ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت کلم بروکسل از بذر (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت کلم بروکسل از بذر

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت کلم بروکسل را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت کلم بروکسل را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کلم بروکسل نوعی کلم است. از طریق بذر تکثیر می‌شود. بذرهای این گیاه کوچک و گرد هستند. برای کاشت کلم بروکسل ابتدا سینی نشاء خود را آماده کنید سپس آن را با خاک مناسب پر کنید و بذر را بکارید. برای رشد بهتر از سیستم پرورش نور استفاده کنید. پس از گذشت مدتی زمانی گیاه رشد می‌کند.

نشا را پس از رشد به زمین اصلی منتقل کنید برای این منظور ابتدا خاک مورد کشت را آماده کنید سپس با دست خود گودالی ایجاد کنید و نشا را در درون آن بگذارید و اطراف آن را با خاک پر کنید. سپس گیاه را آبیاری کنید. در طول رشد به گیاهان خود سر بزنید و به آنها کود اضافه کنید. کود کمپوست و پوست درختان را مخلوط‌ کنید و به گیاه بدهید تا رشد کند. زمانی که سطح گیاه خشک شد به گیاه آب دهید. هر چقدر بیشتر به گیاهان برسید طول عمر آنها بیشتر می‌شود.

کلم بروکسلی به صورت برگ برگ رشد می‌کند که در قسمت بالایی برگها جوانه‌های کلم بروکسل ظاهر می‌شود. این گیاه شاخه‌های زیادی دارد. برگهای این گیاه بزرگ و به رنگ سبز می‌باشد که شیارهای عمیقی دارد. در طول مدت رشد شاخه‌های جدیدی از گیاه منشعب می‌شود و به همین منوال رشد گیاه ادامه پیدا می‌کند. به هنگام بارش باران مواظب انتشار آلودگی‌ها باشید.

برگهای این نوع کلم از شاخه اصلی گیاه منشعب می‌شود و در میان هر برگ کلم بروکسل ظاهر می‌شود. به طور تقریبی در هر گیاه بین 10 تا 30 عدد کلم بروکسل ظاهر می‌شود. این نوع کلم‌ها کوچک و درعین‌حال خوشمزه می‌باشند. کلم بروکسل به رنگ سبز می‌باشد. به هنگام برداشت از پایین شاخه برداشت کلم را شروع کنید تا قسمت بالایی گیاه فرصت رشد داشته باشد و بتواند به رشد خود ادامه دهد به هنگام برداشت کلم را با دست خود بگیرد و بکشید به راحتی از شاخه و تنه گیاه جدا می‌شود. این نوع کلم کوچک است و برای هر نفر 3 تا 4 عدد کلم بروکسل کافی است.

برای مطالعه مقاله تولید کلم بروکلی و کلم پیچ به روش هیدروپونیک از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر کلم بروکسل می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *