ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت هویج وحشی (زیرنویس فارسی)

کاشت هویج وحشی

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت هویج وحشی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت هویج وحشی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

هویج وحشی از جمله صیفی جاتی است که به راحتی برداشت می‌شود؛ چرا که این نوع هویج در عمق کمی قرار دارد. می‌توانید آن را با دست نیز برداشت کنید. هویج از گیاهانی محسوب می‌شود که دارای غده زیرزمینی خوراکی است. برگهای هویج وحشی از غده زیرزمینی گیاه منشعب می‌شوند.

هویج وحشی از طریق بذر تکثیر می‌شود. در کشت بذری ابتدا زمین مورد کشت را آماده کنید، سپس با بیل یا دست خود شیاری را به صورت ردیفی در عمق مناسب ایجاد کنید. بذرهای این گیاه را به صورت ردیفی بکارید و روی آن را با خاک بپوشانید؛ پس از گذشت دو هفته بذر هویج جوانه می زند و گیاه شروع به رشد می‌کند؛ فاصله کاشت هفت سانتیمتر می‌باشد. به هنگام خرید بذر توجه داشته باشید که بذرهای شما تازه باشند. این هویج قطر بزرگی دارد و ممکن است به صورت نامنظم رشد کند. پس از جوانه زدن گیاه علف‌های هرز را از بین ببرید چرا که ممکن است با گیاه رقابت کند و باعث از بین رفتن گیاه شود پس آنها را از اطراف گیاه خود حذف کنید.

خاک اطراف گیاه را همیشه ناهموار کنید که این امر سبب جذب مواد مغذی و فعالیت میکروبی مفید می‌شود و در نهایت باعث افزایش رهاسازی مواد مغذی می‌شود. خاک ناهموار برای رشد گیاه بسیار خوب می‌باشد. اگر گیاهان جوانه‌زده نزدیک هم بودند پس از رشد آنها را تنک کنید تا گیاه رشد بهتری را تجربه کند. فضای نهایی و ایده آل بین نهال‌ها 10 سانتیمتر می‌باشد. به هنگام صبح و زمانی که شبنم بر روی زمین وجود دارد بهترین زمان برای بیرون کشیدن هویج وحشی می‌باشد چرا که مقدار اندکی از شبنم باعث شیرین شدن طعم آن می‌شود. اگر بستر نرم باشد می‌توانید هویج را به راحتی با دست خود بیرون بکشید و از آن استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله کاشت هویج در باغچه از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر هویج می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *