آموزش باغبانی

تزئین گلدان شیشه ای

تزیین گلدان های شیشه ای

گیاهان نه تنها برای زیبایی محیط، بلکه برای سلامت روح و جسم انسان نیز بسیار مفید هستند. همه افرادی که با گل و گیاه سر کار دارند یا در اطراف خود از آن بهره می برند، انرژی خوب و مثبتی را از آنها دریافت می کنند. امروزه افراد کمتری از حیاط پر از گل و گیاه و انرژی های مثبت آن بهره مندند، اما می توان با وارد کردن انواع گل و گیاه در خانه های آپارتمانی، این روحیه و انرژی مثبت را به خانه منتقل کرد.

رنگ سبز گیاهان در داخل منزل و تزئین گلدانهای شیشه ای و استفاده از آن ها در چیدمان منزل، دکوراسیون آرامش بخشی را به شما هدیه خواهد داد. گلدانها از جمله اکسسوریهای جذاب و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی و تزئین قسمت های مختلف منزل به شمار می آیند.

گلدان ها و تاثیر مثبت شان در دکوراسیون داخلی منزل:

امروزه گل ها، گیاهان و گلدانها از اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی برخوردار می باشند. گلدانها با طرح، رنگ، شکل و جنس های مختلفی تولید شده اند که با توجه به سبک دکوراسیون خود می توانید آنها را تهیه کرده و با سلیقه خودتان در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

گلدانهای شیشه ای یکی از انواع گلدانها هستند که با قرار دادن انواع گلهای زیبا و خوش عطر، حس خوبی را القا می کنند به همین دلیل جزو اکسسوریهای جذاب به شمار می آیند. گاهی برای تغییر دکوراسیون نیازمند به تغییرات کلی در فضا نیستید بلکه با یک تغییر ساده مثل قرار دادن چند گلدان رنگی یا تزئین شده در محیط می توانید تغییر محسوسی را در فضای منزلتان ایجاد کنید. گلدانهای شیشه ای این مزیت را دارند که بتوانید آنها را به شکل های مختلف تغییر داده و تزئین کنید.

برای مطالعه مقاله چگونه سبزیجات را در گلدان بکاریم توانید از این لینک استفاده نمایید.

تزیین گلدان باکنف

تزیین گلدان باکنف

علاوه بر گلدانهای شیشه ای، در همه خانه ها ظروف شیشه ای بی مصرف مثل ظروف انواع سس، مربا، نوشیدنی و … یافت می شود. با به کار گیری کمی خلاقیت و سلیقه، می توان این ظروف و گلدانهای شیشه ای رابه زیبایی طراحی کرده و در چیدمان منزل استفاده کرد. در این مقاله جهت ساخت و تزئین گلدان شیشه ای با ما همراه شوید.

خرید کاکتوس بافتنی

وسایل مورد نیاز برای تزئین گلدان شیشه ای:

  • ظرف شیشه ای
  • لعاب براق کننده شیشه
  • چسب رنگی یا ماژیک پفکی
  • رنگ آکرولیک
  • اسپری رنگ طلایی
  • قلم مو
  • اسپری فینیشر به رنگ گچی یا سفید
  • این اسپری های رنگی و مواد مورد نیاز در فروشگاه های رنگ فروشی به راحتی و با قیمت پایین در دسترس می باشند. مرحله ساخت و تزئین گلدان شیشه ای

برای تزئین گلان شیشه ای ابتدا آن را به طور کامل شسته و تمیز کنید. داخل ظرف شیشه ای را با اسپری طلایی کاملا بپوشانید. ظرف شیشه ای را به حالت واروبه بر روی سطح قرار دهید. بدنه آن را با رنگ سفید بپوشانید. می توانید از پرایمر به جای رنگ استفاده کنید. طرح مورد نظرتان را با چسب پفی بر روی گلدان رسم کنید.

رنگ آمیزی گلدان

رنگ آمیزی گلدان

داندی:

می توانید قسمتی از بدنه را ساده و بدون اینکه طرحی بررویی آن رسم کنید، باقی بگذارید. رنگ اکریلیک تان را با لغاب براق کننده مخلوط کرده و با قلمو کل گلدان را رنگ کنید. و منتظر بمانید تا خشک شود. تزئین گلدان شیشه ای با هنر ویترای هنر ویترای یکی از روش های جذاب برای تزئئین ظروف شیشه ای و از هنر های دستی بسیار کاربردی می باشد.

خریدگلدان بتنی صوفیا

لوازم مورد نیاز:

رنگ ویترای
ژل کریستالی
لاینر به رنگ دلخواه
پنبه و الکل

برای مطالعه مقاله چگونگی تعویص گلدان گیاه (آموزش گام به گام تصویری) توانید از این لینک استفاده نمایید.

رنگ ویترا روی شیشه

رنگ ویترا روی شیشه

ابتدا با الکل سطح ظرف شیشه ای را تمیز کنید. با استفاده از لاینر خطوط و طرح هایی را بر روی ظرف شیشه ای رسم کنید. می توانید طرح را بر روی کاغذ کشیده و به پشت شیشه بچسبانید، سپس با لاینر از روی طرح آن را دور گیری کنید. بعد از خشک شدن لاینر، داخل طرح ها را رنگ کنید. و داخل برخی از قسمتهای طرح را با ژل کریستال پر کنید.

خرید گلدان جیفی پلیت

نکته:

ژل کریستالی ماده است که پس از خشک شدن بیرنگ شده و دانه های کریستالی شکل آن باعث زیبایی کار می شود. روش های دیگری برای تزئین گلدان شیشه ای وجود دارد مثل: تزئین گلدان شیشه ای با تور و گل های طبیعی، تزیین گلدان شیشه ای با چسب و پودر اکلیل و …

برای خرید گلدان می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *