گیاهان دارویی و ادویه ها

چگونه ادویه تاکو درست کنیم

چگونه ادویه تاکو درست کنیم

ادویه تاکو یکی از ادویه های بسیار تند و تیز است. این ادویه بسیار تند یکی از ادویه های پر مصرف و پر طرفدار در کشور مکزیک به شمار می آید. ادویه تاکو در کشور مکزیک برای تهیه انواع غذاهای تند، غذای گوشتی، انواع سوپ ها، انواع پیتزا ها و انواع خوراکها مورد استفاده قرار می گیرد.

در سالهای اخیر در اکثر کشورهای دنیا به خصوص در کشور ما این ادویه طرفداران زیادی پیدا کرده است. حتی اگر به کشورهای تایلند و مالزی سفر کنید، ادویه تاکو و طعم ادویه تاکو را در غذاهایشان خواهید چشید. در طبخ غذای خوشمزه علاوه بر استفاده از مواد غذایی با کیفیت و مهارت لازم در آشپزی، استفاده از ادویه های تازه در طعم غذا معجزه می کند. کاربرد ادویه ها برای ایجاد طعم متفاوت و خوشمزه امری متداول است.

انواع مختلفی از ادویه ها برای ایجاد طعم های جدید در غذا وجود دارد. هر ادویه طعم جدیدی به غذا می دهد و تجربه زیبایی را در طعم و گاها رنگ غذا خلق می کند. البته این نکته بسیار مهم است که مهارت درکاربرد انواع ادویه ها نیازمند تجربه است. هر چند ادویه تاکو ادویه ای مکزیکی است و برای غذاهای مکزیکی کاربرد دارد، اما خالی از لطف نیست که این ادویه را در غذاهای ایرانی و سنتی خود مثل آبگوشت، خوراک ماهیچه، خورشت قیمه، انواع غذاهای گوشتی، پیتزا، یا غذاهای ایتالیایی مثل پاستا و لازانیا استفاده کنید و از طعم جدید آن لذت ببرید.

فراموش نکنید که در هنگام استفاده از ادویه تاکو، دقت کنید، چرا که ادویه ای بسیار تند است. اگر چنانچه شما هم از طرفداران غذاهای تند هستید می توایند ترکیبب این ادویه تند و محبوب را در خانه تهیه کرده وآن را برای یکبار هم که شده و به انواع غذاهایتان افزوده و امتحان کنید.

خرید فلفل سفید

مواد لازم برای تهیه ادویه تاکو:

پودر فلفل قرمز: یک قاشق غذاخوری

فلفل سفید: یک سوم قاشق غداحوری

فلفل چیلی: نصف قاشق چایخوری

فلفل سیاه: یک سوم قاشق چایخوری

پودر سیر: یک سوم قاشق چایخوری

پودر سماق قرمز: یک سوم قاشق چایخوری

پودر زیره: یک دوم قاشق غذاخوری

پودر پیاز: یک سوم قاشق چایخوری

آویشن خشک (اختیاری): یک قاشق چایخوری

پاپریکا: یک دوم قاشق چایخوری

نمک دریا: نصف قاشق چایخوری یا کمی بیشتر

پونه: یک سوم قاشق چایخوری

برای مطالعه مقاله انواع ادویه و خواص آنها می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم یرای تهیه ادویه تاکو

مواد لازم یرای تهیه ادویه تاکو

طرز تهیه ادویه تاکو:

دو روش متفاوت برای تهیه ادویه تاکو وجود دارد که هر دو روش نتیجه مطلوب داشته و ادویه ای بی نظیر و با کیفیت را در اختیار تان قرار می دهد.

روش اول:

اگر از دانه های تازه فلفل سیاه، فلفل سفید و زیره استفاده می کنید، ابتدا قبل از مخلوط کردن ادویه ها، آنها را داخل آسیاب ریخته و آسیاب کنید. سپس داخل میکسر یا به صورت دستی تمام ادویه ها را با هم مخلوط کنید. ادویه تاکو شما آماده شده است. آن را در شیشه کاملا در بسته بریزید و در محل خشک و خنک نگهداری کنید.

خرید پودر پیاز

روش دوم:

در روش دوم ابتدا فلفل سفید، فلفل سیاه، زیره و بقیه ادویه ها را داخل آسیاب ریخته و پودر کنید. مواد آسیاب شده را داخل ماهیتابه حاشیه بلند بریزید و روی حرارت متوسط حدود دو الی سه دقیقه تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شود. بعد از تفت دادن ادویه، آن را کناری بگذارید تا کاملا سرد شود. سپس ادویه تاکو را داخل ظرف کاملا در بسته ریخته و در جای خشک و خنک نگهدای کنید.

خرید ادویه پاپریکا

برای داشتن ادویه تاکو با کیفیت این نکات را فراموش نکنید:

  • بهتر است جهت نگهداری از ادویه ها، آن را در محیطی به دور از نور، رطوبت و گرما در داخل کابینت یا کمد آشپزخانه نگهداری کنید.
  • حتما توجه داشته باشد که ادویه آسیاب شده فقط برای مدت کوتاهی کیفیت خود را حفظ می کند و در طولانی مدت عطر خود را از دست می دهد. بهتر است ادویه تاکو را در حجم کمتری برای مصرف یک الی دو ماهه خود تهیه کنید.
  • فلفل سفید یکی از اجزای اصلی این ادویه ترکیبی است. پس هرگز سعی نکنید آن را از ترکیب ادویه حذف کنید.
  • هنگام تفت دادن ادویه مراقب باشید حرارت بیش از اندازه و تفت دادن زیاد باعث کاهش کیفیت ادویه تاکو می شود.

هشدار:

در تهیه این ادویه ازچهار نوع فلفل تند استفاده شده است. در استفاده از این ادویه دقت کنید و آن را با احتیاط مصرف کنید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *