خوشمزه ها

دستور تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه

هنگامی که مردم به رستوران های ایتالیایی مراجعه می کنند سالاد سزار یک انتخاب معمول است. با این حال آیا می دانید که تهیه این سالاد آسان است؟ مواد اولیه آن بسیار در دسترس است .شما می توانید با دستور العملی که به شما آموزش میدهیم آن را در خانه تهیه کنید.

چگونه یک سالاد سزار خانگی تهیه کنیم؟

همه‌ی رستوران های ایتالیایی، حتما در منوی خود، سالاد سزار دارند. این سالاد کلاسیک، با عطر و طعم سیر داروش طعم و خوشمزه‌اش، از تکه های کاهوی رومانیایی، همراه با ورقه‌های نازک نان برشته یا سرخ شده تشکیل شده که مورد پسند همه است. آیا می دانید درست کردن یک سالاد سزار در خانه، فوق العاده سریع و آسان است؟ دیگر نیازی نیست که برای لذت بردن از طعم بی‌نظیر و غنی سالاد سزار، حتما به رستوران بروید.

زمان آماده سازی: ۱۰-۱۵ دقیقه

زمان پخت: ندارد

زمان کل : ۱۰-۱۵ دقیقه

مناسب برای: 6 نفر

رده: سالاد

خاستگاه : ایتالیایی

برای مطالعه مقاله سالاد کینوا و گوجه فرنگی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تهیه سالاد سزار خوشمزه

تهیه سالاد سزار خوشمزه

برای تهیه سالاد سزار، مواد اولیه خاصی لازم ندارید، و همه مواد مورد نیاز را به احتمال زیاد، از قبل در دسترس دارید. این دستور العمل، برای آشپزهای تازه کار بسیار مناسب است ، چون بسیار بسیار آسان است و چیزی به جز اندازه گیری، شستن و بریدن کاهو، و تزئین سالاد نیست! حتی یک کودک کم سن نیز می‌تواند به راحتی این دستورالعمل را یاد بگیرد و سالاد سزار درست کند!!

البته، مانند هر دستور پخت دیگری، می‌توانید بسته به خلاقیت خود، برخی مواد را کم و زیاد کرده و سالاد خود را آراسته‌تر و زیباتر کنید. می توانید از پنیر پارمزان تازه رنده شده، و یا از پودر ارزان قیمت کرافت (Kraft) استفاده کنید. برای ترکیب مواد، می توانید از یک همزن و یک کاسه استفاده کنید، و یا فقط همه آنها را در یک شیشه در بسته بریزید و برای چند دقیقه آن را به شدت تکان دهید. همچنین می‌توانید از نان های برشته شده آماده استفاده کنید، و یا نان برشته یا سرخ شده خانگی خودتان را درست کنید. می‌توان همراه این سالاد خوشمزه، از برش های نازک مرغ کبابی یا سرخ شده، و یا بیکن استفاده کرد. طعم دلنشین سالاد سزار، روز شما را، با همه ی مشغله ها و سختی ها، روزی قابل تحمل و خوب می‌کند!

پودر نمک نارنجی

شرایط نگهداری سالاد سزار:

اگر سالاد مدت زیادی در یخچال بماند، برگ های کاهو له شده و طعم خوبی نخواهد داشت، پس بهتر است بعد از درست شدن آن، در مدت زمان کوتاهی خورده شود. مواد مورد نیاز آن را می توان از قبل تهیه و در یخچال نگهداری کرد. سس آن را نیز می‌توان مخلوط کرده و در یخچال، در ظرف شیشه ای در دار، ریخت و آماده نگه داشت.

کاهو را بشویید و ببرید و آن را در یخچال و درون کیسه زیپ لاک نگه دارید. به همین ترتیب می‌توانید نان های برشته شده را نیز درست کرده و در ظرف ضد هوا نگهداری کنید، یا می توانید از نان های برشته آماده ای که خریده اید، استفاده نمایید. برای سرو این سالاد خوشمزه، تنها کافیست که تمامی مواد را از ظروف خود خارج کرده، در یک ظرف بزرگ بریزید و روی آن را با نان برشته تزئین کنید.

تاریخچه سالاد سزار:

سازنده ی سالاد سزار، در سال ۱۹۲۰، برای نخستین بار در دستور العمل خود، از تخم مرغ خام استفاده کرده بود. در آن زمان، مردم هنوز لزوم ایمن سازی مواد غذایی و آلودگی ‌های باکتریایی را، مثل امروز درک نکرده بودند. به همین دلیل، در دستور پخت ما، به جای تخم مرغ خام، از سس مایونز استفاده شده است.

مایونز از تخم مرغ و آب لیمو تشکیل می شود و سس مایونز تجاری، با استانداردهای بالای ایمنی محصول تولید می شود، بنابراین یک جایگزین ایمن و خوشمزه برای تخم مرغ است. اگر می خواهید سالادتان اصالت بیشتری داشته باشید ، می توانید تخم مرغ خام پاستوریزه را خریداری کرده و آن را در تهیه سالاد خود، بکار ببرید.

یکی از عناصر موجود در این دستور العمل که ممکن است کمی بحث برانگیز باشد، ماهی کولی (anchovy) است. مخترع اصلی سالاد سزار، آقای سزار کاردینی (Caesar Cardini)، در ابتدا از این ماهی استفاده نکرده بود. با این حال، بسیاری از سرآشپزها، رمز و راز عطر و طعم بی‌نظیر یک سالاد سزار کامل را، در وجود ماهی کولی می‌دانند. اگر ایده‌ی استفاده از ماهی در این سالاد را نمی‌پسندید، می‌توانید در صورت تمایل، آن را از دستور العمل خود حذف کنید. سالاد سزار خوشمزه ی شما، می‌تواند هیچ گونه ماهی‌ نداشته باشد.

برای مطالعه مقاله سالاد گیاهی لوبیا مناسب تابستان می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مرحله تهیه سالاد سزار

مرحله تهیه سالاد سزار

مواد مورد نیاز سالاد سزار:

  • سیر خرد شده: ۱ قاشق چای خوری
  • نمک: ۲/۱ قاشق چایخوری
  • آب لیمو: ۲ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز: ۱ قاشق غذاخوری (در صورت تمایل یک تخم مرغ خام پاستوریزه را جایگزین کنید)
  • سس ورستر شایر: 1.2 قاشق چایخوری
  • خمیر ماهی کولی: ۲ قاشق چای خوری (اختیاری)
  • زیتون بکر: نصف فنجان روغن
  • کاهو: ۲ عدد
  • نان برشته شده یا سرخ شده
  • پنیر پارمزان: یک چهارم فنجان
  • پودر نمک قرمز

دستورپخت سالاد سزار:

همه مواد را به غیر از کاهو، نان سرخ شده و پنیر پارمزان، با هم ترکیب کنید. می توانید همه آنها را در یک کاسه ریخته و هم بزنید، و یا همه مواد را درون یک شیشه با درپوش محکم ریخته و به شدت تکان دهید.

اگر برای مخلوط کردن مواد، نوع دوم را انتخاب کردید، دقت کنید که حجم شیشه دو برابر حجم مواد باشد و فضای زیادی برای مخلوط شدن مواد وجود داشته باشد.

کاهو خود را در یک کاسه سالاد بزرگ قرار داده و سس را روی کاهو بریزید. تمام برگ های کاهو را به سس، آغشته نمایید. سپس پنیر پارمزان را روی همه سالاد بپاشید و با نان های برشته شده، تزئین کنید. سالاد را باید بلافاصله بهد از تهیه، سرو کرد.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *