بن سای و گلخانه

نحوه ساخت سبد آویز

نحوه ساخت سبد آویز

سبد های آویز یک روش بسیار دوست داشتنی برای کاشتن گیاهان مورد علاقه در خانه ها یا بیرون از خانه ها در مکان های انتخاب شده به صورت آویزان هستند. در این مقاله خلاصه ای از نحوه تهیه سبد آویز قبل از کاشت آورده شده است.

یک سبد انتخاب کنید:

انواع مختلفی از سبدها در بازار موجود است. در نظر بگیرید که چه چیزی متناسب با دکوراسیون شما و چه ظاهری به خوبی برای باغ و گیاه شما مناسب است. همچنین اندازه ای را انتخاب کنید که با نوع گیاهی که خواهید کاشت ، از جمله در نظر گرفتن رشد احتمالی آن در آینده متناسب باشد. سبدهای آویز به طور معمول از جنس هایی مانند موارد زیر موجود است.

یک سبد انتخاب کنید

یک سبد انتخاب کنید

سیم گالوانیزه قوی

سیم گالوانیزه قوی

سیم گالوانیزه قوی

پلاستیک خشک

پلاستیک خشک

پلاستیک خشک

گلدان سرامیکی در یک توری ضخیم یا آویز دیگر:

گلدان سرامیکی در یک توری ضخیم یا آویز دیگر

گلدان سرامیکی در یک توری ضخیم یا آویز دیگر

گلدان سرامیکی متصل به سیم:

گلدان سرامیکی متصل به سیم

گلدان سرامیکی متصل به سیم

مش یا سبد پلاستیکی:

مش یا سبد پلاستیکی

مش یا سبد پلاستیکی

گلدان

گلدان

سبد را ردیف کنید:

روکش یک سبد باعث می شود خاک در جای خود قرار بگیرد و نیاز به آبیاری را کاهش می دهد. همچنین ظاهر سبد را زیبا می کند. بهترین آستر برای یک سبد آویز ، خزه اسپاگنوم است. این کار به ویژه در مورد سبدهای آویز که دارای سیم هستند کار می کند. پوشش دیگری که می تواند جایگزین خزه اسپاگنوم شود ، پلی اتیلن است. مطمئن شوید که سوراخ هایی در پایه این پوشش ایجاد کنید تا آب به آن نفوذ کند و از تخلیه خوب آن اطمینان حاصل کنید. برای موفقیت در احتباس آب و کاهش نیاز به آب در سبدهای بزرگ، خزه های اسپاگنوم و لایه های پلی اتیلن را (پلی اتیلن روی خزه اسپاگنوم ، با سوراخ های کوچک جمع شده در پلی اتیلن) ترکیب کنید.

سبد را ردیف کنید

سبد را ردیف کنید

خاک خوبی را انتخاب کنید:

برای آویز سبد باید از مخلوط گلدان یا کمپوست با کیفیت خوب استفاده شود. کود آهسته رهش اضافه کنید و قبل از پر کردن سبد، آن ها را خوب مخلوط کنید.

خاک خوبی را انتخاب کنید

خاک خوبی را انتخاب کنید

گیاهان قوی و مناسب برای پرورش در سبد را انتخاب کنید:

بهترین گیاهان برای استفاده در یک سبد آویز جدید گیاهان کاملاً بالغ هستند که یا گل داده اند یا نزدیک به گل دادن هستند. ابتدا گیاهان بزرگ را مرتب کرده و گیاهان کوچکتر را در اطراف این گیاهان قرار دهید، از جمله گیاهان انتهایی در لبه. تنوع زیادی از گیاهان وجود دارد که در سبدهای آویز به خوبی کار می کنند.

برخی از گیاهان ایده آل برای سبد آویز عبارتند از:

لوبلیا Lobelia

لوبلیاLobelia

لوبلیاLobelia

گیسوفیلا Gypsophila (baby’s breath)

 گیسوفیلاGypsophila (baby's breath)

گیسوفیلاGypsophila (baby’s breath)

نسترن Nasturtiums

نسترنNasturtiums

نسترنNasturtiums

شمعدانی Geraniums (long-flowering)

شمعدانیGeraniums (long-   flowering)

شمعدانیGeraniums (long-flowering)

هویا Hoya

هویاHoya

هویاHoya

وربنا Verbena

 وربناVerbena

وربناVerbena

فوشیاس Fuschias

 فوشیاسFuschias

فوشیاسFuschias

بگونیا Begonias

بگونیاBegonias

بگونیاBegonias

پانسیس Pansies

 پانسیسPansies

پانسیسPansies

پلی آنتوس Polyanthus

 پلی آنتوسPolyanthus

پلی آنتوسPolyanthus

آن را خوب آویزان کنید:

وقتی سبد پر از خاک و گیاه شد، سنگین می شود. حتماً سطح محکمی برای آویزان کردن روی آن قرار دهید (مانند یک پلکانی که به طور صحیح قرار گرفته باشد تا تکان نخورد). اطمینان حاصل کنید که قلاب های مورد استفاده برای آویز سبدها بسیار محکم هستند. سبد پس از هر بار آبیاری سنگین تر خواهد شد.

آن را خوب آویزان کنید

آن را خوب آویزان کنید

آن را در موقعیت خوبی قرار دهید:

جایی که سبدهای آویز خود را قرار می دهید تا حد زیادی به دلایل خواستن آنها بستگی دارد. شاید شما می خواهید جایی را که خیلی زیبا نیست مبدل به جایی زیبا کنید، شاید بخواهید منطقه ای را روشن کنید یا شاید به سادگی یک نمایش درخشان از گل ها را دوست داشته باشید. با دلایلی که شما را تحریک می کند، همراه شوید. همچنین به نیازهای گیاهان توجه داشته باشید. هنگامی که در یک سبد آویز کاشته می شوند، تعداد کمی از گیاهان می توانند در برابر آفتاب کامل یا سایه کامل مقاومت کنند.

آن را در موقعیت  خوبی قرار دهید

آن را در موقعیت خوبی قرار دهید

آن را سیراب کنید:

بسته به دما و نوع گیاه، ممکن است نیاز باشد که روزانه به سبدهای آویز آب داده شود. یک ظرف آبیاری با کیفیت یا یک ظرف پلاستیکی با نازلی که به بالا برسد تهیه کنید. می توانید آب را از طریق نازل به گیاه برسانید به جای این که مجبور شوید به مکان های بلند بروید.

آن را سیراب کنید

آن را سیراب کنید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *