گیاهان

درختان زیبای کشورهای آسیایی

8 درخت خیره کننده آسیا که نفستان را بند می آورد

پیاده روی می روید؟ گردش روزانه خود را به همان زیبایی که تماشایی است با این درختان خارق العاده بومی سراسر آسیا انجام دهید. این درختان از آب و هوای استوایی گرفته تا ارتفاعات سردتر جایی که گل ها هنوز شکوفا می شوند، همزمان نمادهای ملی و جاذبه های ستاره ای هستند. این درختان که با رنگ های پر زرق و برق و یا آرام کننده می‌شکفند، چشمان شما را به زیبایی‌های اطرافتان باز می کنند.

درختان شکوفه گیلاس در ژاپن:

بسیاری از اقدامات فرهنگی ژاپنی‌ها به قدردانی از زیبایی طبیعت اختصاص یافته است. سنت حنامی برگرفته از درختان شکوفه گیلاس یا هنر ظریف ایکبانا را در نظر بگیرید، که به معنی “گل آرایی” یا “زنده کردن گل ها” است. در همین حال، درختان ساکورای ژاپن در کارهای هنری، ادبیات، موسیقی، فیلم و کارت پستال نقش اصلی را دارند.

امروزه تصور کوه فوجی یا چوریتو پاگودای بدون درختان شکوفه گیلاس در نزدیکی آنها دشوار است. این درختان جادویی صورتی رنگ که بومی همین منطقه هستند بیشتر از جاذبه های گردشگری وجود دارند؛ ترجیحاً آنها در نوع خود نمادهای ژاپن هستند و مسافران سراسر دنیا را در بهار به آسیا می کشانند.

آیا از این پدیده باشکوه صورتی سیر نمی شوید؟ شکوفه های گیلاس تایوان را نیز از دست ندهید!

بذر درخت گیلاس

درختان شکوفه گیلاس در ژاپن

درختان شکوفه گیلاس در ژاپن

درختان آتش در ویتنام:

درختان ظریفی وجود دارند که در دورنما‌ها محو می شوند و سپس این گونه پر زرق و برق وجود دارد. این گیاهان که بیشتر به درختان آتش یا شعله معروف هستند، با برگ های سرخس مانند و با رنگ های مهیج از نارنجی تا قرمز پررنگ بسیار چشم گیر هستند. چه از کنار آنها رد شوید و چه در خیابان های پر درخت ویتنام پرسه بزنید، به سختی می توانید شاخ و برگ های باشکوه آنها را فراموش کنید. رشد و نگهداری آنها آسان است و از ماه مه تا ژوئیه در ویتنام و سپس آوریل تا ژوئن در فیلیپین گل می دهند. علاوه بر این، آنها همچنین از آوریل تا مه در تایلند و بنگلادش شکوفه می‌دهند.

درختان آتش در ویتنام

درختان آتش در ویتنام

درختان خرزه هندی در نپال:

خرزه هندی گل ملی نپال است. این گل را می توانید با گلبرگهای سرخابی، قرمز و صورتی که از اواخر آوریل تا اوایل ماه می به عمیق ترین درجه رنگی خود می رسند، شناسایی کنید. درختان بومی خرزه هندی که در مناطق مرتفع سراسر آسیا رونق می یابند، می توانند تا 20 متر نیز رشد کنند.

بسیاری از کوهنوردان در جنگل های سرسبز نپال با بیش از 30 گونه مختلف گیاه خرزه هندی روبرو می شوند. اینجا قله های پوشیده از برف از دور دیده می شوند. با وجود این که در پس زمینه رشته کوه های آناپورنا و داولاگیری وجود دارند، این گل های رنگ روشن توجه شما را جلب می کنند.

درختان خرزه هندی در نپال

درختان خرزه هندی در نپال

درختان نارا در فیلیپین:

درخت نارا درختی برگریز بزرگ و محکمی است که اهداف آن از زینتی تا دارویی متفاوت است. برای فیلیپینی هایی که دوران نوستالژیک تری را به یاد می آورند، هیچ درخت ملی دیگری وجود ندارد. وجودی بسیار استوار دارد، سایه زیادی می دهد و گلبرگ های معطر آن در خیابان پخش می شود. با این وجود تقاضای آن برای جوهر بادوام و با رایحه گل رز، گونه ها را وادار به وضعیت “آسیب پذیر” کرده است و امروزه فقط چند هزار درخت نارا در جهان باقی مانده است. از فوریه تا مه، گل های کوچک زرد رنگ نارا ظاهر می شوند که در عین سادگی برای قامت استوار آن بسیار خیره کننده هستند.

درختان نارا در فیلیپین

درختان نارا در فیلیپین

گلیسین در ژاپن:

فراتر از شکوفه های گیلاس در توکیو، پارک گل آشیکاگا در توچیگی همان چیزی است که همه طرفداران انیمیشن آرزو می کنند وقتی برای اولین بار در ژاپن با فرد مورد علاقه خود مواجه می شوند، در پس زمینه آنها باشد. با تمام جدیت، درخت گلیسین این پارک یکی از زیباترین درختان جهان به حساب می آید و ما قطعاً می توانیم دلیل آن را ببینیم. دیواره ای درخشان از گل‌ها تشکیل می‌دهد و گل‌های گلیسین بنفش و آبی از شاخه ها آویزان می شوند و وقتی پارک در شب چراغانی می شود، کمی شبیه گردش در سرزمینی رویایی است.

واقعیت جالب: بزرگترین درخت گل گلیسین در پارک گل آشیکاگا بیش از 150 سال قدمت دارد!

گلیسین در ژاپن

گلیسین در ژاپن

درختان گینکو در کره جنوبی:

جاده درخت آسان گینکو و جزیره نامی در کره جنوبی که با برگ های طلایی پوشیده شده اند، از مهمترین جاذبه های پاییز هستند. درختان گینکو یا پرسیاوش در میان درختان بومی آسیا تا حدودی بی نظیر هستند، زیرا آنها آجیل های مغذی با طعمی تند و ممتاز تولید می کنند. شاخ و برگ رنگ روشن آنها نیز در خیابان ها و پل های سئول دیده می شود. هیجان پاییز همراه با احساسی راحت و نوشیدنی هایی با طعم کدو تنبل که در آن فصل به ارمغان می آید، در زیر سایبان برگ‌های زرد باقی میماند. اگر این درختان بدون بوی اسیدی دانه هایشان برویند، ما دیگر مشکلی نخواهیم داشت!

درختان گینکو در کره جنوبی

درختان گینکو در کره جنوبی

درختان شکوفه آلو در چین:

درختان آلو زمستانی در چین معمولاً جای خود را به شکوفه های گیلاس با رنگ روشن تر از همسایگان آسیایی خود می دهند. با این حال، درختان شکوفه های آلو از نظر اینکه در زمستان پژمرده نمیشوند، قابل توجه هستند. درختان آلو در چین که به دلیل مقاومت و استقامت تحسین شده اند، می توانند تا 10 متر قد داشته باشند.

این گل ها سایه های تیره تری از قرمز، صورتی و زرد به خود می گیرند. آن ها رایحه ای معطر دارند و در سراسر شانگهای، هانگژو، سوژو و رودخانه یانگ تسه در منطقه دلتا رشد می کنند. باغ آلو چینی در جیانگ سو یک مکان اجتماعی محبوب در شرق آسیا است و بیش از 4000 درخت آلو بومی در پارک رشد کرده اند.

بذر درخت آلو جنگلی

درختان شکوفه آلو در چین

درختان شکوفه آلو در چین

درختان اکالیپتوس رنگین کمان در فیلیپین:

ممکن است به نظر برسد کسی در جنگل فیلیپین گرفتار شده و شبانه روی تنه درختان رنگ پاشیده است. اما اشتباه نکنید: این درخت به تنهایی شاهکار طبیعت است. درخت اکالیپتوس رنگین کمان که به صمغ رنگین کمان یا درخت صمغ میندانائو معروف است، پوست خود را ریخته و یک لایه سبز نمایان می‌کند. با گذشت زمان، تنه به تدریج به نوارهای روشن زرد، نارنجی، خرمایی، آبی و بنفش تبدیل می شود. بسیار زیباست، مگه نه؟ این مانند یک اثر هنری زنده است که نفس میکشد.

مطمئناً، فیلیپین ممکن است هیچ کوالایی برای آغوش گرفتن درختان اکالیپتوس خود نداشته باشد. اما یک منظره طبیعی رنگارنگ دارد و این چه منظره ای نفسگیر است. در فرهنگ های آسیایی، درختان نقش های مختلفی را ایفا می کنند. آنها با تغییر برگ های خود بازدیدکنندگان را به وجد می آورند، از آثار هنری الهام می گیرند، خیابان ها را به مناظر رنگی تبدیل می کنند و برای فصول مختلف سال به عنوان پیام رسان عمل می کنند.

بذر درخت اکالیپتوس

درختان اکالیپتوس رنگین کمان در فیلیپین

درختان اکالیپتوس رنگین کمان در فیلیپین

خواه شما به کشوری سفر کنید که به دنبال شاخ و برگ درختانش در فصول گذشته است، یا آب و هوای گرمسیری دارد که فقط تابستان و باران را می شناسد، این درختان بومی در آسیا ستون های محیط زیست هستند. و خوشبختانه آنها برای ما اینجا هستند تا باقی بمانند.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید بذر درخت می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *