گیاهان دارویی و ادویه ها

پنج گیاه دارویی برای تقویت قوای جسمانی

گیاه دارویی برای تقویت قوای جسمانی

امروزه به دلیل مشغله های زیاد ذهنی و جسمی، افراد با خستگی و تحلیل قوای جسمی مواجه هستند و بی حالی و خستگی هم پیامد این مشغله های زیاد است. افرادی که با بی حالی، خستگی و کمبود انرژی مواجه هستند می توانند با مصرف مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی بر این مشکل فایق آیند. طبیعت گیاهان زیادی را در اختیار انسان ها قرار داده تا از این گیاهان دارویی برای تقویت قوای جسمی خود استفاده کرده و در برابر بیماری ها ایمن شود.

برخی از گیاهان دارویی با تنظیم گردش خون در بدن و بهبود عملکرد صحیح مغز به تقویت قوای جسمی پرداخته، قدرت بدنی و انرژی از دست رفته را بازگردانده، سیستم ایمنی را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری ها جلوگیری می کنند.

معرفی پنج نوع از گیاهان دارویی برای تقویت قوای جسمی:

در ادامه به معرفی پنج نوع از گیاهان دارویی برای تقویت قوای جسمی خواهیم پرداخت.

1- زنجبیل:

گیاه زنجبیل از گیاهان دارویی مشهور برای تقویت قوای جسمانی است که دارای خواص فراوانی است. از جمله خواص این گیاه می توان به خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد سرطان، ضد التهابی، ضد تهوع، ضد اسپاسم، ضد سرفه و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد.

گیاه زنجبیل با تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش رادیکال های آزاد، بهبود گردش خون در بدن، بهبود گوارش در بدن، تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از تجمع سموم در بدن، به تقویت قوای جسمی می پردازد. می توانید برای تقویت قوای جسمانی برش هایی از گیاه زنجبیل را در انواع غذاها و سالادها به صورت تازه استفاده کنید و یا چای زنجبیل را تهیه کرده و به صورت روزانه میل نمایید.

برای مطالعه مقاله 5 داروی گیاهی آرامش بخش می توانید از این لینک استفاده نمایید.

زنجبیل

زنجبیل

2- جینسینگ:

جینسینگ گیاهی نیرو بخش و مقوی بوده و به گیاه جوانی یا نوش دارو معروف است. جینسینگ به عنوان یک داروی گیاهی برای تقویت قوای جسمی و ذهنی به کار می رود و در حفظ سلامتی بدن و تنظیم و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش قابل توجهی دارد.

خرید جینسینگ

گیاه جینسینگ با افزایش توان ذهنی، افزایش شادابی و نشاط، افزایش قدرت جسمانی، افزایش قدرت تحمل و پایداری، از بین بردن استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود بی خوابی و بد خوابی، رفع خستگی، ضعف و بی حالی، تنظیم سوخت و ساز بدن، بهبود مشکلات جنسی، تنظیم فشار خون، تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن، کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان، درمان سر درد، ضد باکتری و از بین برنده عفونت ها می تواند به عنوان داروی گیاهی بسیار مفید به تقویت قوای جسمانی و ذهنی بدن کمک کند.

جینسینگ

جینسینگ

3- گیاه گون یا (استراگالوس):

گیاه استراگالوس یا همان گون، یک گیاه دارویی بسیار مفید است که فشارهای روانی روزانه که به افراد وارد می شود را از بین می برد. این گیاه از تاثیرات جسمی و ذهنی عوامل استرس زا بر بدن محافظت می کند. گیاه گون همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. گون برای تقویت کبد و سیستم ایمنی (در سطح سلولی) مورد استفاده قرار گرفته و باعث افزایش تولید سلول های ایمنی بدن می شود. بنابراین یکی از گیاهان دارویی تاثیر گذار در تقویت قوای جسمانی به شمار می آید.

گیاه گون

گیاه گون

4- گیاه آقطی سیاه:

گیاه آقطی سیاه یکی از گیاهان دارویی مفید برای تقویت قوای جسمانی است که فواید فراوانی برای سلامت بدن و درمان بیماری ها دارد. این گیاه با داشتن آنتوسیانین ها (آنتی اکسدان هایی که به آن رنگ بنفش داده اند) و سایر فلاونوئیدها، از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند. این گیاه با افزایش تعداد گلبول های سفید خون به سیستم دفاعی و ایمنی بدن کمک می کند.

گیاه آقطی سیاه

گیاه آقطی سیاه

5- جینگو بیلوبا (ginkgo biloba):

این گیاه نیروبخش و انرژی زا باعث افزایش گردش خون شده و با افزایش جریان خون در سر، عملکرد مغز را تصحیح  میکند. این گیاه دارویی باعث از بین بردن افسردگی فرد می شود. به همین دلیل از گیاه دارویی جینگو بیلوبا به عنوان یکی از گیاهان دارویی برای تقویت قوای جسمانی یاد می شود. چرا که باعث تقویت قوای جسمانی شده و از انواع بیماری های جسمی و ذهنی جلوگیری می کند.

برای مطالعه مقاله 10 دمنوش گیاهی سالم که باید امتحان کنید می توانید از این لینک استفاده نمایید.

جینگو بیلوبا

جینگو بیلوبا

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “پنج گیاه دارویی برای تقویت قوای جسمانی

  1. Avatar جاسم گفت:

    درود فراوان من لیست گیاهان میخام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *