خوشمزه ها

دستور العمل کرانچی بادام زمینی شیرین

بادام زمینی ترد و خوشمزه

بادام زمینی شیرین و ترد، در واقع بادام زمینی لعابداری می باشد که با مخلوط شیرینی از شکر و کره ی خانگی، درست می شود و برای درست کردن یک میان وعده ی خانگی دلپذیر و ساده مناسب می باشد. اگر آن را هدیه دادید گویا این هدایای آشپزی از دل شما خارج شده و به قول معروف هر آنچه از دل براید بر دل نشیند.

نحوه سرو کرانچی بادام زمینی شیرین:

این میان وعده را در یک ظرف شیک و کوچک با روبان قرار داده و آنها را به میزبان، دوست، اقوام یا هر کس دیگری که می خواهید با یک خوراکی شیرین خوشحالش کنید هدیه دهید.

“نگارنده می گوید” : اولین باری که این را درست کردم، تنها کسانی که خوردند فرزندانم بودند. آنها نمی توانستند یک لحظه دست خود را از آن دور کنند و متأسفانه چیزی برای هدیه باقی نمانده بود. خبر خوب آنکه آنقدر ساده هستند که فقط بیست دقیقه طول می کشید تا باز هم درست کنم.

بادام زمینی با روکش فلفلی

زمان آماده سازی: پنج دقیقه

زمان پخت: پانزده دقیقه

زمان کل: بیست دقیقه

رده: میان وعده

اصالت: امریکایی

مناسب برای: شانزده وعده (سرو)

ذائقه ی عموم ما ایرانیان با بادام زمینی سازگار است. اما مصرف طولانی مدت ممکن است برایمان عادی شود و تمایل به مصرفمان کاهش بیابد. بنابراین ساختن میان وعده با عطر و طعم جدید می تواند در بالا برد مصرف بادام زمینی مفید واقع شود. البته توجه داشته باشیم که خواص آن با هر گونه ای از فراورده هایش متفاوت خواهد بود. مثلا در این دستور که شکر و کره زدیم، کالری آن بالا می رود.

برای مطالعه مقاله کوسکوس کرنبری خشک و بادام برشته می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم تهیه میان وعده بادام زمینی

مواد لازم تهیه میان وعده بادام زمینی

مواد لازم برای کرانچی بادام زمینی شیرین:

کره: شش قاشق چایخوری

بادام زمینی بو داده کم نمک یا بی نمک: سه پیمانه

شکر: یک پیمانه

آب: دو قاشق چایخوری

نمک: کمی به دلخواه

برای مطالعه مقاله گرانولولا بادام هندی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

دستور العمل پخت بادام زمینی

دستور العمل پخت بادام زمینی

دستورالعمل بادام زمینی شیرین و ترد:

در ماهیتابه سنگین یا چدنی کره را ذوب می کنیم. در کاسه ای شکر و بادام زمینی را هم می زنیم تا مخلوط شوند. هم زدن را روی حرارت متوسط را ادامه داده تا مخلوط خرد و متبلور گردد. فرایند پخت را ادامه داده و به مدت 2 دقیقه هم می زنیم، سپس آب اضافه می کنیم. در ابتدا موقع هم زدن صدای جیر جیر خواهد کرد اما ادامه می دهیم.

مخلوط شروع به کاراملیزه شدن می کند. حرارت را کاهش داده و پخت را به مدت هفت تا ده دقیقه به طور مداوم ادامه می دهیم و به هم می زنیم، بایستی مراقب باشیم نسوزد و ته نگیرد. کمی نمک پاشیده آن را از ظرف پخت خارج می کنیم و می گذاریم تا خنک شود. در صورتی که بصورت کپه ی چسبیده شد. آن را به آرامی از هم جدا می کنیم.

برای هدیه دادن، صبر کنید تا خنک شود و بعددرون شیشه ها یا ظروف مخصوص برداشتن غذا قرار می دهیم.

بادام زمینی با روکش چیلی

پینوشت:

در صورتی که میزبانمان گیاهخوار (وگان) بود می توانیم از روغن شورتنینگ استفاده کنیم، استفاده از روغن های دیگر باعث طعم گرفتن و تغییر مزه ی فراورده نهایی می شود.

در صورتی که به نظرتان مزه ی کره کم بود، اضافه کردن میزان کره، طعم آن را بیشتر نمی کند. می توانید به هنگام سرد شدن، از ادویه کره پوپونیک استفاده نمایید.

برای خرید اینترنتی خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.

بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “دستور العمل کرانچی بادام زمینی شیرین

  1. Avatar ناشناس گفت:

    متاسفم از نگارشتون این همه جملات بی ربط نوشته اید ولی جمله به این مهمی که بادام زمینی را به کره اضافه می کنیم را ننوشته اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *