گیاهان

معرفی درخت خار گاومیش

خار گاومیش سبز

خار گاومیش [Ziziphus mucronata] یک درخت برگریز است، که تا 17 متر بلند می شود. این درخت با رشد سریع، برگریز، مقاوم در برابر خشکسالی و سرما است. پوست آن ناهموار و به رنگ خاکستری تیره تا قهوه ای است. گل ها به رنگ سبز نقره ای هستند و به صورت دسته های متراکم در میان برگ ها دیده می شوند.

گل ها را می توان از اکتبر تا آوریل یافت، میوه ها از فوریه تا آگوست یافت می شوند. خارها به صورت جفت روی شاخه ها دیده می شوند، خارها مستقیم و در انتها قلابی هستند. در موارد خاص ممکن است درختان بالغ خارهای خود را کاملاً از دست بدهند.

گل ها حشرات زیادی را به خود جلب می کنند، همچنین پرندگانی را که توت های قرمز درشت تولید شده را می خورند، جذب می کنند. خارها مانع محیطی خوبی ایجاد می کنند زیرا خارهای آن در هنگام جوانی گیاه بسیار زیاد هستند و باز کردن آن ها دشوار است زیرا یکی رو به جلو و دیگری به سمت مخالف رشد کرده است. آنها دارای برگ های سبز روشن براقی هستند از این رو نام رایج آن در آفریقایی Blinkblaar است.

کاربرد درخت خار گاومیش:

از شاخه ها برای محافظت از گاوها و بعضی اوقات روی گور اعضای مرده قبیله استفاده می شود. از چوب برای ادوات و سوخت استفاده می شود. از پوست و ریشه برگ ها به صورت دارویی و جادویی برای تسکین درد در مشکلات تنفسی و عفونت های پوستی، به ویژه برای اختلالات قفسه سینه و معده استفاده می شود.

در صورت له کردن برگ ها می توان از آن برای جلوگیری از خونریزی استفاده کرد. قبایل خاصی معتقدند که استفاده از این درخت به عنوان پناهگاهی در برابر رعد و برق شما را ایمن نگه می دارد.

خار گاومیش خوب

خار گاومیش خوب

یادداشت های میدانی:

این درخت همچنین به عنوان Blinkblaar Wag-‘-bietjie شناخته می شود که به معنی برگ دراز براق است و به خارهای قلاب شکل درختان اطلاق می شود که به سختی می توان از شر آنها خلاص شد. خار گاومیش همچنین در اعتقادات مردم آفریقا نقش بزرگی ایفا می کند که مردم زولو از شاخه ای برای انتقال روح یک فرد متوفی از محل مرگ به محل دفن خود استفاده می کنند.

هنگام مسافرت با وسیله نقلیه، می توان شاخه ها را روی صندلی قرار داد و روی آن نشست. در بوتسوانا اعتقاد بر این است که درخت از شخص در برابر رعد و برق محافظت می کند.

خار گاومیش زیبا

خار گاومیش زیبا

جایی که پیدا می شوند:

آنها از عربستان تا دماغه غربی یافت می شوند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر درخت می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *