ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت موسیر (زیرنویس فارسی)

کاشت موسیر

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت موسیر را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت موسیر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

موسیر از جمله گیاهانی است که خواص بسیاری دارد این گیاه بیشتر شباهت را به سیر و گیاه پیاز دارد، کاشت موسیر شبیه سیر و پیاز می‌باشد و همچون پیاز غده زیرزمینی دارد. برگهای این گیاه نسبت به پیاز کوچک‌تر است و با گذر زمان رنگ برگها آن از سبز به زرد تغییر می‌کند. به تدریج برگهای قایقی شکل می‌شوند تقریباً همه برگهای به صورت طبیعی می‌افتند و به رنگ زرد تغییر می‌کنند. برگهای آشفته به نظر می رسند و حدود 75 درصد از برگ‌های این گیاه متلاشی می‌شوند و شما بایستی آنها را خارج کنید. در هر سی سانتیمتر فقط یک گیاه را کشت کنید و فاصله کاشت را به درستی تنظیم کنید.

برای مراقبت از این گیاه باید خوب آنها را تغذیه کنید و نگذارید در محیط گیاه گندم وجود داشته باشد و برای رشد هوا این امر بسیار مهم است؛ چرا که خاک بسیار مرطوب بوده و باعث فاسد شدن گیاه می‌شود. بنابراین باید اجازه داد که رطوبت بخار شود در غیر این صورت کپک پودری حاصل می‌شود بنابراین باید شرایط محیط طوری باشد که کپک پودری حاصل نشود. زمانی که گیاه رشد کرد آن را بیرون بکشید و پس از بیرون کشیدن خاک اضافی و پوست اضافی آن را جدا کنید و بگذارید در آفتاب خشک شود.

موسیر از جمله گیاهان غده دار محسوب می‌شود که بیش‌ترین شباهت را به سیر دارد. هر غده این گیاه دارای چندین حبه می‌باشد و از جمله گیاهان یک ساله است. از موسیر برای تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود و موسیر خواص بسیاری دارد. موسیر از جمله گیاهانی است که به ندرت بذر تولید می‌کند به همین خاطر این گیاه بیشتر در زیر خاک تولید غده می‌کند که از پایه به هم چسبیده‌اند. ولی برخلاف سیر فاقد پوشش می‌باشند. موسیر از جمله گیاهان پرخاصیت می‌باشد که موارد مصرف متعددی دارد. هم غده زیرین و هم گلهای این گیاه قابلیت مصرف دارند.

برای خرید بذر موسیر می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر گیاه دارویی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *