ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت لوبیا چیتی رونده (زیرنویس فارسی)

کاشت لوبیا چیتی رونده

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت لوبیا چیتی رونده را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت لوبیا چیتی رونده را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کشت لوبیا چیتی رونده از طریق بذر به راحتی باکمی مراقبت و نگهداری انجام می‌شود. چگونگی کاشت و نگهداری لوبیا توسط بامبو صورت می‌گیرد که در این فیلم آموزشی مشاهده می‌کنید. پشتیبانی توسط بامبو باعث رشد بهتر گیاه می‌شود و تنها دو روز زمان لازم است تا بستر لوبیا برای رشد آماده شود برای افزایش رشد می‌توانید از جلبک های دریایی استفاده کنید. بخشی از جلبگهای دریایی را در کنار گیاهان قرار دهید و توجه داشته باشید که جلبک از رشد گیاهان پشتیبانی می‌کند. در واقع می‌توان گفت جلبک‌ها به عنوان مالچ عمل می‌کنند و رشد علف‌های هرز لوبیا را کنترل و متوقف می‌کنند. در نتیجه این عمل لوبیا رشد بهتری را تجربه می‌کند.

جلبک‌ها سطح خاک را می‌پوشانند و فضای تاریکی را برای رشد گیاه فراهم می‌کنند بنابراین نگران استفاده از آنها نباشید. این اولین کاری است که شما باید برای رشد بهتر لوبیا در بستر خاک انجام دهید. استفاده از بامبو راحت‌ترین راه برای حمایت از گیاهان می‌باشد. ارتفاع بامبو در حدود 6 پا می‌باشد. که بسیار بلند است. از بامبو برای جهت دادن تولید شاخ و برگ گیاه لوبیا استفاده می‌شود.

اتصال لوبیا با بامبو کار چندان پیچیده و سختی نیست فقط آن را به بامبو تکیه دهید. در واقع یکی از شاخه های لوبیا رونده را به بامبو تکیه ‌دهید تا از طریق آن گیاه رشد کند و بالا برود (شما می‌توانید نمونه های بامبو و گیاه لوبیا را که قبلاً مراحل آن به ترتیبی که گفته شده را در فیلم ببینید). توجه داشته باشید که باید فضای کافی برای رشد لوبیا وجود داشته باشد. مقدار رشد لوبیا به نوع خاک مورد کشت نیز بستگی دارد. کشت لوبیا باید در عمق مناسب انجام شود و خاک رطوبت نسبی داشته باشید. کمپوست نیز برای رشد گیاه مناسب است و می‌تواند به بهبود رشد گیاه کمک کند.

بذرهای لوبیا چیتی بزرگ و به رنگ بنفش می‌باشد که کار کردن با آن بسیار ساده است. در کشت بذری لوبیا باید به عواملی همچون فاصله و عمق کاشت دقت نمود. توجه داشته باشید که در هر قطب بامبو چندین بذر در عمق 5 سانتیمتری قرار دهید. دمای لوبیا حداقل 10 درجه سانتی گراد برای جوانه زنی می‌باشد. زمانی که بذرها جوانه می زنند نسبت به باد سرد و شدید مقاوم نیستند به همین منظور بیشتر در شمال غربی ایرلند کشت می‌شوند. در این منطقه در اوایل ماه ژوئن کشت لوبیا انجام می‌شود. این منطقه یکی از گرمترین نقاط جهان می‌باشد که می‌توانید بذرها را کمی زودتر کشت کنید. بذرهای شما می‌بایست طی دو روز جوانه بزنند بنابراین طی ده تا چهارده روز گیاهچه های کوچکی را تولید می‌کنند و در پایان کاشت بذر گیاه را آبیاری کنید.

برای مطالعه مقاله با انواع لوبیا آشنا شویم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر لوبیا چیتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *