ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل تعویض گلدان کاکتوس (زیرنویس فارسی)

گلدان کاکتوس

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام تعویض گلدان کاکتوس را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه تعویض گلدان را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کاکتوس از جمله گیاهان زیبا و زینتی است و گیاهی چندساله است که از طریق بذر و قلمه تکثیر می‌شود. کاکتوس خواص بسیاری علاوه بر زینتی بودن دارد. امروز قصد داریم نحوه تعویض گلدان کاکتوس را به شما آموزش بدهیم. زمانی که گیاه بزرگ شد و به حد معینی رسد نیاز دارد به گلدان بزرگتر منتقل شود. برای این منظور ابتدا یک گلدان بزرگ به نسبت رشد گیاه تهیه کنید و آن را خوب تمیز کنید. توجه داشته باشید که گلدان از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

برای رشد بهتر گیاه بهتر است از خاک مخصوص کاکتوس یا همان کمپوست کاکتوس استفاده کنید چرا که این نوع کاکتوس دارای مواد اضافی برای رشد گیاه می‌باشد. دانه شفاف موجود در خاک کمپوست تیره شن می‌باشد که باعث زهکشی مناسب خاک می‌شود.

مقداری خاک در قسمت پایین گلدان تا ارتفاع مد نظر بریزید. برای تعویض گلدان دست خود را بر روی لبه‌های گلدان و گیاه کاکتوس بگذارید و گلدان را برعکس کنید طوری که گیاه کاکتوس رو به پایین باشد، سپس با دست خود ضربه کوچکی به انتهای گلدان بزنید تا گیاه به همراه خاک از گلدان خارج شود. در این مرحله گیاه خارج‌شده را در درون گلدان مورد نظر که قبلاً قسمت زیرین آن را با خاک کاکتوس پر کرده‌اید بگذارید و اطراف آن را با خاک مناسب یا همان کمپوست مخصوص پر کنید و با مداد خاک را به درون گلدان فشار دهید تا همه قسمت‌های گلدان پر شود. مهم است که در این نقطه هوا وجود نداشته باشد پس به درستی با مداد خاک را فشار دهید. انجام این عمل باعث می‌شود تا شما از تماس کمپوست با ریشه گیاه مطمئن شوید.

توجه داشته باشید که گیاه باید در مرکز گلدان و به صورت عمودی باشد. پس از انجام این مراحل گلدان را به آرامی چند باری به زمین بزنید تا خاک به درستی ته نشین شود. گیاه را آبیاری کنید و در آفتاب گرم قرار دهید. همان طور که می‌دانید خواستگاه کاکتوس مناطق بیابانی است به همین منظور نیاز به آفتاب کامل و محیطی گرم دارد.

یکی از آفت‌های کاکتوس شپشک های آردی است و در این آفت سطح گیاه به رنگ سفید دیده می‌شود. این شپشک های به مرور کل گیاه را فرا می‌گیرد و وجود این آفت سبب ایجاد شکستگی های کوچک در گیاه می‌شود در نتیجه آن برگ به ساقه متصل می‌شود. برای از بین بردن شپشک ها نیاز به حشره کش دارید. از حشره کش ارگانیک محیط‌ زیست استفاده کنید. حشره کش را به صورت اسپری شده بر روی کل گیاه اسپری کنید. پس از انجام اسپری یک روز گیاه را در سایه نگهداری کنید؛ در نتیجه این عمل حشره کش در سطح برگ ها خشک می‌شود. هر روز گیاه را بررسی کنید تا شپشک آردی در آن وجود نداشته باشد چرا که در صورت وجود به سایر گیاهان همسایه نیز نفوذ می‌کند. در صورت وجود باید مجدداً از حشره کش استفاده کنید. کاکتوس برای رشد نیاز به آفتاب دارد برای همین منظور نیاز به پنجره شمالی و پنجره آفتابی دارد.

برای خرید انواع بذر کاکتوس می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *