خوشمزه ها

دستور العمل بادام زمینی با روکش آرد نخودچی

بادام زمینی با روکش آردنخودچی

بادام زمینی یا پسته شامی، یک آجیل بی نظیر و پرخاصیت است که برای رژیم های غذایی سلامت، بسیار توصیه شده است، بو داده اش عالی بوده، اما ممکن است در اثر مصرف منظم ، این طعم تکراری شود. و تمایل به میل کردن و  بهره بردن از خواص سودمندش کاهش بیابد. می توان در خانه یک فراورده ی خوشمزه درست کرد که  بسیار دلچسب باشد و به عنوان میان وعده مصرف نمود. شیرینی آن  به هیچ وجه زننده نیست. و خواص بادام زمینی را کاملا دارا می باشد.

زمان آماده سازی : 10 دقیقه

زمان پخت: 20 دقیقه

زمان کل : 30 دقیقه

مناسب برای: پنج نفر

خاستگاه : امریکایی

رده: میان وعده

برای مطالعه مقاله موسلی بادام بو داده، نارگیل و شکلات تلخ می توانید از این لینک استفاده نمایید.

بادام زمینی خوشمزه

بادام زمینی خوشمزه

دستور طبخ بادام زمینی با روکش آرد نخودچی:

بادام زمینی با پوشش آردنخودچی یک دستور طبخ خوشمزه ای است که با آمیخته ای از بادام زمینی و آرد گندم درست می شود. این دستور طبخ بر اساس یک دستورالعمل ساده  اقتباس شده  که توسط سرآشپز تغییرات اندکی یافته است. این دستور العمل حتی بدون سیر و پیاز هم بسیار دلچسب است. بنابراین انعطاف بالایی برای درست کردن این دستور پخت وجود دارد. روش پخت بسیار آسان است و جلوی گرسنگی های وقت و بی وقت را می گیرد. این میان وعده را به همراه چای، قهوه و موکتل ها قابل سرو کردن برای دوستان و خانواده می باشد .

بادام زمینی با روکش باربیکیو

مواد لازم بادام زمینی با روکش آرد نخودچی:

بادام زمینی خام: دو فنجان

آرد نخودچی: 100 گرم

نمک: یک قاشق چایخوری

پودر چیلی قرمز: یک و نیم قاشق چایخوری

زردچوبه: نیم قاشق چایخوری

پودر انبه خشک: یک و نیم قاشق چایخوری

آب: یک فنجان

روغن تصفیه شده: دو قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: به دلخواه

پودر گشنیز: نیم قاشق چایخوری

دانه ی زیره سیاه: نصف قاشق چایخوری

جوش شیرین: یک هشتم قاشق چایخوری

آنقوزه: نیم قاشق چایخوری

برای مطالعه مقاله تارت زردآلو خشک با شکلات تاهینی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مرحله طبخ بادام زمنینی و آرد نخودچی

مرحله طبخ بادام زمینی و آرد نخودچی

 طرز تهیه بادام زمینی با روکش آرد نخودچی:

یک کاسه ی بزرگ برداشته، آرد نخودچی، پودر چیلی، پودر گشنیز، پودر زیره سیاه، نمک، پودر انبه خشک، آنغوزه، پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری از روغن تصفیه شده را خوب مخلوط کرده و کنار می گذاریم.

بادام زمینی خام را در آب ریخته و بعد از بیست ثانیه در می آوریم. سپس بادام زمینی ها را به کاسه ی مخلوط  آرد ریخته و شصت میلی لیتر آب اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم و روغن باقیمانده را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

بادام زمینی با روکش پیاز و جعفری

کاسه را در مایکروفر گذاشته و به مدت پنج دقیقه زمان می دهیم. وقتی زمان به سر آمد بادام زمینی ها را از هم جدا می کنیم و دوباره در مایکروفر فر گذاشته و دو دقیقه زمان می دهیم. اگر تمایل داشتیم که این بادام زمنی ها کرانچی تر (ترد تر) بشود به جای دو دقیقه زمان، ده دقیقه زمان می دهیم  که بافت تردی پیدا کند.

خسته نباشید! بادام زمینی های روکش شده را از مایکروفر جدا کرده و می توانیم همان لحظه حتی سرو کنیم. یا با توجه به ذائقه ها می توان گذاشت در دمای اتاق خنک شود و سپس سرو نمود.

در صورتی که از بادام زمینی های روکش دار لذت می برید، شرکت پوپونیک محصول مذکور را با تنوعی از طعم ها عرضه می کند.

برای خرید اینترنتی خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *