گیاهان دارویی و ادویه ها

تقویت قلب با گیاهان دارویی

تقویت قلب با گیاهان دارویی

قلب یکی از اعضای حیاتی بدن است که وظیفه خون رسانی به تمام نقاط بدن را بر عهده دارد و برخی از بیماری هایی که قلب دچار آن می شود باعث می گردد که وظایف خود را نتواند به درستی انجام دهد در این بین روش های زیادی برای درمان و تقویت قلب وجود دارد در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی درباره تقویت قلب با گیاهان دارویی در اختیار شما قرار دهیم.

گیاهان دارویی تقویت کننده قلب:

زنجبیل:

این گیاه دارویی را از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری ها به کار می بردند. مصرف مرتب زنجبیل باعث باز شدن عروق و کاهش فشار خون شده و می تواند به عنوان بهترین جایگزین برای آسپرین مطرح شود. گرفتگی عروق و رگ های بدن به دلیل تغییراتی که در شدت جریان و میزان کلسترول خون به وجود می آید باعث بروز بیماری هایی مانند سکته قلبی می شود. این گیاه دارویی با کاهش میزان کلسترول خون می تواند نقش عمده ای در افزایش گردش خون ایجاد کند.

زنجبیل خشک شده

زردچوبه:

این گیاه به دلیل داشتن خواص آنتی اکسزیدانی و ضد التهابی می تواند مانع از لخته شدن خون شود و برای سلامت قلب بسیار مفید است. علاوه بر این زرد چوبه با کاهش کلسترول مضر و سطح لیپوپورئین با چگالی کم(LDL) خطر سکته قلبی را به میزان زیادی کاهش می دهد. همچنین ترکیب زرد چوبه و عسل همراه با شیر گرم می تواند نقش بسیار موثری در کاهش گرفتگی عروق قلب داشته باشد.

زردچوبه

لیمو ترش:

این گیاه یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و سرشار از ویتامین C است که با کاهش میزان فشار خون به مقدار زیادی التهاب عروق را پایین می آورد و از گرفتگی آن ها جلوگیری می کند.

میخک و سلامتی برای قلب

میخک و سلامتی برای قلب

تخم شنبلیله:

این دانه دارای ساپونین است و برای درمان شریان های مسدود شده به کار می رود و با کاهش میزان سطح کلسترول (LDL) از گرفتگی عروق به میزان زیادی می کاهد. علاوه بر این به دلیل وجود مقدار زیادی فیبر در دانه شنبلیله به عنوان کاهنده کلسترول مضر می تواند نقش آفرینی کند.

تخم شنبلیله

چای سبز:

چای سبز به دلیل داشتن ماده ای به نام کاتچین می تواند به مقدار زیادی کلسترول مضر خون را کاهش دهد و این امر باعث تقویت قلب و عروق می شود که در نتیجه آن خون می تواند به آسانی در قلب جریان داشته باشد.

چای سبز ایرانی

بادام:

مصرف مداوم بادام به دلیل داشتن چربی های مفید، پروتئین، فیبر و ویتامین های موثر، برای قلب بسیار مفید است.

کلم بروکلی:

به دلیل داشتن فیبر و ویتامین K از سفت و مسدود شدن رگ های قلب جلو گیری می کند از این رو می توان آن را جزء گیاهان مفید برای قلب در نظر گرفت.

اسفناج:

اسفنجاج به دلیل داشتن موادی مانند فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم باعث افزایش سلامت قلب و تنظیم فشار خون می شود. بنابراین مصرف مداوم این سبزی می تواند به میزان زیادی از بیماری های قلبی و عروقی بکاهد.

انواع گیاهان دارویی

انواع گیاهان دارویی

گل گاو زبان:

یکی دیگر از گیاهان موثر برای در مان بیماری های قلبی و عروقی است که شما می توانید آن را به صورت ترکیبی از چند گیاه دیگر مانند بید مشک وگلاب استفاده نمایید که در درمان گرفتگی عضلات قلب می تواند بسیار موثر واقع شود.

گل گاو زبان

فلفل قرمز:

یکی از دلایل سکته قلبی مسدود شدن شریان های قلب است کاپسیسین موجود در فلفل باعث کاهش و از میان رفتن کلسترول های مضر خون می شود که در نتیجه آن روند گردش خون در رگ ها تسهیل می گردد و این امر به نوبه خود مانع از ابتلا افراد به سکته قلبی و مغزی می شود.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل یک نوع چربی مفید است که می تواند در سلامت قلب بسیار مفید واقع شود.پ

روغن نارگیل

قهوه:

نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز آن هم اگر به صورت متناوب صورت بگیرد می تواند نقش بسیار موثری در کاهش بیماری های قلبی و عروقی داشته باشد. این گیاه علاوه بر داشتن مواد آرام بخش در کاهش کلسترول مضرر خون نیز می تواند موثر باشد.

جینکو بیلوبا:

مصرف عصاره ای که از برگ جینکو بدست می آید، می تواند مانع از چسبندگی پلاکت ها و لختگی خون شود که در نتیجه آن باعث بهبود جریان خون شود.

زلزالک:

این گیاه به دلیل داشتن موادی به نام فیتو کمیکال و یوفلاوینویدها که نوعی آنتی اکسیدان هستند باعث گشایش در رگ های خونی می شود که در نتیجه آن فشار خون کاهش پیدا می کند و خود این امر مانع از بروز برخی بیماری های قلبی و عرقی مانند سکته قلبی می شود.

ادویه ها و گیاهان برای قلب

ادویه ها و گیاهان برای قلب

انگور:

خوردن مرتب انگور که یک منبع غنی از فلانویدها است جلوی فشار خون را می گیرد و خطر بیماری قلبی و گرفتگی ماهیچه های قلب را به مقدار زیادی کاهش می دهد.

مادرورت:

این گیاه که از خانواده گیاهان نعناع است خاصیت ضد التهابی، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی دارد و به عنوان یک ماده آرام بخش شناخته می شود. استفاده از این گیاه را می توان برای کسانی که دچار تپش قلب شدید هستند توصیه کرد و استفاده مرتب آن باعث کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید مضر در بدن می شود.

هندوانه:

هندوانه یک نوع آمینواسید به نام سیترولین دارد که باعث کاهش فشار خون و برطرف کردن التهاب عروق قلبی می شود مشکلات دستگاه گردش خون را تا حدودی برطرف می سازد.

شاهی:

این گیاه جز گیاهان خودرو محسوب می شود و می توان آن را همراه با دیگر سبزیجات استفاده کرد به عنوان گیاهی که بازکننده عروق و روان سازی جریان خون است شناخته شده و می تواند نقش بسیار موثری در این زمینه داشته باشد.

جینسنگ:

این گیاه پر کاربرد در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد که از جمله آنها می توان به بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد. این ماده طبیعی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی در درمان التهاب رگ های خونی قلب می تواند نقش بسیار موثری ایفا کند.

جینسینگ

گل های خشک شده

گل های خشک شده

زغال اخته:

هنگامی که رسوبات چربی و سایر مواد در رگ های خونی جمع می شود می تواند موجبات تنگی رگ ها را فراهم کند، به این حالت تصلب شریان می گویند. آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته باعث از بین رفتن این رسوبات می شود.

جمع بندی:

یکی از مهمترین و اساسی ترین روش هایی که می توان مانع از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شد استفاده از مواد غذایی طبیعی و مفید و رژیم تغذیه ای صحیح است.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “تقویت قلب با گیاهان دارویی

  1. Avatar محمدعمر گفت:

    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *