل چیست؟

نارگیل یکی از خوراکی هایی است که بحث در موردش گیج کننده است. یک میوه است یا یک آجیل؟ اگر پاسخ دهیم که نارگیل هم می تواند یک دانه خوراکی باشد، هم می تواند میوه باشد و هم می تواند آجیل باشد، گفته درست است. اما بحث را پیچیده تر و گیج کننده تر کرده ایم. اصالت نارگیل برای هندوستان است، اما از هاوایی تا ماداگاسکار، درخت نارگیل کاشته می شود. با اینکه این درخت بومی قاره ی امریکا نیست، اما در امتداد مناطق ساحلی فلوریدا این درخت بیش از هر نقطه ی دیگری در جهان دیده می شود.

خرید نارگیل خشک

بازگشت دوباره نارگیل به میوه ی سلامت:

شیر نارگیل را که از مایع حاصل از گوشت رنده شده تهیه می شود را در نظر بگیرید. یک فنجان از آن 552 کالری و 57 گرم چربی دارد (بله، درست می خوانید). علاوه بر این، تقریبا 90 درصد از این چربی (50 گرم)، چربی اشباع شده است. اما شواهد تجربی علی الخصوص بر روی موش ها و داوطلبان نشان داده که نارگیل نه تنها با وجود این چربی اشباع برای قلب مضر نیست بلکه عملکرد قلب را بهبود می بخشد.

برای مطالعه مقاله نارگیل و همه خواص آن می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نارگیل

نارگیل

روش خوردن نارگیل:

ساده ترین روش برای دستیابی به گوشت سفید و خوش طعم نارگیل این است که نخست دو چشم نارگیل را با درفش یا میخی سوراخ کرده و این میوه ی چوبی را به عکس روی لیوان می گذاریم. چند دقیقه زمان می گیرد تا آخرین قطره از شیره ی خوشمره اش بیرون بریزد.

سپس این گوی قهوه ای رنگ را درون پارچه یا یک کیسه ی نایلونی می گذاریم و با چکش یا قندشکن شکسته و آن را خرد می کنیم. اگر مهارت کافی پیدا کنیم می توانیم به گونه ای ضربه بزنیم که بین بافت گوشتی و پوستش فاصله ایجاد شده و به سهولت می توان بافت گوشتی سفید آن بدون آسیب دیدن، بصورت یک تکه و بصورت کره ای سفید رنگ خارج شود. تکه های سفید خرد شده را می توان در دستگاه های خشک کن قرار داد تا بتوان مدت طولانی تر و در خارج از یخچال نگهداری کنیم.

خرید جو دوسر

سخن پایانی:

اگرچه خود ژن نارگیل تغییر نکرده است، اما استفاده ما از نارگیل در دهه گذشته تحول پیدا کرده است. این میوه / دانه / آجیل دیگر فقط در کارگاه های شیرینی فروشی وجود ندارد. ما با روغن نارگیل می پزیم و پرک های آن را درون قهوه خود می گذاریم. نارگیل خرد شده را به جو دوسر اضافه می کنیم و خوراک سلامت می سازیم. ورق های منجمد نارگیل را در اسموتی ها مخلوط می کنیم. آب نارگیل را برای هیدراته می ریزیم و حتی روغن نارگیل را برای سلامت مو و پوست استفاده می کنیم.

“غذای عالی” و “نارگیل” دو کلمه ای هستند که اغلب در واژه نامه سلامت گفته می شود. اما با وجود شواهد تجربی و شواهد آماری زیاد برای سلامت، هنوز شواهد علمی دقیقی وجود ندارد.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *