گیاهان دارویی و ادویه ها

5 داروی گیاهی آرامش بخش

5 داروی گیاهی آرامش بخش

یکی از آسیب های دنیای ماشینی امروز استرس و اضطراب در افراد مختلف با هر شغل و جایگاهی می باشد. متاسفانه عدم توجه به این استرس های روزانه در طولانی مدت، منجر به افسردگی و کاهش کیفیت زندگی انسان می شود. هر شخص برای رهایی از این اضطراب و رسیدن به آرامش به دنبال راه حل مناسبی می گردد. برخی به سراغ قرص های آرامش بخش می روند، برخی ورزش و مدیتیشن را برای آرام کردن روح و جسم خود انتخاب می کنند و برخی دیگر به گیاهان دارویی آرامش بخش علاقه مند هستند.

هر یک از موارد ذکر شده می توانند بسیار کمک کننده باشند و سبب تقویت جسم و روح ما شوند. اما مصرف قرص های آرام بخش بدون مشورت با پزشک قطعا عوارضی را به دنبال خواهد داشت. در این میان گیاهان دارویی می توانند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشند. در این مقاله ما به معرفی چندین گیاه دارویی آرامش بخش می پردازیم که شما می توانید به راحتی در طول روز از آن ها یک دم نوش عالی تهیه کرده و سپس میل نمایید.

گیاه دارویی آرامش بخش گل گاو زبان:

بدون شک همه ی ما نام گیاه گل گاو زبان را به عنوان گیاه دارویی آرام بخش شنیده ایم. این گیاه سرشار از مواد طبیعی و معدنی می باشد که برای بدن ما بسیار مفید است. گل گاو زبان آرامش بخش و نشاط آور است و هم چنین برطرف کننده گلو درد، رقیق‌کننده خون، مقوی قلب و بازکننده رنگ چهره نیز می باشد. دم نوش گل گاو زبان را می توان همراه با لیمو عمانی یا آب لیموی تازه، عسل و یا نبات مصرف کرد.

طرز تهیه دم نوش گل گاو زبان:

5 گرم گل گاو زبان خشک را در 250 سی سی آب بریزید. سپس اجازه دهید حجم آب تا رسیدن به 150 سی سی با حرارت ملایم بجوشد.

برای مطالعه مقاله 10 دمنوش گیاهی سالم که باید امتحان کنید می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گیاه دارویی آرامش بخش گل گاو زبان

گیاه دارویی آرامش بخش گل گاو زبان

گیاه دارویی آرام بخش بابونه:

گیاه بابونه دارای طبع گرم و خشک بوده و مقوی اعصاب می باشد. از دیگر فواید این گیاه ضد تب بودن، ضد انگل، ضد یبوست و اشتها آور بودن است. بخور گیاه بابونه به درمان التهاب پوست کمک کرده و هم چنین استنشاق آن باعث آرامش اعصاب می شود.

طرز تهیه دم نوش بابونه:

مقداری گل بابونه خشک شده را داخل یک فنجان آب جوش بریزید. سپس یک بشقاب کوچک روی سر فنجان بگذارید و مدت 5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. برای این کار می توانید از لیوان های مخصوص دم نوش که دارای درب هستند استفاده کنید.

گیاه دارویی آرام بخش بابونه

گیاه دارویی آرام بخش بابونه

گیاه دارویی آرام بخش اسطوخودوس:

اسطوخودوس دارای طبع گرم و خشک بوده و در تقویت مغز و حافظه بسیار مفید است. این گیاه استرس و اضطراب را کاهش داده و باعث آرامش می شود. اسطوخودوس معده را تقویت کرده و در درمان بیماری های کبدی بسیار موثر است. همچنین این گیاه می تواند سرگیجه و ضعف عمومی را درمان کند.

خرید دمنوش آرامش

طرز تهیه دم نوش اسطوخودوس:

میزان دو قاشق چای خوری از گلبرگ های خشک شده یا تازه ی اسطوخودوس و ½ پیمانه برگ های تازه ی نعناع را درون دو لیوان آب جوش بریزید. اجازه دهید دم نوش به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد، سپس دم نوش را صاف کرده و میل نمایید. در صورت تمایل می توانید یک قاشق چای خوری عسل نیز به دم نوش اضافه کنید.

گیاه دارویی آرام بخش اسطوخودوس

گیاه دارویی آرام بخش اسطوخودوس

گیاه دارویی آرام بخش آویشن:

آویشن دارای طبع گرم بوده و می تواند خستگی ها و استرس را کاهش دهد و باعث آرامش و بهبود خلق و خوی شود. این گیاه پرخاصیت ضد سرطان است و در تقویت پوست و مو بسیار موثر عمل کرده. همچنین قلب، بینایی چشم و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. آویشن دارای خواص ضد باکتریایی می باشد و می تواند به خوبی با انواع باکتری ها، قارچ ها و ایکولی ها مبارزه کند.

طرز تهیه دم نوش آویشن:

2 قاشق غذاخوری آویشن تازه یا خشک شده را داخل نیم لیتر آب جوشیده شده بریزید. سپس اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد. دم نوش را پس از آماده شدن صاف کرده و میل نمایید. در صورت تمایل می توانید 2 قاشق مرباخوری زیره سبز و 2 قاشق مربا خوری دانه سبزه زنیان را نیز همراه آویشن به آب اضافه کنید.

گیاه دارویی آرام بخش آویشن

گیاه دارویی آرام بخش آویشن

گیاه دارویی آرام بخش زعفران:

گیاه زعفران باعث تحریک اعصاب شده، شادی بخش، آرام بخش و خواب آور است. این گیاه حافظه، قلب و معده را تقویت کرده و کلیه ها را شستشو می دهد. زعفران را می توان به صورت شربت همراه با گلاب استفاده کرد یا آن را به دم نوش های دیگر مانند چای یا چای سبز افزود.

طرز تهیه دم نوش زعفران:

قوری را پر از آب سرد کنید و سپس مقدار دلخواه از زعفران ایرانی را آسیاب کرده و درون آن بریزید. قوری را به مدت 30 دقیقه روی بخار بگذراید و اجازه دهید تا محتویات داخل آن کاملا دم بکشد. در صورت تمایل می توانید کمی نبات داخل دم نوش بریزید تا دم نوش شما طعمی شیرین داشته باشد.

برای مطالعه مقاله دمنوش سرماخوردگی بزرگسالان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گیاه دارویی آرام بخش زعفران

گیاه دارویی آرام بخش زعفران

برای خرید انواع نوشیدنی ها می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *