خوشمزه ها

سالاد سزار گوجه فرنگی خشک

سالاد سزار گوجه فرنگی خشک

سالاد سزار در بیشتر رستوران های ایران و جهان خود نمایی می کند. به عکس تصور عموم بر باستانی بودن این سالاد و ارتباط داشتن واژه ی سزار به امپراتور روم، صاحب رستورانی به نام سزار کاردینی با نو آوری خاص خویش، این سالاد را ابداع و به عرصه ی جهانی معرفی کرده است. سزار کاردینی یکی از مهاجرین ایتالیایی ساکن ایالت کالیفرنیا بود که در زمینه ی صنایع غذایی و رستوران داری بسیار متبحر بود. این کارآفرین در سن دیگو (آمریکا) سکنی گزیده، اما برای وجود یک سری محدودیت های دست و پاگیر قانونی، عمده فعالیتش را در شهر تیخوان مکزیک آغاز کرد. دختر او درباره ی ابداع این سالاد می گوید: پدر در حال خالی کردن تخته ی آشپزخانه به ظرفی بود که این ایده به ذهنش رسید و با استعداد و ابتکار شخصی اش این سالاد پر هوادار را به دنیا معرفی کرد.

سالاد سزار گوجه فرنگی خشک:

زمان آماده سازی: پانزده دقیقه

زمان پخت: پانزده دقیقه

زمان کل: سی دقیقه

مناسب برای: دو تا چهار نفر (به عنوان سالاد/ کنار وعده غذایی)

رده: سالاد

خاستگاه: ایتالیایی

خرید گوجه فرنگی خشک

 مواد لازم برای کروتون:

روغن زیتون: سه قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان رنده شده: نیم فنجان

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

نان تست مکعبی (نان مخصوص سالاد سزار): دو فنجان

برای مطالعه مقاله سس رنچ خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نان کروتون

نان کروتون

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی خشک:

گوجه فرنگی خشک خرد شده: یک چهارم تا نیم فنجان

پنیر پارمسان: نیم فنجان

آبلیموی تازه: دو قاشق غذاخوری

سیر خرد شده: یک حبه

نمک دریا: به دلخواه

روغن زیتون فوق بکر: نیم فنجان

فلفل سیاه: به دلخواه (برای مزه دار کردن)

خرید فلفل سیاه

مواد لازم برای سالاد سزار:

کاهوی رومی: دو شاخه (بوته)

مزه افزای کروتن گوجه فرنگی خشک

مزه افزای سس پارمسان

کاهوی رومی چیست؟

یکی از انواع کاهو که در آشپزی مدیترانه کاربرد زیادی دارد. کاهوی رومی یکی از انواع کاهوهای کشیده است، با برگ ضخیم و گوشتی که دارد. بر عکس بیشتر کاهو ها این کاهو در اثر گرما، آسیب نمی بیند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، آنتی اکسیدان این کاهو بسیار فراوان بوده، و مانند دیگر سبزیجات، تیره از انواع سرطان و همچنین پیری زودرس جلوگیری می کند.

کروتون چیست؟

نان کروتون، یک نان مکعبی می باشد، که در آشپزی مدیترانه ای مثل سالاد سزار و یا روی سوپ سرو می شود. احتمالا در فروشگاه های نان فانتزی، این نوع نان را مشاهده نمودید. درست کردن این نوع نان با توجه به مزاج و سلیقه ی شخصی، بسیار ساده می باشد. با کمی نان تست یا هر نوع نانی که حالت خشک دارد می توان نان کوروتون را درست نمود. این نوع نان هم بصورت مزه و هم به صورت تزیین در کنار سالاد قابل استفاده است. از سیر برای مزه دار کردن این نان استفاده می شود برای همین شباهت زیادی با طعم نان سیر دارد.

برای مطالعه مقاله گلت توت فرنگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پنیر پارمزان

پنیر پارمزان

روش طبخ:

استفاده از بسته های (گوجه فرنگی خشک با روغن) در ایران مرسوم نیست و به ندرت در فروشگاه ها یافت می شود. بهتر است گوجه فرنگی خشک را چند ساعتی در روغن زیتون فرابکر خیسانده (مارینید) می کنیم. می توانیم گوجه فرنگی های خشک و ترد مورد استفاده را در آب جوش ریخته و تا زمانی که از حالت کریپسی خارج شود حرارت دهیم. البته باید توجه داشته باشیم که بافت آن نرم و ول نشود (حالت رب یا کمپوتی نگیرد). سپس آن ها را خشک کرده و استفاده نماییم.

خرید نمک دریایی

برای درست کردن نان کروتون، فر را تا 250 درجه ی سانتیگراد پیش گرم کنیم. یک ورقه ی پخت روی قفسه می گذاریم و قفسه را در بالای فر قرار می دهیم. روغن زیتون، پارمسان و نمک را در یک کاسه مخلوط می نماییم تا حالت خمیری و همگن به خود بگیرد. نان های مکعب را اضافه کرده و با یک قاشق غذاخوری خوب مخلوط می کنیم تا نان ها پوشانده شوند. نان ها را روی صفحه پخت قرار داده مرتب و با فاصله ی کمی از هم می چینیم بعد از ده دقیقه پخت. نان های مکعبی را پشت و رو کرده به مدت پنج دقیقه ی دیگر در فر می گذاریم تا ترد و طلایی شود.

برای مطالعه مقاله سس سبزیجات خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کاهو رومی

کاهو رومی

برای تهیه سس، گوجه فرنگی های خشک، پارمسان، آب لیمو، آب، حبه سیر (یا میخک) نمک را در یک غذاساز یا مخلوط کن پر قدرت ترکیب می کنیم. به مدت 1 دقیقه پردازش (یا مخلوط) می کنیم. در صورت لزوم فرایند پردازش غذاساز را قطع کرده تا بیش از حد له نشود. در حین کار کردن دستگاه غذاساز، روغن زیتون زده و 10 ثانیه دیگر پردازش می کنیم. اگر چندان همگن نشد، نگران نبایستی بود. زیرا فرایند غذاساز باعث طعم خوش آن شده است با توجه به ذائقه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

برای مرحله ی پایانی سالاد، برگ های کاهوی های رومی را در ظرف سالاد خوری می ریزیم. می توان آن ها را نیمه خرد کرد، کم کم سس را روی آن را میریزیم. پس از آن کروتون ها را اضافه می کنیم. می توان با چند برگه ی گوجه فرنگی خشک این سالاد را تزیین نمود. سالاد آماده ی سرو می باشد.

پی نوشت:

سس را می توان تا یک هفته در یخچال نگه داشت، اما باید از بقیه مواد (مثل نان یا سالاد) دور نگه داشت. به هنگام سرو کردن باید خوب همزده شود.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *