آموزش باغبانی

قطره سوپر انرژی ژاپنی HB-101

قطره سوپر انرژی ژاپنی HB-101

قطره سوپر انرژی ژاپنی با نام تجاری HB-101 شناخته می شود. قطره سوپر انرژی ژاپنی (محرک رشد HB-101) عصاره ای گیاهی و ارگانیک است که از تجزیه و عصاره گیری گیاهانی نظیر سرو، کاج، سدروس، بارهنگ و موز که عمر طولانی و مقاومت زیادی دارند، تهیه می شود و فاقد هرگونه ماده شیمیایی افزودنی است. این قطره نوعی کود برای تحریک رشد و احیا کننده گیاهان است که توسط دانشمندان ژاپنی در طی سال ها تحقیق و پژوهش ساخته شده است. قطره سوپر انرژی ژاپنی (محرک رشد HB-101) به دلیل اینکه از مواد کاملا طبیعی و ارگانیک تهیه شده، فاقد هر گونه مواد شیمیایی است. هیچگونه ضرری برای انسان ها و حیوانات نداشته و برای حیوانات خانگی و پرورش ماهی مفید هم می باشد. کود HB-101 سبب تحریک رشد گیاهان شده و رشد آنها را بهبود می بخشد. همچنین طول عمر و ماندگاری گیاهان را افزایش می دهد.

خرید خاک

تاثیر قطره سوپر انرژی ژاپنی در افزایش رشد برگها و ساقه گیاهان:

ریشه و ساقه گیاهان وظیفه جذب و انتقال آب و مواد غذایی را بر عهده دارند. گیاه برای رشد برگ ها و ریشه ها به آب و مواد معدنی، به خصوص کلسیم نیازمند است. مواد معدنی به صورت جامد و مولکولی قابل جذب در ریشه گیاه نیستند. این مواد معدنی برای اینکه بتوانند به آسانی از ریشه ها جذب گیاه شوند باید به حالت یونی تبدیل شوند. تبدیل مواد مولکولی به حالت یونی توسط میکروارگانیزم هایی که در خاک زندگی می کنند صورت می گیرد.

قطره سوپر انرژی ژاپنی (محرک رشد HB-101) محتوی عناصر معدنی یونی است. با ورود محرک رشد HB-101 به سیستم تغذیه گیاهان، این کود با افزایش فعالیت میکرواگانیزم ها، جذب مواد غذایی از ریشه به برگ ها را به حداکثر میرساند. هر چه جذب مواد غذایی در سیستم تغذیه گیاه بیشتر شود، در سلامتی گیاه موثر بوده و رشد ساقه و سرعت جوانه زنی بیشتر شده و همچنین ذخیره موادی چون نشاسته و گلوکز در گیاه افزایش می یابد.

اسپری کردن محلول HB-101 بر روی برگ های گیاه هم باعث افزایش جذب مواد مغذی می شود. با قرار گرفتن HB-101 بر روی برگها مواد مغذی با سرعت جذب شده و توسط یونهای کلسیم و سدیم موجود در محلول، مواد بیشتری به برگ انتقال می یابد. در نتیجه فتوسنتز در برگ ها بیشتر شده که نتیجه آن داشتن گیاهی با ظاهر قوی و برگهایی سبز رنگ تر است.

برای مطالعه مقاله فواید استفاده از کودهای حیوانی برای کود دهی باغ ها می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تاثیر قطره سوپر انرژی ژاپنی HB-101 روی گل رز

تاثیر قطره سوپر انرژی ژاپنی HB-101 روی گل رز

تاثیر قطره سوپر انرژی ژاپنی در بهبود وضعیت خاک:

قطره رشد 101-HB، با کاهش PH خاک سبب می شود تا جذب مواد مغذی از خاک برای ریشه راحت شود. مصرف مواد شیمیایی و کشت های پی در پی و همچنین بارش باران های اسیدی، حاصلخیزی خاک را از بین می برند. این کود تاثیرات منفی آنها را خنثی کرده و حاصلخیزی خاک را حفظ می نماید.

موارد و نحوه استفاده از کود 101HB:

  • انواع گل های شاخه بریده: کود 101-HB در گل های شاخه بریده نظیر رز، مریم، گلایل، لیلیوم، ارکیده، داوودی، آنتریوم و… سبب ماندگاری و شادابی گل ها می شود. برای ماندگاری گل های شاخه بریده 1 تا 1.5 سانتی متر از قسمت پایین شاخه را هر 5 روز یکبار به صورت اریب بریده و آب گلدان را عوض کنید. حدود 20 قطره از کود 101-HB را در یک لیتر آب بریزید و به گلدان بیافزایید.
  • مناسب برای گیاهانی که دچار شوک گرمایی و یا شوک سرمایی شده اند:. محلول آب و کود 101-HB با دوز ۱ در ۵۰ به وسیله سرنگ با زاویه ۴۵ درجه در سوراخ نزدیک ریشه در تنه تزریق کنید.
  • بذرهای با پوسته های سخت: با توجه به نوع بذر، بذرها در محلول یک قطره محرک در یک لیتر آب به مدت ۱ تا ۳ ساعت خیسانده شود.
  • گیاهان آپارتمانی و زینتی: در آب آبیاری این گیاهان از کود با دوز ۲۰ قطره در 3 لیتر آب استفاده شود.
  • گلدهی بیشتر و تقویت برگ ها: محلول 101-HB به صورت ۲۰ قطره در 1 لیتر آب هر پنج روز یکبار بر روی برگ ها اسپری شود.
  • میوه های باغ ها: بر اساس نتایج و تحقیقاتی که انجام شده کود 101-HB تولید محصولات را تا 30 درصد افزایش می دهد. کود 101-HB به دلیل داشتن پنین در ترکیبات خود باعث دور کردن حشرات از گیاه می شود.
  • نشاء و خزنه
برای خرید انواع کود می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *