ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت کاشت کاهو (زیرنویس فارسی)

کاشت کاهو

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است، که گام به گام کاشت کاهو را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت کاهو را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کاهو گونه‌های مختلفی دارد و کاهو ها از طریق بذر تکثیر می‌شود. توجه داشته باشید که کاشت گونه‌های مختلف کاهو از بذر مشابه یکدیگر می‌باشد. کاهو برای جوانه زدن به دمای 24 درجه سانتی گراد نیاز دارد. در این دمای کاهو شروع به جوانه زدن می‌کند. کاهو برای رشد نیاز به نور آفتاب دارد و در دمای 24 و بالاتر کاهو رشد بهتری را تجربه می‌کند. اگر دمای مناسب برای رشد کافی وجود نداشته باشد کاهو به خواب می رود و پس از گذشت یک یا دو هفته از بین می رود.

در کشت بذری کاهو ابتدا سینی نشاء خود را با خاک مناسب، غنی و کمپوست پر کنید؛ سپس خاک اضافی روی سینی نشاء را کنار بزنید. اگر مشاهده نمودید که بذر کاهو در عمق زیاد جوانه نمی زند بهتر است آن را به صورت سطحی بکارید، در هر سینی نشاء 3 تا 4 بذر قرار دهید. برای رشد بهتر یک لایه نازک کمپوست روی بذر بریزید.

بذرها برای جوانه زنی نیاز به نور دارند پس از کاشت بذر آنها را آبیاری کنید طوری که مرطوب شود تا زمان جوانه زنی سطح خاک را مرطوب نگه‌دارید. به طور متوسط پس از گذشت سه تا چهار روز بذرها جوانه می‌زنند. پس از گذشت پنج هفته می‌توانید آنها را کشت کنید. ساختار خاک باید برای کشت مناسب باشد چرا که رشد سریعی دارد.

فاصله کاشت نشاء 40 سانتیمتر می‌باشد. فاصله 25 تا 30 سانتیمتر نیز ایده آل می‌باشد. به هنگام کاشت گیاهچه در خاک باید روی آن را باز نگه دارید چرا که در صورت پوشش ممکن است ساقه پوسیده شود پس از کاشت خاک را فشار دهید تا خاک سفت شود گیاه را آبیاری کنید. در این فیلم آموزشی شما ارقام رشد یافته گونه‌های مختلف کاهو را مشاهده می‌کنید که برخی از آنها بسیار با ارزش هستند.

از کاهو استفاده‌های مختلفی می‌شود و کاهو از جمله گیاهانی است که خواص بسیاری دارد. گیاهی از خانواده گل مینا و آفتابگردان می‌باشد. بیشتر به عنوان سبزی خوراکی در تهیه سالاد استفاده می‌شود. کاهو در مناطق مختلفی کشت می‌شود. پس از کاشت نکته مهم توجه به آفات و بیمارها می‌باشد و قارچ سفید و بیماری شته ریشه و کرم خزنده از بیماری‌ها و آفات رایج موجود کاهو می‌باشند.

برای مطالعه مقاله تولید کاهو به روش هیدروپونیک از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر کرفس می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *